Hvordan er en perfekt dagplejemor efter din mening??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

392 visninger
5 svar
4 synes godt om
3. marts 2013

anjamichell@gmail.com

Jeg har søgt job som dagplejer og nu er jeg nysgerrig....

Hvad er vigtigt for jer en dagplejemor kan og gør??

Skal hun være struktureret med mad/sovetider eller ta' tingene som de kommer??
Skal hun være kreativ, kysse, kramme, udeglad eller indehygge??
Holde fast i traditioner osv?? Hvor stor en del må hendes familie være af dit barns liv?? Må hun ta' billeder og lægge på Facebook?? Skal hun være fleksibel hvis du er forsinket??

Kom med opskriften på en fantastisk dagplejemor!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

DitteFisk

Efter mit hoved skal hun være en rummelig person. Smilende, forstående og have indsigt i almen børneudvikling (dvs jeg ville sætte pris på hvis hun tog kurser og til foredrag for at holde sig opdateret i moderne børneopdragelse osv). Nem at tale fortroligt med. 

Fast struktur, med plads til turer ud af huset. Altså spise- og sovetider på bestemte tidspunkter hver dag. 

Vekslen mellem stille lege (som tegne, male, perler, læse bøger) og kropslige lege (danse, hoppe, lege på legeplads, gåturer) 

Og så må hun meget gerne have dyr  

Synes ikke hun behøver være for fleksibel med sin arbejdstid. Når hun har fri, så har hun fri, ligesom andre har. 

Helst ingen Facebook billeder, jeg vil godt selv styre hvilke billeder der skal på nettet. Men personlige billeder der ikke når længere end i fotoalbummet eller lignede er okay. 

En dagplejer jeg kan mærke der elsker sit job og er omsorgsfuld helt ind i knoglerne fordi sådan er hun bare, når langt i min bog 

Anmeld

3. marts 2013

helle85

anjamichell@gmail.com skriver:

Jeg har søgt job som dagplejer og nu er jeg nysgerrig....

Hvad er vigtigt for jer en dagplejemor kan og gør??

Skal hun være struktureret med mad/sovetider eller ta' tingene som de kommer??
Skal hun være kreativ, kysse, kramme, udeglad eller indehygge??
Holde fast i traditioner osv?? Hvor stor en del må hendes familie være af dit barns liv?? Må hun ta' billeder og lægge på Facebook?? Skal hun være fleksibel hvis du er forsinket??

Kom med opskriften på en fantastisk dagplejemor!!

en god dagpleje er for mig en der kan rumme børn også dem som er mere krævene og som ikke tvinger børnen til at sove til middag hvis de ikke kan som tager ud af huset et par gange om uden. værer ude i have med børne, værer kreativ med dem. og som man kan mærke bare elsker sit job.

sådan var min datters dagpleje hun bagte også med børne så fik vi dem med hjem og vaskede deres tøj hvis de havde haft uheld, osv

Anmeld

3. marts 2013

lycly

En dagplejemor skal være lige præcis som vores er. Hun skal være fleksibel, hun skal være kærlig og ikke være bange for at tage imod kys fra børnene. Men hun skal også være hård når de gør noget forkert, fx hvis de slår hinanden. Så skal hun lave god varieret mad, og hendes familie og børn må meget gerne være involveret. Vores dagplejer har 3 børn, 3 piger, og min datter elsker dem. Hun bliver afleveret kl 7 hver morgen og er derfor med til at vække pigerne og spiser morgenmad med dem.
Desuden skal hun være god til at komme ud med dem, men også vurdere hvis vejret ikke er til det, og så skal hun være god til at ringe når ens barn er syg og ikke bare "se tiden an" hver gang.

Vi har kort sagt den perfekte dagplejemor

Anmeld

3. marts 2013

anjamichell@gmail.com

helle85 skriver:

en god dagpleje er for mig en der kan rumme børn også dem som er mere krævene og som ikke tvinger børnen til at sove til middag hvis de ikke kan som tager ud af huset et par gange om uden. værer ude i have med børne, værer kreativ med dem. og som man kan mærke bare elsker sit job.

sådan var min datters dagpleje hun bagte også med børne så fik vi dem med hjem og vaskede deres tøj hvis de havde haft uheld, osv

Jeg ville bestemt også vaske børnenes tøj, for jeg bryder mig ikk selv om at få en tissepose med hjem!!

Anmeld

3. marts 2013

Ciss

For mig ville åbenhed og god kommunikation være altafgørende. Uden det bliver det ikke godt, uanset hvad dp'eren ellers gør.

Vilje til at være fleksibel i forhold til det enkelte barn. Ikke sådan at forstå, at det ikke er tilladt at have rutiner, men en del dp'er står meget stramt på rutiner af forskellig slags, og når det når et punkt, hvor overholdelse af rutinerne er vigtigere end det enkelte barns behov (f eks i forhold til spisetider, sovetider, indkøring osv) så står jeg helt af.

Ellers tror jeg, at det er vigtigt, at dp'en lægger dagene op med aktiviteter, som hun også selv synes er morsomme sammen med børnene. Hvis hun f eks kun bager med børnene, fordi "det bør man gøre" men egentlig synes, det er noget stress og noget, hun kun vil have overstået, så bliver det jo heller ikke den samme oplevelse for børnene, som hvis de gjorde noget, som dp'eren faktisk trives med. Jeg tror, det er virkelig vigtigt, at man bruger sine stærke sider, og finder måder at gøre ting på, så man selv også trives med det - og det gælder jo alt muligt andet arbejde også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.