Autostol hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
12 svar
2 synes godt om
3. marts 2013

Helloo

Kigger pt på auto stole.

Hvilken er bedst Chicco m. Isofix eller Graco m. Base?

Og hva er Isofix, og hvad er base? 

Er helt blank.. 

Hvilken af dem ville i købe ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Isofix er en beskrivelse af hvordan den sættes fast i bilen.

Uden Isofix sættes den fast ved hjælp af selen, og med Isofix er det noget metal der skal klikkes fast under sædet.

Så undersøg om hvad der passer til Jeres bil

Resten ved jeg ikke noget om

Anmeld

4. marts 2013

Autostol.dk

Louise17 skriver:

Kigger pt på auto stole.

Er helt blank.. 

Hej,

Isofix er et monteringssystem, som du kan sætte autostolen fast på i bilen og er med til at øge sikkerheden og korrekt montering af autostol. Du kan læse mere om isofix her.

Det er den samme autostol, den ene sættes bare i en base. Basen gør det meget nemmere, at sætte stolen fast og du kan hurtig og nemt komme ud og køre. De fleste, der køber en base, kan slet ikke se, hvordan en hverdag kan hænge sammen uden basen

Bliver testet 66 og 70% alt efter om det er m/uden base og hvilken base det er.

Hvad er grunden til, at i ser på en Chicco autostol? 
(jeg er blot nysgerrig, da stolen ikke er særlig kendt i DK) 

Anmeld

4. marts 2013

mth1987

Autostol.dk skriver:

Hej,

Isofix er et monteringssystem, som du kan sætte autostolen fast på i bilen og er med til at øge sikkerheden og korrekt montering af autostol. Du kan læse mere om isofix her.

Det er den samme autostol, den ene sættes bare i en base. Basen gør det meget nemmere, at sætte stolen fast og du kan hurtig og nemt komme ud og køre. De fleste, der køber en base, kan slet ikke se, hvordan en hverdag kan hænge sammen uden basen

Bliver testet 66 og 70% alt efter om det er m/uden base og hvilken base det er.

Hvad er grunden til, at i ser på en Chicco autostol? 
(jeg er blot nysgerrig, da stolen ikke er særlig kendt i DK) 

Så base og isofix er teknisk set det samme ? Vi har nemlig en britax rømer vi havde kun stolen til vores første barn men var så besværligt med sele. Så vil gerne ha en isofix til den så den bare skal klikkes på

Anmeld

4. marts 2013

Lenats31

mth1987 skriver:

Så base og isofix er teknisk set det samme ? Vi har nemlig en britax rømer vi havde kun stolen til vores første barn men var så besværligt med sele. Så vil gerne ha en isofix til den så den bare skal klikkes på

Nej, ikke helt fordi nogle baser er til montering med bilens sikkerhedssele. Britax laver begge dele.

Der ud over skal du være sikker på at din bl har isofix. Ikke alle biler har systemet - ellers hælder du pengene ud afvinduet hvis du køber sådan en base.

Anmeld

4. marts 2013

mth1987

Lenats31 skriver:

Nej, ikke helt fordi nogle baser er til montering med bilens sikkerhedssele. Britax laver begge dele.

Der ud over skal du være sikker på at din bl har isofix. Ikke alle biler har systemet - ellers hælder du pengene ud afvinduet hvis du køber sådan en base.

Bilen er tjekket for det det er der skam styr på. Men det var mere hvilken en der var bedst men tror bare jeg holder mig til isofix

Anmeld

4. marts 2013

Lenats31

Louise17 skriver:

Kigger pt på auto stole.

Er helt blank.. 

Et no-name mærke som Chicco ville jeg ikke gå efter. Graco er et velkendt mærke - dvs. sikkerhedsmæssigt forsvarlige. 

Og hvis jeg havde pladsen til det (Og det har jeg i min bil) så ville jeg meget hellere gå efter en som  denne her

http://www.youtube.com/watch?v=3lRSrotk65w

Så slipper du for at skulle ud få måneder efter babyen er født for at købe endnu en. Der ud over er bagudvendt placering noget mere sikkert end fremadvendt længe efter babystolen. 

Og nej, den fylder ikke en helvedes masse i alle biler.

Den kan monteres med både 3 punkts sikkerhedssele og hoftesele.

Og du slipper for alt det småtteri med alm. babystole

Anmeld

7. marts 2013

Kløver

Hvad str er det i kigger på, kender ikke dem du nævner men vi har brio som sættes til isofis-base men kan også bruges uden basen med selen. Den har vi været så glad for til begge unger.

Næste str 9-18 kg har vi til begge en maxi cosi axiss, som kan dreje og er super god og god for ryggen, kan varmt anbefales

Anmeld

7. marts 2013

Fenja09

Kigger pt på auto stole.

Er helt blank.. 

Vi købte en Akta Graco Logico og har været super glade for den. Der var desværre ikke så mange at vælge imellem, da vi skulle have en uden Isofix til vores tidligere bil.

/Fenja

Anmeld

7. marts 2013

ekebiv

Lenats31 skriver:

Et no-name mærke som Chicco ville jeg ikke gå efter. Graco er et velkendt mærke - dvs. sikkerhedsmæssigt forsvarlige. 

Og hvis jeg havde pladsen til det (Og det har jeg i min bil) så ville jeg meget hellere gå efter en som  denne her

http://www.youtube.com/watch?v=3lRSrotk65w

Så slipper du for at skulle ud få måneder efter babyen er født for at købe endnu en. Der ud over er bagudvendt placering noget mere sikkert end fremadvendt længe efter babystolen. 

Og nej, den fylder ikke en helvedes masse i alle biler.

Den kan monteres med både 3 punkts sikkerhedssele og hoftesele.

Og du slipper for alt det småtteri med alm. babystole

Hvorfor skal der købes nye stol efter få måneder? Vi har brugt vores baby autostol til de har været ca 1 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.