Hej
Ja, så er det min tur til at stille spørgsmål til alle jer erfarne mødre herinde, for detteher har jeg ikke været ude for før, og det er selvfølgelig søndag, så vi ikke får fat i vores egen læge.
Datter, fem år:
Hun blev syg nat til torsdag. Feberen steg, hun havde ondt i maven og ondt i halsen. I femtiden om morgenen begyndte hun at kaste op og kastede op rigtig mange gange de næste par timer, før det begyndte at falde til ro ud over dagen. Klarede kun at drikke rent vand. Feber mellem 39 og 40. Fredag var maven bedre, men hun klagede stadig over ondt i halsen og øret, orkede ikke spise men drak saft og fik spist en saftis. Lørdag var feberen næsten væk om morgenen, men hun klagede over ondt i munden, halsen og øret. Tungen så lidt rød ud, men jeg så ikke noget mere end det. Fik ikke mad i hende ud over lidt af en pandekage og en lille youghurt. Feberen steg lidt i løbet af dagen. I dag er det meget det samme. Feberen er væk, men hun klager stadig over ondt i munden, klarer ikke at spise. Tungen ser rødnubret ud, og så har hun fået noget mærkværdigt "udslet" i armhulerne. Det ser omtrent ud som om hun har kradset sig til blods men uden kradsemærkerne. Det gør vist ikke ondt. Ellers er almentilstanden meget bedre, hun er træt men leger som normalt
Hvad i al verden kan dette være? Og er der nogle, som har et tips til, hvad jeg kan gøre, så hun klarer at spise?
Anmeld