Påvirker en lille lottogevinst ens status som enlig på før..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.674 visninger
16 svar
1 synes godt om
2. marts 2013

Anonym trådstarter

Har lige snakket med en i min familie her til aften, som har vundet 147.000 i lotto hun er helt vildt glad, da hun pludselig kan se sig ud af tvillingernes konfirmation og 50 års fødselsdag til sommer og få betalt noget gæld.

Men jeg tænker, om 147.000 (som egentlig er en lille gevinst) vil påvirke noget økonomisk i hendes status?

Hun er enlig med 3 børn, får førtidspension, boligsikring m.v.

Jeg ville jo håbe for alt i verden at hun kan få lov at bruge de penge på hendes fødselsdag og tvillingernes konfirmation - endelig ikke at SKULLE spare og have overtræk de efterfølgende måneder...

og er derfor lidt nysgerrig... Ved i noget?

(jeg har brug for nogle konkrete svar og ingen fordomme)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Har lige snakket med en i min familie her til aften, som har vundet 147.000 i lotto hun er helt vildt glad, da hun pludselig kan se sig ud af tvillingernes konfirmation og 50 års fødselsdag til sommer og få betalt noget gæld.

Men jeg tænker, om 147.000 (som egentlig er en lille gevinst) vil påvirke noget økonomisk i hendes status?

Jeg ville jo håbe for alt i verden at hun kan få lov at bruge de penge på hendes fødselsdag og tvillingernes konfirmation - endelig ikke at SKULLE spare og have overtræk de efterfølgende måneder...

jeg vil næsten tro at det desværre påvirker begge dele, for godt nok må du gerne have en lille indtægt ved siden af førtidspensionen, men jeg tvivler stærkt på at kommunerne vil se den sjat penge der som værende lille

Anmeld

2. marts 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

jeg vil næsten tro at det desværre påvirker begge dele, for godt nok må du gerne have en lille indtægt ved siden af førtidspensionen, men jeg tvivler stærkt på at kommunerne vil se den sjat penge der som værende lille

Det er nemlig lige præcis det jeg er bange for

Anmeld

2. marts 2013

Kris89

Anonym skriver:

vil du ikke skrive PB til mig. holder selvf. din anonymitet - men da jeg ikke kan være ano ønsker jeg ikke at skrive hvad jeg tænker her i tråden.

Anmeld

2. marts 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Det er nemlig lige præcis det jeg er bange for

kan ikke huske det præcise beløb man må tjene ved siden af, men ved det står på borger.dk bl.a.

Anmeld

2. marts 2013

Kofoed.

enlig tillæg tror jeg ikke det påvirker, men førtidspension tror jeg desværre bliver påvirket.
Men ved, at hendes boligsikring og økonomiske fripladser, hvis hun har det, vil blive påvirket, da hendes årsindtægt jo fordobles med den gevinst.

Anmeld

2. marts 2013

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

vil du ikke skrive PB til mig. holder selvf. din anonymitet - men da jeg ikke kan være ano ønsker jeg ikke at skrive hvad jeg tænker her i tråden.

sendt

Anmeld

2. marts 2013

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

kan ikke huske det præcise beløb man må tjene ved siden af, men ved det står på borger.dk bl.a.

men vil det gå ind som indtægt eller formue?

Anmeld

2. marts 2013

jydeinden

Anonym skriver:

men vil det gå ind som indtægt eller formue?

vil næsten tro at det tæller som indtægt

Anmeld

2. marts 2013

Kløver

Da det ikke er fast indtægt bliver det nok betegnet som engansbeløb, ligesom en arv feks, når gælden er betalt, bliver resten regnet som formue og vil også blive regnet sådan i forhold til div regler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.