hvordan er det nu lige med friplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
8 svar
3 synes godt om
2. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg skriver ano da jeg ikke vil udstilles som grådig eller noget.

vi ønsker at få vores børn i dagpleje, men hvordan er det nu lige med friplads? jeg er studerende, og får derfor su, min mand er i arbejde og tjener ca.300.000 kr pr år.

det skal lige siges at vi venter tvillinge piger til sommer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

Maja88

Anonym skriver:

vi ønsker at få vores børn i dagpleje, men hvordan er det nu lige med friplads? jeg er studerende, og får derfor su, min mand er i arbejde og tjener ca.300.000 kr pr år.

Kan sige du ikke er beretiget til friplads

Anmeld

2. marts 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Tænker du på om du kan få friplads? Eller o. Hvornår du skal søge eller hvordan?

Det har ikke noget og gøre med at være grådrig, hvis man kan få friplads hvorfor så ikke søge det. Det gør alle andre jo

Anmeld

2. marts 2013

MorDk

Maja88 skriver:

Kan sige du ikke er beretiget til friplads

Nok ikke friplads men delvis.

Vi har da en smule rabat herhjemme...

Anmeld

2. marts 2013

LilleLene

Anonym skriver:

søg på pladsanvisnongen i din kommune

kan være de har sådan en beregner, der fortæller hvor meget i kan få i tilskud

Det har de på viborg kommunes hjemmeside nemlig

Anmeld

2. marts 2013

ZamanogDania

grænsen for at får friplads/delvis er omkring 500.000 om året. men der er søskende rabat. mon ikke i kan får sådan en når det er 2 børn?

Anmeld

2. marts 2013

LMX

I kan måske få en lille smule, men det er ikke meget. Som en anden skriver går grænsen ved 500.000. I kan selvfølgelig få søskende rabat. Så I kun betaler 50% for barn nummer 2.

Anmeld

2. marts 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

Friplads kan i nok ikke få

Men delvist.

Min man tjener ca. 380.000 om året og jeg har ingen indtægt.
Vi skal betale ca 1500 til institution, hvilket er halv pris.. Når lillesøster så skal starte, er der søskenderabat, så vi skal give lige knap 900kr for hende

Kan du ikke se det på kommunens hjemmeside? der kunne jeg regne vore ud

Anmeld

2. marts 2013

Wik

En dagplejeplads er meget billigere end vuggestue som regelt omkring 1000 kroner, så bare det er jo en besparelse, men man skal også nogen gange selv have bleer mv med. Jeg synes du skal søge og se om du kan få et par hundrede selvom din mand har et arbejde. Jeg tror ikke faktum at du får flere børn gør noget ved fripladsen, da den afhænger af indtægt. Tilgengæld kan du få mere i boligstøtte hvis du har flere børn. 

Held og lykke med det, man skal søge den hjælp man kan få. Og betale den skat man skal når man kommer i arbejde, så kan hjulene nok løbe rundt. Grådighed er en helt anden ting  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.