Våde kolde hænder og tørre kinder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
9 svar
5 synes godt om
1. marts 2013

Miss BananaHammock

Vores lille fyr begyndte for et par uger siden at opdage sine hænder og nu laver han ikke andet end at proppe dem i munden. Men de bliver så kolde af det og hans kinder bliver kolde og tørre, så han bliver helt ru. Jeg prøver så vidt muligt at tørre hans hænder og kinder af når jeg kan se de er våde, men det er svært at være efter ham konstant og om natten kan jeg jo kun hvis jeg er vågen og ved ham. Og jeg smører hans kinder med babycreme.

Mit spørgsmål er: Er det bare en naturlig del af hans udvikling som jeg ikke kan gøre så meget ved? Kan han blive syg af de kolde hænder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

Janni.

Ang. De tørre kinder kan du med fordel vælge en fed creme uden vand, ligesom man bruger om vinteren.

Anmeld

1. marts 2013

Miss BananaHammock

Janni. skriver:

Ang. De tørre kinder kan du med fordel vælge en fed creme uden vand, ligesom man bruger om vinteren.

oki. Må lige tjekke om den creme jeg bruger pt. er sådan en.

Anmeld

1. marts 2013

K&S

Miss BananaHammock skriver:

Vores lille fyr begyndte for et par uger siden at opdage sine hænder og nu laver han ikke andet end at proppe dem i munden. Men de bliver så kolde af det og hans kinder bliver kolde og tørre, så han bliver helt ru. Jeg prøver så vidt muligt at tørre hans hænder og kinder af når jeg kan se de er våde, men det er svært at være efter ham konstant og om natten kan jeg jo kun hvis jeg er vågen og ved ham. Og jeg smører hans kinder med babycreme.

Mit spørgsmål er: Er det bare en naturlig del af hans udvikling som jeg ikke kan gøre så meget ved? Kan han blive syg af de kolde hænder?

Du kan måske bruge en vandafvisende creme om natten, så savlen fra hænderne ikke trænger så meget ind i huden?

Anton savlede konstant, indtil han var 1½ år gammel og jeg smurte ham med fed creme (uden vand) på de udsatte steder

Anmeld

1. marts 2013

Amanda Stage

Min søn gjorde det med fødderne og fik helt kolde fødder. Det hjalp med sokker, har du prøve at give ham sokker på hænderne? Det gjorde min søster ved hendes barn, det hjalp. 

Anmeld

1. marts 2013

Miss BananaHammock

Amanda Stage skriver:

Min søn gjorde det med fødderne og fik helt kolde fødder. Det hjalp med sokker, har du prøve at give ham sokker på hænderne? Det gjorde min søster ved hendes barn, det hjalp. 

hans natdrag har sådan nogle fold over handsker - men synes næsten bare det er synd når har nu sådan har opdaget at de eksistere men ellers en meget god ide! Han har dog fundet ud af hvordan han får handskerne af i barnevognen for at komme ind til hænderne, så mon ikke også han kan det med sokker - den snedige lille fyr

Anmeld

1. marts 2013

Elgaard73

Jeg tror ikke at han bliver syg af det. Vores dreng gjorde ihvertefald ikke. Vi gjorde som dig, tørrede ham, når vi kunne se at han var våd og ellers prøvede vi at give ham en ting eller lille stofklud, som han kunne bide i, i stedet for hans hænder (nogle gange virkede det, andre gange slet ikke )

Og så gjorde vi som Janni skrev....Smurte hans kinder med fed creme uden vand.

Anmeld

1. marts 2013

Amanda Stage

hans natdrag har sådan nogle fold over handsker - men synes næsten bare det er synd når har nu sådan har opdaget at de eksistere men ellers en meget god ide! Han har dog fundet ud af hvordan han får handskerne af i barnevognen for at komme ind til hænderne, så mon ikke også han kan det med sokker - den snedige lille fyr

Haha ja de er snedige

Ja han skal have lov til at udforske sine hænder og det gjorde min nevø også, men kun når min søster var tilstede, for hvis han fik lov til at sutte på sine hænder om natten, så blev de så ru  

Anmeld

1. marts 2013

Mettefpigen

Jeg fik afvide af sp at der ikk skete noget ved at de havde kolde hænder så længe at de stadig var "varme" alle andre steder....

Anmeld

2. marts 2013

simone_jacobsen

Dit barn må gerne have kolde kinder, hænder, fødder og næse - det er noget jeg selv har vendt med vores SP, da vores dreng altid har det.
Det med at han sutter på finger er det såkaldte 2. tigerspring.

http://www.mama.dk/Baby/Udvikling/Naar-dit-barn-ta ger-et-tigerspring.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.