Hvornår er man for syg til at tage i vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.461 visninger
11 svar
0 synes godt om
21. juni 2009

Smukkert

Jeg skal starte i praktik i vuggestue imorgen.
Desværre er jeg blevet syg. Snotforkølet og ekstremt ondt i halsen.
Jeg vil virkelig gerne møde op, især når det er min første dag, men kom til at tænke på om hvornår man er for syg til at må dukke op? Skal jo nødigt smitte nogle af de 37 børn der er der .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

lonemus

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg skal starte i praktik i vuggestue imorgen.
Desværre er jeg blevet syg. Snotforkølet og ekstremt ondt i halsen.
Jeg vil virkelig gerne møde op, især når det er min første dag, men kom til at tænke på om hvornår man er for syg til at må dukke op? Skal jo nødigt smitte nogle af de 37 børn der er der .

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til vuggestuen i morgen og hører dem ad..jeg ved ikke hvordan det er med personalet, men det ville jo ikke være rart, hvis du får smittet alle børnene!!

God bedring

Lone

Anmeld

21. juni 2009

Smukkert

lonemus skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe til vuggestuen i morgen og hører dem ad..jeg ved ikke hvordan det er med personalet, men det ville jo ikke være rart, hvis du får smittet alle børnene!!

God bedring

Lone

Ja, jeg vil nødigt smitte nogen.
Det er bare super pinligt at skulle ringe på min første arbejdsdag og sige jeg er syg.
Overvejer at møde op kl 8 og så må de vel sende mig hjem igen, hvis de mener jeg er for syg. Medmindre der er klare regler for om jeg er for syg.
Ifølge brochuren står der er man skal være rask nok til at være udenfor - samt at hvis man har feber, er man ikke velkommen. Men kan ikke lige se om forkølelse/halsbetændelse (klassikeren) er "tilladt" at møde op med..

Det er også mega surt jeg ikke er optimalt frisk på 1. dagen øv!

Anmeld

21. juni 2009

lonemus

Mælkebøttebarn skriver:

Ja, jeg vil nødigt smitte nogen.
Det er bare super pinligt at skulle ringe på min første arbejdsdag og sige jeg er syg.
Overvejer at møde op kl 8 og så må de vel sende mig hjem igen, hvis de mener jeg er for syg. Medmindre der er klare regler for om jeg er for syg.
Ifølge brochuren står der er man skal være rask nok til at være udenfor - samt at hvis man har feber, er man ikke velkommen. Men kan ikke lige se om forkølelse/halsbetændelse (klassikeren) er "tilladt" at møde op med..

Det er også mega surt jeg ikke er optimalt frisk på 1. dagen øv!

Ja, jeg kan godt se det er lidt pinligt, men omvendt er jeg sikker på personalet vil sætte pris på du ringer først....så viser du at du tager hensyn til dem alle.

Men hvis det "bare" er en alm. forkølelese du har, så tror jeg altså ikke de siger noget - med mindre du har noget halsbetændelse, for så er det jo en virus der smitter helt vildt - osse børnene!!

Håber du finder en løsning

Lone

Anmeld

21. juni 2009

Smukkert

lonemus skriver:

Ja, jeg kan godt se det er lidt pinligt, men omvendt er jeg sikker på personalet vil sætte pris på du ringer først....så viser du at du tager hensyn til dem alle.

Men hvis det "bare" er en alm. forkølelese du har, så tror jeg altså ikke de siger noget - med mindre du har noget halsbetændelse, for så er det jo en virus der smitter helt vildt - osse børnene!!

Håber du finder en løsning

Lone

Jeg har ikke været ved lægen, så ved ikke om det er halsbetændelse, men det brænder ekstremt meget i halsen. Strepsil har ikke rigtig nogen lindringseffekt .
Sov ekstremt dårligt i nat, da det begyndte.

Vil ikke fremstå som en pjækkerøv, hvis de nu normalt godkender denne her slags virus, så undgår helst at ringe derop inden..

Øv hvor er det trælst..

Anmeld

21. juni 2009

Knudsen

Jeg arbejder selv i en børnehave, og selvfølgelig skal man tænke på, at man kan smitte børnene. Hvilket jo ikke er optimalt.

Hvis jeg var dig vil jeg møde op trods sygdom, da det er din første arbejdsdag. De kan sagtens se, at du ikke er helt frisk og vil selvfølgelig sende dig hjem, hvis du ikke kan holde til at være på arbejde.

Jeg vil klart komme på arbejde når det er den første dag og så eventuelt melde mig syg på anden dagen. Da har de også set/mødt dig og ved at du ikke pjækker eller lign.

Men hvis du har meget høj feber og er så syg til at komme ud af sengen, skal du selvfølgelig tage en sygedag.

Håber at du kan skabe mening i min lidt rodet besked..

Rigtig god bedring.. Janni

Anmeld

21. juni 2009

Knudsen

Jeg havde nok taget til vagtlæge for at blive tjekket.. Så du også ved hvad du fejler..

Janni

Anmeld

21. juni 2009

Smukkert

Janni Knudsen skriver:

Jeg havde nok taget til vagtlæge for at blive tjekket.. Så du også ved hvad du fejler..

Janni

Jeg tror bare det er en standard-forkølelse der går væk af sig selv.
Ikke noget dødsensfarligt.

Men sjovt, det er det ikke.
Feber tror jeg ikke jeg har. Har heller intet termometer, så kan ikke tjekke det.

Anmeld

21. juni 2009

Jordbærpigen

Hvis du "bare" er forkølet og har ondt i halsen ville jeg også tage afsted. Har du feber, er du ikke i tvivl og så skal du selvfølgelig blive hjemme. Synes du skal se tiden an og se hvordan du har det i morgen. Har du det fint nok, synes jeg du skal tage afsted, så de kan se dig osv. Så må de jo sende dig hjem, hvis de mener du er for syg til at arbejde.
Nu ved jeg heller ik hvordan din tid ser ud i morgen?
Men hvis du bare sørger for en god hygiejne omkring dig selv med håndvask osv. er risikoen for at smitte nogen jo ret lille. Da det er din første dag, vil du jo nok også "bare" observerer osv. det meste af dagen, så tror roligt du kan tage afsted
Har selv prøvet at skulle melde mig syg på min 2. arbejdsdag - det er ret udmygende

Anmeld

21. juni 2009

Nanna1985

Jeg har det samme som dig.. Forkøles og ondt i halsen.. Har drukket masser af te, brugt næsespay og spist Strepsils, det hjælper heller ikk her.. Jeg ville nu tage afsted og så må de jo sende dig hjem, hvis de ikke mener du skal være der

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.