Holde 2- og 3-års fødselsdag i vuggestuen/børnehaven!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.615 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. juni 2009

lonemus

Her til august fylder min søn 2 år og min datter fylder 3 år.
De går begge i vuggestue nu, men min datter når lige at rykke op i børnehaven inden hun fylder 3 år.

Men, jeg mangler nogle gode idéer til at holde det i vuggestuen/børnehaven...som kom endelig med alle jeres idéer.....kager, mad osv, gerne billeder

Begge steder skulle der gerne være noget til frugten kl 9, samt frokosten kl 11:30.
Begge steder ser helst det ikke indeholder for meget sukker...altså ikke noget med slikposer osv.

Hvordan klarer I opgaven?

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Jordbærpigen

til frugten kunne du jo komme med fx. en ostehaps, en figenstang eller en pakke rosiner sammen med en grovbolle med smør? Du kunne også bage en kage udfra en diabetesopskrift med sødemiddel fremfor sukker. Så er den jo ikke "forbudt" pga. sukkeret

Til frokosten kunne du komme med pizzasnegle, pølsehorn eller lign., samt noget grønt (agurk, gulerødder i stave osv.)?

Anmeld

24. juni 2009

JustAnotherName

Jeg vil da lige følge med her, da jeg selv har en datter i vuggestue, som fylder 2 år til september,

Jeg synes også det er lidt svært, hvad man lige skal finde på.
De får jo mad derhenne.

Jeg har også tænkt på, om man skulle invitere hendes stue (12 børn) herhjem til middag og fejre. Men ærligt talt tror jeg ikke jeg ville orke at skulle have sådan et besøg, så det er nok bare bedre at tage noget med derover og give.
...Jeg tænker en lillebitte is-pind eller et stykke kage. Men ved det ikke. Jeg ¨går nemlig heller ikke ind for at de små får for mange ting med sukker ...der er jo mange fødselsdage at fejre sådan et sted.
Derfor har jeg også tænkt i de baner med rosiner eller figenstænger, ostehaps, boller eller sunde snacks.

Men jeg vil læse med her, hvis der kommer flere andre gode forslag...

Anmeld

24. juni 2009

Cris

Men skal du komme med noget både til frugt og frokost? Er det ikke lidt for meget?

Men rosiner og boller får de hver dag, ikke? Hvad med at finde på noget lidt mere eksotisk? Kan du ikke finde nogle blåbære, stenfri vindruer, stykker vandmelon, pommgranat kærner (min søn eeeeelker dem) eller måske nogle tørrede frygter ligesom datler, papaya, ananas... du kan også bage en grund kage med stykker af datler i, den smager også rigtigt godt. Og med lidt syltetøj på.... Jeg ved ikke, jeg synes, at rosiner og boller får det hver dag hverken i VS eller derhjemme...

Anmeld

24. juni 2009

Jordbærpigen

Blot til info, så er det tørrede frugt jo lige så "usundt" som rigtig slik pga. det høje indhold af frugtsukker efter tørring

Anmeld

24. juni 2009

Cris

Jane84 skriver:

Blot til info, så er det tørrede frugt jo lige så "usundt" som rigtig slik pga. det høje indhold af frugtsukker efter tørring

Ja, det ved jeg godt, men hvide brød og kager er også usunt, og de får det regelmassigt, ikke??? Vi taler kun om nogle bider for at fejre en lille fødselsdag... Børnene får også is en gang i mellem, saftevand, juice, masser af smør... Alle de ting er heller ikke lige de sundeste ting i verden. Hvis de må godt få en pakke rosiner, hvorfor ikke nogle datler? De indeholder faktisk også meget sunde mineralier! Man skal finde balance i livet, synes jeg!

Anmeld

25. juni 2009

lonemus

Tak for alle jeres svar

Jeg har nu fundet ud af, hvad jeg gør - i samråd med børnene har vi fundet ud af det

Til formiddag får de pølsehorn sammen med deres alm frugt. Og til middag får de en is.
Yderligere puster vi balloner op til alle børnene, som de så kan lege med om formiddagen - vores børn eeeeeeeeeeeelsker balloner, så det ville de meget gerne

Knus
Lone

Anmeld

28. juni 2009

Jordbærpigen

Cris skriver:

Ja, det ved jeg godt, men hvide brød og kager er også usunt, og de får det regelmassigt, ikke??? Vi taler kun om nogle bider for at fejre en lille fødselsdag... Børnene får også is en gang i mellem, saftevand, juice, masser af smør... Alle de ting er heller ikke lige de sundeste ting i verden. Hvis de må godt få en pakke rosiner, hvorfor ikke nogle datler? De indeholder faktisk også meget sunde mineralier! Man skal finde balance i livet, synes jeg!

Hvis du mener, at børnene ofte får hvidt brød og kage i institutionen, så er det i hvert fald ikke i min vuggestue at det sker.. heldigvis da Hos os får de heller ikke saftevand, juice eller is. Og smør, ja det skal de jo have i modsætning til os voksne.

Anmeld

28. juni 2009

Cris

Jane84 skriver:

Hvis du mener, at børnene ofte får hvidt brød og kage i institutionen, så er det i hvert fald ikke i min vuggestue at det sker.. heldigvis da Hos os får de heller ikke saftevand, juice eller is. Og smør, ja det skal de jo have i modsætning til os voksne.

Nej, ikke i vuggestue, der får mest rugbrød, næsten det samme hver dag. Jeg mener derhjemme og hos familie og venner. En gang i mellem får de noget flutes brød, nogle gang is nu at det er ved at blive varmt. Så er der nogle der holder fødselsdag og de får et styk kage. De får også masser af fløde og smør og ja, de skal have mere fedt end vi voksene, men det er ikke fordi smør er den bedste slags fedtstof... Og der er ikke noget forkert i det, min mening er at finde en balance i livet. Så hvis de en dag får datler i stedet for rosiner, synes jeg, at det ville være sjovt, eller tørrede figner eller nogle andre ting. Jeg syntes bare, at at give børnene rosiner og boller til fødselsdag er måske lidt kedeligt, for det får de jo næsten hver dag! Jeg ville bare komme med nogle forslag, så de også oplever at smage på andre sjove ting. Men I skal ikke, hvis I ikke synes, at det er smart. Jeg plejer at give forskellige ting til min søn, så han smager på så meget som muligt og ikke vænner sig til at kun spise en slags mad. Men som sagt, det synes jeg ikke, at I skal gøre, hvis I synes at det er helt forkert

Anmeld

29. juni 2009

Jordbærpigen

Cris skriver:

Nej, ikke i vuggestue, der får mest rugbrød, næsten det samme hver dag. Jeg mener derhjemme og hos familie og venner. En gang i mellem får de noget flutes brød, nogle gang is nu at det er ved at blive varmt. Så er der nogle der holder fødselsdag og de får et styk kage. De får også masser af fløde og smør og ja, de skal have mere fedt end vi voksene, men det er ikke fordi smør er den bedste slags fedtstof... Og der er ikke noget forkert i det, min mening er at finde en balance i livet. Så hvis de en dag får datler i stedet for rosiner, synes jeg, at det ville være sjovt, eller tørrede figner eller nogle andre ting. Jeg syntes bare, at at give børnene rosiner og boller til fødselsdag er måske lidt kedeligt, for det får de jo næsten hver dag! Jeg ville bare komme med nogle forslag, så de også oplever at smage på andre sjove ting. Men I skal ikke, hvis I ikke synes, at det er smart. Jeg plejer at give forskellige ting til min søn, så han smager på så meget som muligt og ikke vænner sig til at kun spise en slags mad. Men som sagt, det synes jeg ikke, at I skal gøre, hvis I synes at det er helt forkert

Ahh på den måde. Så er jeg med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.