Hvordan rengøres det? (træ)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

980 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg har (endelig) fundet det perfekte legetårn til ungerne og henter det her i weekenden    

MEN det har selvfølgelig stået ude og er blevet en del beskidt med div. jord og mos

Jeg vil så gerne rense og rengøre det inden jeg giver det lindolie

Men hvordan renses træ?

Med alm. sæbevand?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

Mother-love

Jeg ville rense det med algefjerner og en stålbørste. Og så ellers godt med vand. Inden du giver det lindolie.

Det er det man gør inden man maler udvendigt træ

Hilsen en maleruddannet

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg ville rense det med algefjerner og en stålbørste. Og så ellers godt med vand. Inden du giver det lindolie.

Det er det man gør inden man maler udvendigt træ

Hilsen en maleruddannet

Ah, mange tak

Tænkte godt nok algefjerner, men dog ikke li med en stålbørste, giver den ikke ridser i træværket?

Og mange tak

Anmeld

27. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Ah, mange tak

Tænkte godt nok algefjerner, men dog ikke li med en stålbørste, giver den ikke ridser i træværket?

Og mange tak

Nej det gør den ikke. Altså du skal jo bare krase det af der sidder.
Ellers kan du jo hælde algefjerner på og så højtrykspulde den. Det er nok endnu bedre at gøre. Og så tager det heller ikke så lang tid som hvis du skal rende med en stål børste. Og så bliver du heller ikke fuldstændig smadret i armene hehe

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Nej det gør den ikke. Altså du skal jo bare krase det af der sidder.
Ellers kan du jo hælde algefjerner på og så højtrykspulde den. Det er nok endnu bedre at gøre. Og så tager det heller ikke så lang tid som hvis du skal rende med en stål børste. Og så bliver du heller ikke fuldstændig smadret i armene hehe

Ah, det var da en go idé med højtryksrenseren, den står jo også li udenfor

Mange mange tak

Anmeld

27. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Ah, det var da en go idé med højtryksrenseren, den står jo også li udenfor

Mange mange tak

Velbekomme da god fornøjelse

Anmeld

27. februar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Velbekomme da god fornøjelse

Li et mere; ved du om sådan noget algefjerne skal sidde i noget tid? I så fælde hvor længe?

Anmeld

27. februar 2013

Dot D

Anonym skriver:

Jeg har (endelig) fundet det perfekte legetårn til ungerne og henter det her i weekenden    

MEN det har selvfølgelig stået ude og er blevet en del beskidt med div. jord og mos

Jeg vil så gerne rense og rengøre det inden jeg giver det lindolie

Men hvordan renses træ?

Med alm. sæbevand?

Rens endeligt som beskrevet ovenfor, men giv det IKKE linolie. Det træ, der bliver brugt i dag er ikke i sig selv "godt nok", så der vil linolie ikke have den store effekt, få hellere fat i en olie fra en farvehandler eller byggemarked, der er lavet til træ (i dag)

Hilsen den tidligere farvehandler

Anmeld

27. februar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Li et mere; ved du om sådan noget algefjerne skal sidde i noget tid? I så fælde hvor længe?

Hvis det er helt rigtigt skal det sidde i et par dage i tør vejr. Hvor de skifter farve til en grålig tone.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.