Frueureka skriver:
Tak for svarene, til jer der svarede!!
Snakkede med chefen og sagde at jeg ikke følte mig klar endnu, men hun ser gerne jeg starter næste uge, som føler slet ikke symptomer er aftagende endnu..... Nu bruger jeg tiden på at mærke om jeg er klar, hvilket stresser rigtig meget....
får jo slet ikke ro eller afstand!! Øv en lortet daJeg ved hvordan du har det.
Jeg har selv været ude for stort set det samme. Jeg havde også været overbebyrdet på mit arbejder i en længere periode og til sidst kunne jeg bare ikke holde til det længere, kroppen sagde fra. Jeg var længe om at indse at jeg havde stress og en depression samtidig. Jeg gik til min læge som gav mig diagnosen strees og depression. Det var en hård en at sluge, for jeg ville ikke erkende det, men det blev jeg nød til.
Dagen efter tog jeg en snak med min chef, og fortalte ham, hvordan jeg havde det og at min læge mente at jeg skulle være sygmeldt i mindst 3 mdr, eller til jeg havde det bedre. Selvfølgelig var min chef da ikke helt glad for at få den besked, men han blev også nød til at acceptere det, da han kunne se på mig at jeg ikke kunne mere.
Det endte med at jeg var sygmeldt i 3 1/2 mdr hvor jeg havde mega meget dårlig samvitighed overfor mine kollegaer, men som min psykolog sagde til mig. "Du bliver nød til at lægge det bag dig, det er dig der er vigtigest og du bliver nød til at se dig selv og ikke andre". Det gjorde indtryk på mig og jeg begyndt at få det bedre da jeg havde fået ind i hovedet at jeg VAR vigtigest og alt det andet måtte komme i anden række. Efter de 3 1/2 mdr. kom jeg tilbage til arbejdet med en meget stille opstart. Jeg kunne godt have brugt en havl til en hel mdr. mere, men kommunen begyndt på alt muligt sjovt, og det gad jeg ikke, så jeg begyndte på arbejde igen.
Men jeg synes at du skal tage snakke med din chef og gør det klart for hende at du har brug for tid, for at du kan få det bedre og det tager den tid det tager. Strees er ikke noget man sådan lige kommer over, det burde hun også vide som den leder hun er. Jeg tror ikke på at hun fyre dig, men det kan jeg jo selvfølgelig ikke være sikker på, men det vil ikke være klogt af hende hvis hun vælger at gøre det. For du kan vist gå til fagforeningen med det og så skal de nok hjælpe dig.
Jeg håber at dette gav lidt hjælp til dig og at du finder en løsning. Jeg synes bare at du skal ikke tilbage på arbejdet før du menere at du er rask nok til det, og at du har overskud til at klare din hverdag igen. Og husk på det tager tid.
Held og lykke og god bedring. 
Snakkede med chefen og sagde at jeg ikke følte mig klar endnu, men hun ser gerne jeg starter næste uge, som føler slet ikke symptomer er aftagende endnu..... Nu bruger jeg tiden på at mærke om jeg er klar, hvilket stresser rigtig meget....