Jeg har lige brug for at lufte ud og nogle gode råd!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

740 visninger
4 svar
1 synes godt om
26. februar 2013

emmelyn

Advarsel: det her bliver langt.

Jeg skrev et indlæg herinde mens jeg var gravid om at min kæreste var skredet fra mig. Det er så forsat varigt, og det viste sig så at skulle blive den vildeste rutchetur! han behandlede mig rigtig grimt efterfølgende. Jeg skulle have kejsersnit pga. svangerskabsforgiftning som endte ud i moderkageløsning, så tingene gik ret tjept. Faktisk skete det 9 dage efter at han gik fra mig. Nå, men jeg fik kejsersnit og han valgte så at lade mig sidde hjemme i vores fælles lejlighed i 5-6 timer alene hver aften, allerede første aften vi var hjemme fra barselsgangen. Jeg var på daværende tidspunkt MEGET medtaget af kejsersnittet, og endte på 3. dagen med at pakke hans lort og smide ham ud.

Hvilket var en god beslutning! Set i bakspejlet, så skulle jeg have smidt ham ud, mens jeg var gravid.

MEN!
Jeg har stadig dybe følelser for ham. Og jeg tager mig stadig i at ønske at vi finder sammen igen, selvom han har været en kæmpe røv for at sige det mildt. Jeg handler så vidt muligt ikke på mine egne sårede følelser, og jeg prøver virkelig at være imødekommende overfor ham. For jeg ønsker virkelig at de får et godt forhold til hinanden!

--

D. 20/1 tager jeg en beslutning om at jeg ville have alting ud af verdenen, jeg ville have vished. Så jeg besluttede mig for at tage kontakt til hans store drengs mor og høre om hun ville være interesseret i, at drengene skulle få et forhold til hinanden. En ganske uskyldig handling endte ud i en vild samtale. Hun fortæller mig, at min eks har fundet en anden og det var derfor at han gik fra mig. Hele min verden væltede, jeg var fuldstændig ødelagt. Jeg konfronterer ham selvfølgelig med det, og han benægter naturligvis. Jeg finder pigen, da hans eks havde både navn, arbejde, antal børn, alder osv. Så jeg troede stadig 100% på hvad jeg havde fået at vide af hende. (Jeg tog også fat i hans mor, som meldte ud, at de lige skulle tænke over om de ville have noget med min søn at gøre. Jeg har ikke hørt fra dem siden.)

Det viser sig så, at noget af det dummeste jeg kunne gøre var at tage kontakt til hende. Hun har siden bombaderet mig med sms'er om at min eks er så forelsket og så lykkelig og at vores søn intet betyder for ham. Det gjorde ekstrem ondt at høre, så jeg tog snakken med min eks for at få nogle sandheder på bordet. Han benægter stadig at de er kærester, men de er bare gode venner. Og at hans eks bare er ude på, at få mig til at løbe så langt væk fra ham som muligt, så hendes søn har ham for sig selv. (hvilket ærlig talt virker meget sandsynligt ud fra tidligere oplevelser med hende.) jeg stoler ikke på nogen af dem, så det er ikke længere en stor betydning, andet end at jeg ved, at en af dem lyver for voldsomt for mig, at det ikke er til at holde ud.

Min eks og jeg har en aftale om at han skal komme og besøge mig og babyen en fast uge dag, og det har gået rigtig godt. Han virker meget glad for baby og det er det vigtigste.
Men ligeså snart han ikke er her, så er han pisse ligeglad. Det siger jeg fordi han ALDRIG spørger til ham og ville f.eks. ikke komme til barnedåb fordi han skulle i byen dagen før...... han endte dog med at komme alligevel. (uden pres herfra! )

Men nu kommer min egentlige problematik:
Min søn blev igår indlagt med RS virus. Jeg fortæller det selvfølgelig til hans far og bliver mødt af et "okay, det var da træls". Han bor tæt på sygehuset, og jeg havde ærlig talt forventet, at han kom og besøgte os. Men nej. Det gjorde han ikke, og han gad ikke svare mig igår, og i dag har han ikke så meget om hørt om han er okay. Jeg ved ikke om jeg forventer for meget, men jeg havde ærlig talt troet, at en indlæggelse kunne få ham til at vise lidt interesse. Men på trods af, at jeg fortalte hvor vi lå, så fik jeg ingen svar fra ham.

Vi kom hjem igen i dag med en åben indlæggelse, og jeg har ikke fortalt ham det. Så så vidt han ved, så er vi stadig indlagt. Han skal komme og se ham i morgen (i følge aftalen), men jeg kan vitterligt ikke overskue, at skulle sidde og støtte ham i at være far, når han ikke har en interesse for at høre om hans søn er kommet hjem fra sygehuset!.. Jeg har valgt at lægge ham fuldstændig på is, og lade ham komme 100% til mig fra nu af. JEg orker ikke mere, jeg er drænet for energi når det kommer til ham. Det her var bare lidt af de ting min søn og jeg er blevet udsat for af ham, men det er konstant op og ned med hans far, og hvergang han går så kan jeg sidde og tænke "gad vide hvornår han kommer igen" fordi det hele tiden er måske gider jeg, måske gider jeg ikke. med ham.

Så, 2 ting.
Er jeg forkert på den i at jeg ikke fortæller ham at vi er kommet hjem?
Gode råd til hvordan jeg kommer videre herfra. Jeg ønsker som sagt, at vores samarbejde skal lykkes, men jeg føler virkelig at jeg løber panden mod en mur og bliver kastet 10 skridt tilbage mindst hver anden uge. Det er vel ikke forkert at forvente, at min søns far interesserer sig for hans helbred =/

Jeg ved ikke om det er vigtigt at påpege, men jeg er altid sød og venlig når han kommer, selvom jeg har lyst til at banke fornuft ind i hovedet på ham. Jeg støtter ham i at lære min søn at kende, og være far for ham. Men jeg føler bare ikke, at jeg får nogen respons, og at han kun kommer af pligt. Vi har ikke en "skriftlig" samværsaftale, så det kan stoppe når som helst. Han er umulig at snakke med, da han nærmest står og griner af mig når jeg påpeger mine tanker omkring det her. Jeg har spurgt ham mange gange om han magter det her, men han bliver ved med at sige, at han gerne vil være hans far og interesserer sig for ham. OG at min søn betyder noget for ham. Jeg er så forvirret hele tiden, jeg aner virkelig snart ikke hvad jeg skal stille op. Det ønskede er jo, at vi kunne snakke sammen og få løst problemerne, men det kan ikke lade sig gøre, da han ikke kan se at han har gjort noget galt, han går i forsvarsposition, er helt stille og kigger ned i jorden eller står og smiler usikkert. GRR MÆND!!

Tusinde, tusinde tak fordi du læste med så langt!
Jeg har så svært ved at stoppe med skrive når jeg har meget på hjertet!! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Øv hvor trist. Nej jeg synes ikke han virker interesseret i jeres barn. Nu kan jeg ikke lade være med at sammenligne med min kæreste. Vores dreng og jeg skulle på sygehuset fordi min drengs gulsot ikke rigtig ville blive bedre. Da jeg ringede til min kæreste tog han straks fri fra job og tog en taxa til Hvidovre hospital. Han var enorm bekymret. 

Så jeg kan godt forstå dine tanker. Hvis samværet begynder at blive uregelmæssig ville jeg stoppe det og så må han søge om en fast dag via statsforvaltningen. For jeres barn er ikke tjent med en far som kommer når han gider og aflyser hvis der dukker noget op, han hellere vil. Men det kan jo være han overholder aftalerne. 

Jeg synes du skal fortælle i er kommet hjem. Det er ikke en leg hvor du skal teste hans interesse. Det vil vise sig før eller senere alligevel. 

Held og lykke 

Anmeld

26. februar 2013

emmelyn

mor:) skriver:

Øv hvor trist. Nej jeg synes ikke han virker interesseret i jeres barn. Nu kan jeg ikke lade være med at sammenligne med min kæreste. Vores dreng og jeg skulle på sygehuset fordi min drengs gulsot ikke rigtig ville blive bedre. Da jeg ringede til min kæreste tog han straks fri fra job og tog en taxa til Hvidovre hospital. Han var enorm bekymret. 

Så jeg kan godt forstå dine tanker. Hvis samværet begynder at blive uregelmæssig ville jeg stoppe det og så må han søge om en fast dag via statsforvaltningen. For jeres barn er ikke tjent med en far som kommer når han gider og aflyser hvis der dukker noget op, han hellere vil. Men det kan jo være han overholder aftalerne. 

Jeg synes du skal fortælle i er kommet hjem. Det er ikke en leg hvor du skal teste hans interesse. Det vil vise sig før eller senere alligevel. 

Held og lykke 

Jamen præcis. Jeg var på stue med en far og hans datter. Ham og moderen var gået fra hinanden, men han havde taget fri fra job for at være der, så kom mor og aflastede om eftermiddagen, så kom han igen ved aftensmadstid og sov der til mor kom igen. Jeg sad bare og tænkte: ja og min søns far gider ikke engang høre om han er okay!

Jeg ved godt det ikke er en leg. Men jeg orker bare ikke informere ører som er ligeglad. Jeg føler mig simpelthen til grin hver gang når han ikke engang gider at svare :-( !

Anmeld

28. februar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
emmelyn skriver:

Jamen præcis. Jeg var på stue med en far og hans datter. Ham og moderen var gået fra hinanden, men han havde taget fri fra job for at være der, så kom mor og aflastede om eftermiddagen, så kom han igen ved aftensmadstid og sov der til mor kom igen. Jeg sad bare og tænkte: ja og min søns far gider ikke engang høre om han er okay!

Jeg ved godt det ikke er en leg. Men jeg orker bare ikke informere ører som er ligeglad. Jeg føler mig simpelthen til grin hver gang når han ikke engang gider at svare :-( !

Hmm.det kan jeg godt forstå. Det er da også bemærkelsesværdigt han ikke bekymrer sig om jere barn. Men jeg tror bare jeg ville smide eanket SMS uanset. Og i beskeden ville jeg opfordre faren til at I to kan tage en snak omkring jeres fremtidige samarbejde og afstemme forventninger. 

Anmeld

28. februar 2013

emmelyn

mor:) skriver:

Hmm.det kan jeg godt forstå. Det er da også bemærkelsesværdigt han ikke bekymrer sig om jere barn. Men jeg tror bare jeg ville smide eanket SMS uanset. Og i beskeden ville jeg opfordre faren til at I to kan tage en snak omkring jeres fremtidige samarbejde og afstemme forventninger. 

Han skrev igår eftermiddags og spurgte om vi var kommet hjem. Så sagde jeg ja, og at han ikke skulle komme pga. sygdom (lille fyren er stadig syg). Hvilket var helt okay.

Jeg vil rigtig gerne snakke med ham om det her, men jeg har heller ikke lyst til at snakke for døve ører. Jeg ved selvfølgelig ikke om han hører efter hvad jeg siger, men han giver ingen respons. Puh.

Men! Jeg bor pt. hos min mor indtil jeg får nøglerne til min nye lejlighed, så håber jeg inderligt, at når jeg er selv, at det bliver lettere. For selvom min mor som regel ikke er der, så sidder han på spring og venter på hun kommer - så måske kan vi faktisk få snakket ordenligt sammen når jeg er selv, når der 'ingen farer er'. Et spinkelt håb!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.