Søger lige hjælp til nogen regler ang. tilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

387 visninger
7 svar
0 synes godt om
26. februar 2013

Anonym trådstarter

sagen er den at mig og min kæreste har en kammerat der står til at være bolig løs om kort tid. har sagt til ham han bare kunne låne et værelse hos os til han fandt noget andet men nu er jeg jo under uddannelse og min kæreste arbejder mister vi så noget tilskud til friplads og bolig støtte? vi har på ingen måde noget økonomisk sammen men vil kommunen se anderledes på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Anonym trådstarter

26. februar 2013

Anonym trådstarter

26. februar 2013

tine1985

Skal vennen betale husleje? 

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

tine1985 skriver:

Skal vennen betale husleje? 

nej det skal han ikke. gør det som en venne tjeneste så i stedet for at betale husleje kan han spare op til et indskud og finde en lejlighed

Anmeld

26. februar 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

sagen er den at mig og min kæreste har en kammerat der står til at være bolig løs om kort tid. har sagt til ham han bare kunne låne et værelse hos os til han fandt noget andet men nu er jeg jo under uddannelse og min kæreste arbejder mister vi så noget tilskud til friplads og bolig støtte? vi har på ingen måde noget økonomisk sammen men vil kommunen se anderledes på det?

er faktisk ikke helt sikker på hvordan reglen konkret er, men jeg ved at hvis i får boligstøtte og der bor en hos jer som tjener penge, mister i boligstøtten, for han kommer jo til at stå på adressen....

mine svigerforældre havde en Ven boende, han fik su, og de mistede boligstøtten

Anmeld

26. februar 2013

Silas&Mille

er ret sikker på det kommer til at påvirke jeres forskellige tilskud hvis han får bopæl hos jer, for så vil det ses som værende endnu en indkomst.

Det er i hvert fald sådan jeg forstår reglerne.

Anmeld

26. februar 2013

tine1985

Anonym skriver:

nej det skal han ikke. gør det som en venne tjeneste så i stedet for at betale husleje kan han spare op til et indskud og finde en lejlighed

Hmm. Jeg vil også bestemt mene at det går ud over boligsikring hvis han får adresse ( og nok også fripladsen, men er ikke helt sikker). Men mener også at hvis han ikke får adresse hos jer, er der nogle regler om hvor længe man må have gæster boende, uden de tælles med i hustanden. Men jeg ville bestemt også spørge borgerservice hvis jeg var dig.

Held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.