Folinsyre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. juni 2009

Fie3101

Hej med jer,

jeg er gravid i 5 uge og har først lige fået at vide jeg skal tage folinsyre. (som jeg så selvfølgelig begyndte på med det samme!)

Tror I det gør en forskel for mit barns helbred at jeg først tager dem fra 5 uge?

Er lidt nervøs...

Hilsen
Fie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2009

CGTN

Håber jeg da ikke, for jeg opdagede først også i uge 5, at jeg var gravid, men min første scanning viste en sund lille udviklet baby, så tror det næppe, men hvis du køber det der hedder gravitamin, så får du alle de vitaminer du skal have undtagen jern, men der er også lavet en der hedder gravijern og begge kan købes på apoteket for 275 kr for begge :0)

Anmeld

21. juni 2009

Vingummien

Fie3101 skriver:

Hej med jer,

jeg er gravid i 5 uge og har først lige fået at vide jeg skal tage folinsyre. (som jeg så selvfølgelig begyndte på med det samme!)

Tror I det gør en forskel for mit barns helbred at jeg først tager dem fra 5 uge?

Er lidt nervøs...

Hilsen
Fie

Man SKAL ik tage dem, men det er en go ide at tage dem, jeg tog dem faktisk længere tid end man må, havde ik lige læst ordentlig på pakken om at man kun skal tage dem til 3 måned, men er ik sket noget her overhovedt ved det.

Så er ik noget man SKAL så tror ik du skal være nervæs for noget, er folk der slet ik tager dem

Anmeld

21. juni 2009

Mullemus86

Hej.. Først et STORT tillykke..! De fleste ved jo ikke, at de er gravide før de er ca. 5-8 uger henne, så.. Tror ikke der sker noget ved det.. Startede selv, da jeg fandt ud af det (4+5)..
Mht. vitaminer, kan jeg anbefale Matas' Vitamin Mineral. De indholder også anbefalet dosis folinsyre.. De koster ca. 98.-
Når du kommer i 10.uge, skal du til at tage jern.. Der bruger jeg Hemojern, da det ikke er så hårdt ved maven.. De er heller ikke så dyre..
-Derudover tager jeg også kalk, da jeg ikke driker så meget mælk.. og fiske olie, da det skule være godt for bebs hjerne..-og min hud

Anmeld

21. juni 2009

Pige2009

Jeg synes det er noget overvurderet med alle de ekstra vitaminer osv. Jeg tager en billig udgave af Gravitamin, som er den dyreste. Hvis man læser bag på glasset hvilke vitaminer det indeholder, så er det nøjagtig det samme som de fleste almindelige multivitaminpiller, som er meget billigere. Folinsyre undtaget.

Jeg tager ikke ekstra jern, da min bloprocent er fin og jeg lider ikke af nogen træthed. Spørg lægen og få undersøgt, hvad du mangler og om du overhovedet mangler noget. Ellers er det spild af penge hvis du spørger mig...

Knus Linda 24+1

Anmeld

21. juni 2009

Jules

Da jeg var gravid første gang fandt jeg også ud af det i 6 uge.... Og jeg fik INTET af vide om folinsyre!!! Skrækkeligt for det kunne muligvis have haft ændret at min første søn havde rygmarvsbrok og var hjerneskadet. Det var først til konsultation 10 uger efter min abort i 22 uge at jeg hørte tale om folinsyre hvilket jeg er dybt forarvet over nu! Jeg fik bud på at i mit tilfælde at jeg skulle  tage det i op til 4 mån før og den dobbelte dosis inden vi begyndte at prøve at blive gravide... Så jeg startede 6 mån før JUST IN CASE... Og nu har jeg en sund og rask dreng på 9 mån!
Men det er vist noget med at det er meget sjældent det hænder det der skete for mig. 1 ud 20000 !Så begynd du bare nu og tag det med ro Du har gjort det fra først tænkelige øjeblik og det er det vigtigste!!!

Anmeld

22. juni 2009

FruPudderkvast

linda2009 skriver:

Jeg synes det er noget overvurderet med alle de ekstra vitaminer osv. Jeg tager en billig udgave af Gravitamin, som er den dyreste. Hvis man læser bag på glasset hvilke vitaminer det indeholder, så er det nøjagtig det samme som de fleste almindelige multivitaminpiller, som er meget billigere. Folinsyre undtaget.

Jeg tager ikke ekstra jern, da min bloprocent er fin og jeg lider ikke af nogen træthed. Spørg lægen og få undersøgt, hvad du mangler og om du overhovedet mangler noget. Ellers er det spild af penge hvis du spørger mig...

Knus Linda 24+1

Jeg har så lige den modsatte mening.. Jeg mener jo at man bør tage de vitaminer som man har fundet ud af er vigtige for os selv og vores børn..

Jeg tog Gravitamin fra 3 mdr. før graviditet.. Men jeg tror ikke at du skal være bange for noget, så længe du tager de vitaminer du skal nu..

Mht. jern, så tager man det jo ikke fordi man lider af noget NU, men for at forebygge så man ikke kommer til at mangle noget sidst i graviditeten som mange gravide gør!

~ Sarah 17 + 0

Anmeld

22. juni 2009

Pige2009

Saped90 skriver:

Jeg har så lige den modsatte mening.. Jeg mener jo at man bør tage de vitaminer som man har fundet ud af er vigtige for os selv og vores børn..

Jeg tog Gravitamin fra 3 mdr. før graviditet.. Men jeg tror ikke at du skal være bange for noget, så længe du tager de vitaminer du skal nu..

Mht. jern, så tager man det jo ikke fordi man lider af noget NU, men for at forebygge så man ikke kommer til at mangle noget sidst i graviditeten som mange gravide gør!

~ Sarah 17 + 0

Hvis du læser hvad jeg skriver, så tager jeg også ekstra vitaminer - bare ikke gravitamin, da ´de er de alledyreste. Jeg tager noget tilsvarende, som indeholder nøjagtigt det samme bare til meget billigere penge.

Jern har jeg ikke behov for. Men fiskeolie, osv. osv. synes jeg er stærkt overvurderet

Hilsen Linda 24+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.