Børnepenge forstår det ikke ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.295 visninger
12 svar
9 synes godt om
26. februar 2013

Anonym trådstarter

Venter barn her snart, og faren til barn vil pludselig ikke skrive under på faderskabet . Så jeg har selvfølgelig sendt det der skal sendes til statsamtet . Og har så ringet til udbetaling Danmark for at høre med hensyn til børnepenge fra ham, damen siger så at de kan ubetale et særlig tilskud, som jeg så skal betale tilbage når faderskabet er fastsat . Men hvorfor ? Hvorfor skal jeg betale pengene tilbage det er jo faderen der skal betale og ikke mig, og slipper han så for at betale indtil faderskabet er fastsat. Er helt forvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Aabye

Men du får jo fader bidrag med tilbage virkende kraft? 
Så uanset hvad så slipper han ikke for at betale til dig.. 

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

Line - med 2 boblinger skriver:

Men du får jo fader bidrag med tilbage virkende kraft? 
Så uanset hvad så slipper han ikke for at betale til dig.. 

Jamen jeg tænker bare hvis der så kommer til at gå måske et halvt år før det hele er på plads skal jeg så betale et halvt års børnepenge tilbage til udbetaling Danmark og så bagefter modtage penge for et halvt år af faderen, det gir ingen mening synes jeg.

Anmeld

26. februar 2013

baby012

Anonym skriver:

Jamen jeg tænker bare hvis der så kommer til at gå måske et halvt år før det hele er på plads skal jeg så betale et halvt års børnepenge tilbage til udbetaling Danmark og så bagefter modtage penge for et halvt år af faderen, det gir ingen mening synes jeg.

De modregner det du får fra ham med det du får fra dem.. 

Men lad det endelig gå igennem kommunen, det er klart det nemmeste  

Anmeld

26. februar 2013

hesøth

Anonym skriver:

Jo det giver da fint mening.

Udbetaling DK er så rare at låne dig pengene, mens sagen kører. Dem skal du naturligvis betale tilbage, når faren dømmes til at betale dig det fulde beløb.

Alternativt skulle du jo bare vente på at faren kom igang med betalingerne - og undvære så længe.

Alt i alt ville jeg da være ret glad for at Udbetaling DK her mulighed for at låne én pengene mens sagen verserer.

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Jo det giver da fint mening.

Udbetaling DK er så rare at låne dig pengene, mens sagen kører. Dem skal du naturligvis betale tilbage, når faren dømmes til at betale dig det fulde beløb.

Alternativt skulle du jo bare vente på at faren kom igang med betalingerne - og undvære så længe.

Alt i alt ville jeg da være ret glad for at Udbetaling DK her mulighed for at låne én pengene mens sagen verserer.

Jamen så står jeg jo pludselig med en kæmpe gæld til dem, som bliver svært at betale tilbage for mig. Det burde jo være ham der skulle betale dem tilbage og ikke mig .

Anmeld

26. februar 2013

Anonym trådstarter

baby012 skriver:

De modregner det du får fra ham med det du får fra dem.. 

Men lad det endelig gå igennem kommunen, det er klart det nemmeste  

Det vil jeg os gøre ellers får jeg aldrig en krone

Anmeld

26. februar 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jamen så står jeg jo pludselig med en kæmpe gæld til dem, som bliver svært at betale tilbage for mig. Det burde jo være ham der skulle betale dem tilbage og ikke mig .

Den bliver jo ikke svær at betale tilbage. Det er jo det beløb du får med tilbagevirkende kraft. Derefter kører det jo som det skal. Det svarer jo til at jeg låner 2000 af min mor til at købe tøj til min søn, som jeg så betaler tilbage når jeg får Børnechecken

Anmeld

26. februar 2013

Mette Nexø

Anonym skriver:

Du får ingen gæld, da faren skal betale med tilbagevirkende kraft. Så du lægger bare pengene ud indtil sagen er afgjort. Hvis du ikke betaler dem tilbage ville det svære til at du får de samme penge 2 gange.

Anmeld

26. februar 2013

hesøth

Anonym skriver:

Øh nej hvor du skal jo ikke betale tilbage til Udbetaling DK før han har betalt det han skylder dig. Det kommer jo til at gå lige op.

Du kommer ikke til at betale noget som helst extra. Du låner bare pengene indtil faren kommer igang med betalingerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.