Godt råd mod kalk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

486 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. februar 2013

livhemdrup

Vi har glas vægge i bruseren hvilket betyder MEGET kalk. Så kom med dit bedste råd mod kalk. 

Håber der er nogen som har et godt råd til at få det væk. Syns dælme det er svært at få bugt med. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2013

Holbæktrunten

livhemdrup skriver:

Vi har glas vægge i bruseren hvilket betyder MEGET kalk. Så kom med dit bedste råd mod kalk. 

Håber der er nogen som har et godt råd til at få det væk. Syns dælme det er svært at få bugt med. 

tyktflydende kalkfjerner. Jeg smører det ufortyndet på, lader det sidde lidt, skyller og tørrer efter - bliver som nyt. Gør det samme med vores badeværelses og køkkenvask der er i rustfr stål...

Anmeld

26. februar 2013

2721

Holbæktrunten skriver:

tyktflydende kalkfjerner. Jeg smører det ufortyndet på, lader det sidde lidt, skyller og tørrer efter - bliver som nyt. Gør det samme med vores badeværelses og køkkenvask der er i rustfr stål...

Hvor køber du det?

Anmeld

26. februar 2013

tarkoflen

Du får lige min opskrift på kalkfjerner

1/2 del eddike
1/2 del sulfo
1 del kalkfjerner (minus kalk f.eks.)
10 del vand

Det putter du i en sprayflaske, f.eks. en der har været glasrens eller sådan noget i.

Så sprayer du det på væggen, lader det sidde lidt, og så vasker du det af med en svamp eller lidt grov klud.

Hvis der er rigitg meget kalk, så smid noget ekstra kalkfjerner i blandingen

Det bedste er jo, hvis man tørre af, hver gang man har været i bad, men det ved jeg godt, at det altså er de færreste, der magter, mig inklusiv

Anmeld

26. februar 2013

livhemdrup

tarkoflen skriver:

Du får lige min opskrift på kalkfjerner

1/2 del eddike
1/2 del sulfo
1 del kalkfjerner (minus kalk f.eks.)
10 del vand

Det putter du i en sprayflaske, f.eks. en der har været glasrens eller sådan noget i.

Så sprayer du det på væggen, lader det sidde lidt, og så vasker du det af med en svamp eller lidt grov klud.

Hvis der er rigitg meget kalk, så smid noget ekstra kalkfjerner i blandingen

Det bedste er jo, hvis man tørre af, hver gang man har været i bad, men det ved jeg godt, at det altså er de færreste, der magter, mig inklusiv

Det må prøves tak :-)

Anmeld

26. februar 2013

tarkoflen

livhemdrup skriver:

Det må prøves tak :-)

Det var så lidt håber det også virker hos jer

Anmeld

28. februar 2013

Holbæktrunten

Bøllemyr skriver:

Hvor køber du det?

Vil tro de fleste større supermarkeder har det. jeg køber det i superbedst...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.