Hurtig fødsel 1. gang - hvad med 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.244 visninger
25 svar
2 synes godt om
25. februar 2013

StudPsyk

Hej piger!

En debat som sikkert ahr været oppe mange gange, men efterhånden som flere føder, kan man jo frisk syn på det

Lillebror vender laaaaangt om længe rigtigt og min JM siger, at jeg godt kan gå ud fra, at fødslen går endnu hurtigere her anden gang, med mindre der skulle være noget komplikationer eller noget.

Første gang tog det 6½ time - det havde taget kortere, hvis hun havde stået fast i bækkenet fra start, men det gjorde hun ikke. Så nu er jeg self. nervøs for hvordan det går denne gang!

Hvad er jeres erfaringer? I må gerne nævne, om i gik i gang af jer selv eller om det var igangsættelse. Tænker det er relevant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Amanda Stage

jeg følger lige med her

Anmeld

25. februar 2013

M (:

Janne T. skriver:

Hej piger!

En debat som sikkert ahr været oppe mange gange, men efterhånden som flere føder, kan man jo frisk syn på det

Lillebror vender laaaaangt om længe rigtigt og min JM siger, at jeg godt kan gå ud fra, at fødslen går endnu hurtigere her anden gang, med mindre der skulle være noget komplikationer eller noget.

Første gang tog det 6½ time - det havde taget kortere, hvis hun havde stået fast i bækkenet fra start, men det gjorde hun ikke. Så nu er jeg self. nervøs for hvordan det går denne gang!

Hvad er jeres erfaringer? I må gerne nævne, om i gik i gang af jer selv eller om det var igangsættelse. Tænker det er relevant

Kan endnu kun svare på min mors vegne (men håber på at være lige så sej!):

1. fødsel (4 dage over termin): Vandafgang kl. 02, veer kl. 04, endt fødsel kl. 06. 

2. fødsel (4 dage før termin): Igængsættelse kl. 21, endt fødsel 00.41

3. fødsel (tre uger over termin): Veer kl. 04.30, endt fødsel kl. 07.

4. fødsel (tre uger over termin): Igangsættelse. Varighed 5 kvarter.

5. fødsel (10 dage før termin): Igangsættelse. Varighed 45 minutter. 

Anmeld

25. februar 2013

Mum33

Min første søn er også født på 6 timer fra første ve til han var ude. Resultatet var at vi kom ind med presseveer og der gik panik i situationen. Denne gang laveðe vi en aftale med vores jordemoder om, at så snart jeg mærkede veer, så skulle vi køre til fødegangen. Det gjorde vi kl. 23 sidste mandag, og da vi kom var jeg4 cm åben. Vores lille ny blev født kl 4 om natten, så det passede perfekt med at køre med det samme.  Held og lykke. 

Anmeld

25. februar 2013

_-Kathrine-_

Min 1. Fødsel varede 6 1/2 time, startende med vandafgang, så her 2. Gang frygtede jeg at det gik endnu hurtigere... Men fra jeg mærkede første ve til han var ude, gik der 10 1/2 time... Det gik dog stærkt da JM tog vandet, ca 1/2 time...!
Så man kan ikke helt regne med en hurtig fødsel 2. Gang :-)

Anmeld

25. februar 2013

AnnaK89

Min første tog 12 timer fra første ve.
Den anden tog 3 timer fra første ve.

Tror det er meget forskelligt - kender flere hvor det tog længere tid anden gang

Anmeld

25. februar 2013

De3Guldklumper

Janne T. skriver:

Hej piger!

1 fødsel - 2 timer og 20 min

2 fødsel - 2 timer og 4 min

Begge gange er jeg gået i fødsel af mig selv.

Anmeld

25. februar 2013

cecilie1984

Janne T. skriver:

Hej piger!

Hej

jeg kan skrive under på at det går hurtigere 2 gang end første gang

Min første fødsel tog kun 2 ½ time fra første ve til Emilie var ude.

Min anden fødsel tog ca 40 min fra første ve til Freja blev født.

Første gang kom jeg ind på sygehuset kl 03.15 med veer med 2½ mins mellemrum, var helt åbent og skulle direkte på føde stue og kl 03.45 var hun ude.

Anden gang nåede jeg ikke til sygehuset men fødte i en ambulance med en ve storm med veer hver ½ min det tog 14 min fra Falck ankom fik mig i ambulancen kørte afsted med blå blink (desværre lige foran vores store pige ) til Freja var født på en resteplads.

Ved begge fødsler gik slim proppen om morgenen og da vandet gik kom mine veer, hvilket så var 2½ time og 40 min fød jeg havde født.

Anmeld

25. februar 2013

morethanperfect

Janne T. skriver:

Hej piger!

Min 1. fødsel tog 8 timer ..

Min 2. fødsel tog 4 timer

Mine svigerinders fødsler 2. gang tog lige præcis halvdelen af hvad den 2. tog .. Ligesom min

Anmeld

25. februar 2013

sne190810

Altså min mor fødte min lillebror oppe på badeværelset, mens min far og jeg sad og spiste aftensmad nedenunder i stuen  ........... 

Ej, det er ikke for at skræmme eller noget men det er nu rigtigt nok.

Jeg ved hun fødte mig på nogenlunde normal-til hurtig vis tidsmæssigt (hvis man kan sige sådan), men min lillebror smuttede som en mandel. Hun havde haft lidt plukveer, men ellers bare haft trang til at gå på wc op til han kom ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.