Hjælp! har hun fået lussingesyge? (med billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes ik det ligner lussinge syge, men som du siger er det svært at se noget på billederene! 

Lussingesyge er ligner i reglen en sommerfugl. Forstået på den måde, at man normalt bliver rød på næsen og ud på begge kinder, så det ligner en sommer fugl.

Man ka få røde plamager forskellige steder på kroppen, som svinger i rødme, sådan at de nogle gange er lyse røde og sener mere røde!! 

Jeg var slet ik i tvivl da thea havde det, men jeg har også arbejdet med børn i mange, så har set det mange gange. 

Ellers prøv at Google lussingesyge, så ka det være du ka finde et billede at samligne med. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Faith

Kan ikke sige om det er lussingesyge eller ej. Men du skal have fundet ud af om det er, og om du selv har haft lussingesyge. Hvis du ikke selv har haft det og bliver smittet af din datter kan det være farligt for babyen i maven. Ring evt til vagtlægen og snak med ham/hende om det.

Anmeld

25. februar 2013

lilledittemor

StineW79 skriver:

Syntes ik det ligner lussinge syge, men som du siger er det svært at se noget på billederene! 

Lussingesyge er ligner i reglen en sommerfugl. Forstået på den måde, at man normalt bliver rød på næsen og ud på begge kinder, så det ligner en sommer fugl.

Man ka få røde plamager forskellige steder på kroppen, som svinger i rødme, sådan at de nogle gange er lyse røde og sener mere røde!! 

Jeg var slet ik i tvivl da thea havde det, men jeg har også arbejdet med børn i mange, så har set det mange gange. 

Ellers prøv at Google lussingesyge, så ka det være du ka finde et billede at samligne med. Vh stine

Nej det ligner ikke en sommerfugl, men jeg læste symptomerne på nettet og det var dem der passede bedst.
Har prøvet Google, men kan ikke rigtig finde noget..

Anmeld

25. februar 2013

lilledittemor

Faith skriver:

Kan ikke sige om det er lussingesyge eller ej. Men du skal have fundet ud af om det er, og om du selv har haft lussingesyge. Hvis du ikke selv har haft det og bliver smittet af din datter kan det være farligt for babyen i maven. Ring evt til vagtlægen og snak med ham/hende om det.

Jeg har heldigvis haft alt som lille så jeg har intet at frygte.
Men tak for omtanken

Anmeld

25. februar 2013

Faith

Ditte_Marie skriver:

Jeg har heldigvis haft alt som lille så jeg har intet at frygte.
Men tak for omtanken

Det var godt

Var selv igennem hele rumlen da jeg ventede Jonathan. Blev i tvivl om Mikkel havde lussingesyge en dag han kom hjem fra dagpleje og var fuldstændig ildrød i kinderne. Det viste sig dog bare at være frostkinder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.