Anonym skriver:
Jeg var bare lige nysgerrig for at se om der var andre herinde der skulle starte op samtidig og kunne bruges til lidt sparring:-)
Var du glad for uddannelsen? har du kunne få arbejde bagefter? rygterne vil vide at det er svært at få arbejde fordi de ufaglærte pædagogmedhjælpere er billegere og næsten lige så gode som assistenterne. Og at institutionerne enten vælger en "rigtig" pædagog eller en ufaglært medhjælper.
Hvad er din erfaring?
Jeg var rigtig glad for uddannelsen, synes der er godt sat sammen af praktisk og teoretisk.
Jeg ved at mange har den opfattelse st medhjlæper kan næsten det samme son assistenterne, men det er faktisk sådan at assistenterne kan næsten det samme som pædagogerne. Vores uddanelse er kun 1 år kortere og det vil sige at det svarer til ½ års praktik og ½ års skole gang.
Men ja det var ret svært at få job, hvordan det ser ud nu ved jeg ikke helt for gik sygemeldt hele min graviditet og nu er jeg på barsel.
Det er faktisk kommunen der gør sig selv en bjørne tjeneste her. De uddanner PAU'er til elevløn og derefter betaler de dagpenge til de samme personer fordi de ikke vil skrive PAu'erne ind i normeringen.
Men hvis du vil have nogen at sparre med vil jeg gerne det.
Anmeld