Forkølet på mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. februar 2013

CaWi

I går var jeg sammen med min MG, og vi snakkede om at vores børn er forkølede, snottede etc.
Min dreng har hele vinter perioden været snottet et par uger, så rask en uges tid, hvorefter hoste og snot igen er kommet tilbage.
Så var det en af pigerne sagde, at hun havde hørt noget om, at det kunne hænge sammen med hvor meget mælk man gav (ko mælk)
At man kunne risikere at ens barn var oftere forkølet hvis det fik meget mælk, i forhold til dem der ikke gør.

Er der nogle af jer super kloge damer der ved om der er hold i dette??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

morethanperfect

CAWI skriver:

I går var jeg sammen med min MG, og vi snakkede om at vores børn er forkølede, snottede etc.
Min dreng har hele vinter perioden været snottet et par uger, så rask en uges tid, hvorefter hoste og snot igen er kommet tilbage.
Så var det en af pigerne sagde, at hun havde hørt noget om, at det kunne hænge sammen med hvor meget mælk man gav (ko mælk)
At man kunne risikere at ens barn var oftere forkølet hvis det fik meget mælk, i forhold til dem der ikke gør.

Ej det tror jeg ikke passer ...

Oscar har altid drukket en del mælk , og han er aldrig forkølet ..

Anmeld

25. februar 2013

L&V

CAWI skriver:

Der kan være en allergi forbundet med mælken men det er nu oftest forbundet med møb.

Anmeld

25. februar 2013

B&J

nej den med mælken tror jeg ikke passer min mor er den store mælke drikker hun er aldrig forkølet jeg drikker ikke mælk og er aldrig forkølet vores dreng får det han skal have og han er aldrig forkølet. jo vi er ca mellem 1-2gange om året men det er vi ca hver år

Anmeld

25. februar 2013

Mor til Frederic og Freya

CAWI skriver:

Mælk kan danne mere slim i hals mm. men ligefrem være årsag til forkølelser, det tror jeg heller ikke...

En ammestue historie måske?

Anmeld

25. februar 2013

CaWi

Synes også det lød lidt mærkeligt
Så ja det er nok bare ammestue snak

Anmeld

25. februar 2013

Hollybaby

Vi har ligeså lidt brug for komælk, som vi har brug for kattemælk, grisemælk, gedemælk osv 
Komælk er til kalven, som skal vokse sig hurtig stor og stærk, vi mennesker vokser os stor gennem mange år. I mælk findes meget slim, pus og hormoner, samt medicinrester. Det kan bestemt være en årsag til forkølelse og andre sygdomme.

Anmeld

26. februar 2013

Frueureka

Jeg er sikker på at der er noget om det.

Da jeg var barn havde jeg mellemøresbetændelse konstandt, og efter en del tid fandt vi ud af at jeg havde mælkeallagi. Den mælk jeg fik var letmælk, og vi fandt ud af, at hvis jeg gik over til at drikke skummemælk, så gik min mellemøresbetændelse over. Så jeg tror nemt at der kan være noget om det, der blev sagt i din MG.

Hvis det er, så prøv at skifte mælk i en periode og se hvad der sker, det kan jo være at det hjælper - der sker jo ikke noget ved at prøve.

Håber at din lille mand får det bedre.

Anmeld

26. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså både og, vil jeg sige!

Her skære vi ned på mælken når thea feks er meget forkølet og døjer med sin asmatiske bronktitis, netop fordi mælk er med til at danne slim, som ka gi hoste.

Men tror ik på at mælk, ka gi forkølse! Vh stine

Anmeld

26. februar 2013

Fenja09

CAWI skriver:

Jeg fandt en artikel "fup og fakta om virusmyter" og der står følgende om mælk og forkølelse:

"Undgå mælk da det øger slimproduktionen! At mælk er slimdannende og bl.a. fører til mellemørebetændelse, er en udbredt  opfattelse i alternative kredse, som vi i lægevidenskaben omvendt ikke har  fidus til.

Jeg vil ikke afvise, at et fåtal børn reagerer på mælk med snotsymptomer, uden  at jeg kan forklare hvorfor. Men man bør som forældre være meget sikker på  sin diagnose, før man afskærer barnet fra de vigtige næringsstoffer, som  findes i fedtfattige mejeriprodukter."

Det er en artikel fra 2010, så ved selvfølgelig ikke om de har fundet ud af andet til nu

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/guidersundhedogmotion/livsstilguider/ECE1063852/fup-og-fakta-om-virusmyterne/

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.