Snakker ikke..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

480 visninger
7 svar
4 synes godt om
24. februar 2013

Zelinasmor

Hejsa.

Jeg vil høre om det er normalt at min 15 måneder gamle pige "kun" kan sige:

a det?

hov

dada (far)

heej

ae ae

vov vov

? Jeg synes jeg hører om andre der i hendes alder siger meget mere  Hun er også først lige begyndt at gå for 3 uger siden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Ciss

Det der varierer rigtig meget - og dem, man hører om, er altid dem, som er ekstra tidligt ude. Så vidt jeg husker er gennemsnittet for at gå selv ca 14-15 måneder. Der er både dem som går flere måneder før og dem som går flere måneder efter. Det er det samme med sproget. Nogle snakker rent og i lange sætninger, før de er to. Andre åbner dårlig nok munden, før de er nærmere tre år.

Anmeld

24. februar 2013

Rockertand

xoxotasha skriver:

Hejsa.

a det?

hov

dada (far)

heej

ae ae

vov vov

? Jeg synes jeg hører om andre der i hendes alder siger meget mere  Hun er også først lige begyndt at gå for 3 uger siden. 

Jeg synes, at du skal tage den helt med ro. Børn er forskellige, og hun tager tingene i hendes eget tempo. Tag en snak med din sundhedsplejerske, hvis du har brug for en professionel vurdering, men hun vil sikkert sige, at du har en fin pige, der nok skal nå det hele.

Anmeld

24. februar 2013

OverTheRainbow

xoxotasha skriver:

Hejsa.

a det?

hov

dada (far)

heej

ae ae

vov vov

Det lyder som min søns ordforråd Og han er tæt på de 15 måneder og kan egentlig godt gå, men gør det ikke så meget da han ikke selv kan rejse sig op fra kravle position, uden noget at holde i..

Heldigvis ved jeg at børn jo er forskellige og deres udviklings niveau ligeså Pludselig kan din datter sikkert snakke løs uden du har set den komme!

Anmeld

24. februar 2013

Annette A

Det er helt beroligende at se din tråd. Føler nemlig også altid at andre børn er hurtigere med at snakke end mine. Vores yngste søn er 18 mdr og hans første ord var mad og det bruger han meget. Derudover siger han meget ja og ellers er det bare lyde af mange forskellige varianter. Men tænker det kommer nok men man kan godt blive lidt urolig når man hører aldersvarende børn der taler i sætninger og kan en masse småord.

Anmeld

24. februar 2013

maryjane

Tror ikke du skal bekymre dig overhovedet, min datter på 17 mdr kan ikke særligt mange ord heller... Tror bare man skal prøve ikke at sammenligne for meget, ved godt det er svært

Anmeld

24. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Helt normalt!! 

Her var thea tidlig ude med sproget, men langsom motorisk, og gik først selv uden støtte da hun var 16 1/2 mdr. Min venindes dreng var modsat. Han var god motorisk og ku gå før han var et år, men ku nærmest ik sig 2 ord sammen, men pludselig begyndte han at snakke i sætninger, da han var 2 1/2 år! Vh stine

Anmeld

24. februar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

xoxotasha skriver:

Hejsa.

a det?

hov

dada (far)

heej

ae ae

vov vov

min datter snakkede ikke særlig meget før hendes 2 års fødselsdag, derfra er det bare fløjet afsted .. Jeg var ved at være noget bekymret, men folk sagde bare : rolig rolig , det kommer. Og ja tak - det ska jeg dælme love for smiler

Så jeg tror bestemt ikke du skal tænkere mer over det

Min lillebror var også lang tid om at snakke, for han sagde ikke noget uden at han var 100% sikker på det var rigtig udtalt ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.