Fagforening og graviditet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. juni 2009

Charlot1

Hej.
Håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg er lige pt. på dagpenge. Nogen der ved om jeg skal eller hvornår man skal give fagforeningen besked om man er gravid?? Kom jeg lige i tanker om... Ups..

Venligst Charlotte 23+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2009

Pige2009

Gud ja! Jeg er også på dagpenge lige nu og er 25 uger henne idag, så jeg følger lige med, for jeg kan ikke finde noget på min a-kasses hjemmeside.

Anmeld

20. juni 2009

Charlot1

Okay. bare helt iorden :-) Tiden er åbenbart fløjet afsted, og har helt glemt at tænke på det i farten....

Anmeld

21. juni 2009

CGTN

Man skal på sygedagpenge når man er på barsel, så det er nok en god idé og kontakte dem. Min fagforening ved det og har faktisk ikke kontaktet mig siden...

Anmeld

21. juni 2009

Charlot1

Okay... mange tak for svaret :-)

Anmeld

21. juni 2009

Fines mor

Når man får dagpenge, så gælder der de samme regler som når man har arbejde. Altså man har pligt til at oplyse om det 4 uger før planlagt fødsel, men naturligvis skader det ikke at sige noget før. :-)

Anmeld

21. juni 2009

Englebisse

Charlot1 skriver:

Hej.
Håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg er lige pt. på dagpenge. Nogen der ved om jeg skal eller hvornår man skal give fagforeningen besked om man er gravid?? Kom jeg lige i tanker om... Ups..

Venligst Charlotte 23+5

Du skal give din a-kasse besked og ikke din fagforening. Det er kommunen som overtager udbetalingen når du går på barsel. Også kaldet ydselskontor. Din a-kasse må have givet dig besked på hvornår du kan gå på barsel!?

Anmeld

21. juni 2009

Pige2009

Super. Tak for svarene

Anmeld

21. juni 2009

A.

jeg mener at det er 3 mdr før terminsdato det er i hvertfald det som gælder når man arb..

Anmeld

21. juni 2009

A.

Fines mor skriver:

Når man får dagpenge, så gælder der de samme regler som når man har arbejde. Altså man har pligt til at oplyse om det 4 uger før planlagt fødsel, men naturligvis skader det ikke at sige noget før. :-)

det er altså 3 mdr før skal man sige det ikke 4 uger før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.