modesty skriver:
Hejsa,
min dreng er 16 mdr. - han trives fantastisk er glad og energisk. Sprogmæssigt tror jeg at han er meget gennemsnitlig - han kan vel en 8-10 ord. Grovmotorisk er han også fint gennemsnitlig - han begyndte at gå ved 13 mdr. og nu tonser han rundt konstant, løber, kravler op og ned på alt og alle.
Men finmotorisk synes jeg ikke at han er så hurtig. Han kan endnu ikke sætte to duploklodser sammen - eller - det sker en sjælden gang imellem, men det er vist mest tilfældigt. Det er som om han ikke helt forstår at de skal være helt lige på hinanden. Han elsker at lege med det, men så giver han klodserne til mig og lader mig sætte dem sammen. Han er for et par uger siden begyndt at kunne stable træklodser. Han interesserer sig slet ikke for at tegne, men altså, han er jo også en dreng med krudt i røven, så det er fair nok. Det er mest det med duploklodserne jeg studser over, for jeg synes tit jeg hører om børn omkring 1-års alderen der leger med duplo.
Er der andre hvis børn på min drengs alder heller ikke kan sætte et par duploklodser sammen?
Hej
Jeg synes at din dreng lyder som en dejlig dreng der er igang i en god udvikling. Min egen dreng er snart 3 så han er lige noget ældre, og kan desværre ikke huske hvornår han fandt ud af Lego klodser.
Men som ny uddannet pædagog har jeg da lidt viden om motorik hos børn
Den grov motoriske udvikling starter først hos børnene og det er han jo flot igAng med.
Senere kommer den fin motoriske. Og det omfatter jo meget

både fingre, tungen osv. Alle de små bevægelser.
Nogle gode aktiviteter kan være at lege med klodser, stable dem eller med Lego klodser, men det at barnet bruger pincet greb og selv tager rosiner er fin motorik

lege med modeller voks r også med til at udvikle fin motorikken
Tror vi som forældre skal huske at børn har forskellige interesser. Måske synes din dreng at det er hyggeligt at du samler dem
Han lyder i hvert fald ganske normal i mine ører