Erfaringer med spinalbedøvelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2013

Frejsmor

Maja88 skriver:

Det er super ubehageligtm. Kunne mærke mit ben lå forkert og prøvede at flytte det.. men kunne ingenting

Puha, det lyder altså ikke sjovt.. Udover at jeg ikke er specielt glad ved tanken om en laaang nål, der skal ind i min ryg, er det nok den store grund til at jeg bevidst fravalgte epidural, af frygt for at miste kontrollen og ikke kunne være en aktiv del af fødslen(det selvfølgelig ikke altid det sker med en epidural, men ja nogen gange bedøver de jo bedre end andre gange).

Ved KS er der jo desværre ikke noget valg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Maja88

Frejsmor skriver:

Puha, det lyder altså ikke sjovt.. Udover at jeg ikke er specielt glad ved tanken om en laaang nål, der skal ind i min ryg, er det nok den store grund til at jeg bevidst fravalgte epidural, af frygt for at miste kontrollen og ikke kunne være en aktiv del af fødslen(det selvfølgelig ikke altid det sker med en epidural, men ja nogen gange bedøver de jo bedre end andre gange).

Ved KS er der jo desværre ikke noget valg..

Deb nål er så tynd.. mærkede ingenting overhovedet

Anmeld

24. februar 2013

Kløver

Mig bekendt, bruges spinalbedøvelsen sjældent under en fødsel, da man bliver lam af den og varer noget tid inden den er ude igen og derfor giver problemer ved presseveer.
Jeg har prøvet at få begge dele, spinal blev begge gange givet i forbindelse med kejsersnit

Anmeld

24. februar 2013

Lise

Til min første fødsel fik jeg epidural under veerne. Den tager smerten, men ikke førligheden mv. Efter fødslen opstod der nogle komplikationer, hvilket endte med at jeg måtte på operationsbordet og få udskrabning. Her fik jeg en spinalbedøvelse. Den tog al følelse fra livet og ned - kunne absolut intet mærke! Man kan ikke føde med en spinal. Men det er da sådan en man bruger til ks, ikke? 

Anmeld

24. februar 2013

Stjerneskud

Jeg har ikke erfaring med spinalbedøvelse under fødsel men har prøvet det i en anden forbindelse. Den bedøver fuldstændigt, man kan ingenting mærke, og man kan ikke bevæge sig. Det var rigtig ubehageligt mens den fortog sig, en prikken/stikken fornemmelse i hele underkroppen uden at kunne mærke noget. Man kan ikke engang mærke om man skal tisse.. og så tager det nogle timer før den er helt ude af kroppen igen.

Jeg har aldrig hørt om at man bruger dem til fødsler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.