Barselsdagpenge - udbetaling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger!

Jeg er på barsel med min datter på 6 måneder.
Jeg har fået fuld løn fra mit arbejde indtil d. 20 februar, og fra den dato (i onsdags) er jeg så på barselsdagpenge - højeste sats!

Først vil jeg lige høre jer der er på barselsdagpenge, og i den første periode af barslen har modtaget løn.

Jeg har lige fået min lønseddel fra mit job og der har jeg fået udbetalt for de 20 dage (1 feb - 20 feb)

De dagpenge jeg så skal ha fra 20 feb til 1 marts, hvornår bliver de udbetalt? sådan som jeg forstår det på udbetaling danmarks hjemmeside, er februar lønnen opgjort, og går fra 17 januar til 18 februar, med udbetaling 28 januar. næste dagpenge"løn" kører så fra 19 feb - 20 marts og udbetaling slut marts.
Vil det så sige at jeg ikke får de dagpenge udbetalt fra 20 februar til 1 marts før næste udbetaling i slut marts? - for så kommer vi da godt nok til at mangle penge denne månede!

En anden ting jeg er lidt nysgerrig på, hvis man får den højeste sats på dagpenge - hvad får man så pengemæssigt?

Håber nogle kan være behjælpelige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2013

LSM

Anonym skriver:

Hej piger!

Jeg er på barsel med min datter på 6 måneder.
Jeg har fået fuld løn fra mit arbejde indtil d. 20 februar, og fra den dato (i onsdags) er jeg så på barselsdagpenge - højeste sats!

Først vil jeg lige høre jer der er på barselsdagpenge, og i den første periode af barslen har modtaget løn.

Jeg har lige fået min lønseddel fra mit job og der har jeg fået udbetalt for de 20 dage (1 feb - 20 feb)

De dagpenge jeg så skal ha fra 20 feb til 1 marts, hvornår bliver de udbetalt? sådan som jeg forstår det på udbetaling danmarks hjemmeside, er februar lønnen opgjort, og går fra 17 januar til 18 februar, med udbetaling 28 januar. næste dagpenge"løn" kører så fra 19 feb - 20 marts og udbetaling slut marts.
Vil det så sige at jeg ikke får de dagpenge udbetalt fra 20 februar til 1 marts før næste udbetaling i slut marts? - for så kommer vi da godt nok til at mangle penge denne månede!

En anden ting jeg er lidt nysgerrig på, hvis man får den højeste sats på dagpenge - hvad får man så pengemæssigt?

Håber nogle kan være behjælpelige...

Du får et brev fra udbetaling danmark hvor du skal skrive under på du ikke har genoptaget arbejdet først når de har fået brevet tilbage bliver pengene udbetalt
Jeg var på barsel med løn indtil 22/1 og jeg får først udbetalt de penge fra d, 22/1-31/1 her 28/2

Anmeld

23. februar 2013

Tanja Hedelund Jensen

Max dagpenge før skat er 4.005.

Jeg vil mene at du først vil få pengende den sidste torsdag i marts.

Anmeld

23. februar 2013

Anonym trådstarter

Max dagpenge før skat er 4.005.

Jeg vil mene at du først vil få pengende den sidste torsdag i marts.

du mener 4005kr ugentligt ikk? 

Var bare nysgerrig på hvad dagpengesatsen hedder i år, da det er 4 år siden jeg sidst var på barsel

Anmeld

23. februar 2013

Anonym trådstarter

LSM skriver:

Du får et brev fra udbetaling danmark hvor du skal skrive under på du ikke har genoptaget arbejdet først når de har fået brevet tilbage bliver pengene udbetalt
Jeg var på barsel med løn indtil 22/1 og jeg får først udbetalt de penge fra d, 22/1-31/1 her 28/2

Ohh my god, hvorfor har de ikke kunne sende det brev inden den 20. De ved jo ifølge min "journal" at min barsel med løn ophørte den 20!

Så når du får dine dagpenge næste gang, så får du vel bare for hele perioden ikk?

Anmeld

23. februar 2013

LLN

Anonym skriver:

Ohh my god, hvorfor har de ikke kunne sende det brev inden den 20. De ved jo ifølge min "journal" at min barsel med løn ophørte den 20!

Så når du får dine dagpenge næste gang, så får du vel bare for hele perioden ikk?

Din arbejdsgiver skal indberete til Udbetaling Danmark at din barsel med løn slutter, det er det der generere et brev til dig. De kan først indberette det den sidste dag du får løn.

Anmeld

23. februar 2013

Anonym trådstarter

LLN skriver:

Din arbejdsgiver skal indberete til Udbetaling Danmark at din barsel med løn slutter, det er det der generere et brev til dig. De kan først indberette det den sidste dag du får løn.

Så må jeg lige ha fat i min arbejdsgiver på mandag, og høre om hun har husket det...
Så skal jeg desværre nok vente til slut marts med at få de penge som gælder fra 20 feb til 1 marts! ØV

Men tak for hjælpen til dig!

Anmeld

23. februar 2013

LSM

Anonym skriver:

Ved det ikke, jeg fik først mit brev d. 30/1 , jo jeg får så for hele perioden næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.