Fedtknuder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.963 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. februar 2013

Anonym trådstarter

Da jeg var 16 år fik jeg en knude på min overarm. Var ved lægen og han sagde det var en fedtknude. Den er ikke vokset. Men den er der. Nu har jeg fået flere en på lænden og 2 på ballen og har her til aften fundet en på mit lår. Andre som har fedtknuder? Eller kan det være andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Jupiter

Min kæreste får/har dem også. Nogle har været der i flere år, andre er kommet til senere.

De bliver bare fjernet ved et lille indgreb hos en kirurg - "no big deal"

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Jupiter skriver:

Min kæreste får/har dem også. Nogle har været der i flere år, andre er kommet til senere.

De bliver bare fjernet ved et lille indgreb hos en kirurg - "no big deal"

Jamen så får jeg jo et ar istedet for

Anmeld

22. februar 2013

come2

Anonym skriver:

Da jeg var 16 år fik jeg en knude på min overarm. Var ved lægen og han sagde det var en fedtknude. Den er ikke vokset. Men den er der. Nu har jeg fået flere en på lænden og 2 på ballen og har her til aften fundet en på mit lår. Andre som har fedtknuder? Eller kan det være andet?

Jeg har en på ryggen, ved skulderbladet. Man ser det heldigvis ikke rigtig. 

Anmeld

23. februar 2013

Jupiter

Anonym skriver:

Jamen så får jeg jo et ar istedet for

Ja det er rigtigt, han har små ar der hvor de er blevet fjernet.

Han har også et par stykker som bare får lov at blive fordi de ikke generer ham. Og man ser jo ikke knuderne.

Så det er vist op til dig selv hvad du vil med dem

Anmeld

23. februar 2013

aarhusmor

Der er nogen mennesker der bare får mange af dem,

men jeg kender også nogen der har fået en diagnose og det er den her: http://www.dercum-foreningen.dk/side5.html

Desværre er den ikke særligt anerkendt i DK og dem jeg kender der har den, er fra Sverige.

Nu er det jo slet ikke sikkert du har den sygdom, jeg vil ikke male fanden på væggen. Men hvis du har andre symptomer, er det jo også godt at kende til den.

Anmeld

23. februar 2013

mrhl

Fik en under det ene bryst for nogle år siden. Det var generende når jeg havde bh på så fik den fjernet. lægen valgte så at fryse den væk for at der ikke skulle komme ar. det skulle gøres af to omgange. det gjorde bare så ondt (ja, jeg er en kylling) at jeg aldrig kom anden gang og jeg fik et ar alligevel ;-) men er ikke generet af det i dag... omkring om det kan være 'andet', så bør du selvfølgelig konsulterelæge hvis du er nervøs, men tror ikke det er noget at bekymre sig over :-)

Anmeld

24. februar 2013

Dot D

Jeg har flere, og her den 5. marts skal jeg have nogle store opereret væk. De genere egentligt ikke mig, da de sidder på ryggen, men den ene er vokset stor meget hurtigt, og den er nu som en golfbold og er begyndt at gøre ondt, derfor gik jeg til lægen. 

Hun kunne så se, en jeg før har fået fjernet er kommet igen, og lægen på sygehuset kunne mærke flere indeunder den, så den skal også fjernes.

De tager rimeligt meget af denne gang, i håbet om at de ikke kommer igen.

Selvfølgelig kommer der ar, men jeg er lidt utryg ved, at den er vokset så hurtigt denne gang, så hellere et ar end eventuelt noget skidt

Anmeld

24. februar 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Der er nogen mennesker der bare får mange af dem,

men jeg kender også nogen der har fået en diagnose og det er den her: http://www.dercum-foreningen.dk/side5.html

Desværre er den ikke særligt anerkendt i DK og dem jeg kender der har den, er fra Sverige.

Nu er det jo slet ikke sikkert du har den sygdom, jeg vil ikke male fanden på væggen. Men hvis du har andre symptomer, er det jo også godt at kende til den.

Hmm.. ja man ved aldrig...men symptomerne for denne sygdom er:

De mest almindelige symptomer på Dercum:

- Udbredte smerter i fedtvævet - Øget følsomhed i huden

- Tendens til blå mærker

- Generel træthed/udmattelse

- Forstyrret søvn

- Forværring af tilstanden selv ved mild aktivitet

- Lav stress tærskel

- Svimmelhed og kvalme

- Hukommelses- og koncentrationsproblemer - Hurtig vægtøgning - Fedtknuder; kan føles og for nogen ses, som buler under huden

- Brændende eller stikkende smerter

- En oplevelse af at gå på glasskår

- Morgenstivhed/generel stivhed i leddene

- Knoglesmerter

- Problemer med at gå, stå og sidde

Markeret med rødt har jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.