Dåbstøj til drenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.666 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. februar 2013

kriknu

Hvad havde jeres drenge på da de blev døbt?

Havde de det på hele dagen, eller havde i skiftetøj med til efter kirken?

vedhæft gerne billeder :-)

Og hvis i ellers har nogle gode, søde, anderledes (you name it) idéer til hvad man kan putte sin lille charmeprins i til sådan en festlig lejlighed så del endelig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
kriknu skriver:

Og hvis i ellers har nogle gode, søde, anderledes (you name it) idéer til hvad man kan putte sin lille charmeprins i til sådan en festlig lejlighed så del endelig!

Jeg har altid sagt at vis jeg får en dreng vil jeg give ham et lille sødt hvidt jakkesæt på til dåb

Det er jo en dreng så kan ikke se hvorfor han skal have kjole på

Anmeld

22. februar 2013

kriknu

Anna111 skriver:

Jeg har altid sagt at vis jeg får en dreng vil jeg give ham et lille sødt hvidt jakkesæt på til dåb

Det er jo en dreng så kan ikke se hvorfor han skal have kjole på

Det var netop den tanke jeg også havde, godt nok har vi en rigtig flot dåbskjole i familien som har gået lidt i arv, men jeg synes bare den er så utrolig tung og når så man ligger baby-vægten oveni så bliver det bare en umulig opgave med mindre man er vant til så meget vægt på en gang men det tror jeg nu ikke gudmor er 

Anmeld

22. februar 2013

anna111

Profilbillede for anna111
kriknu skriver:

Det var netop den tanke jeg også havde, godt nok har vi en rigtig flot dåbskjole i familien som har gået lidt i arv, men jeg synes bare den er så utrolig tung og når så man ligger baby-vægten oveni så bliver det bare en umulig opgave med mindre man er vant til så meget vægt på en gang men det tror jeg nu ikke gudmor er 

vi har osse en dåbs kjole i familien som går i arv men vil stadig have vis jeg får en søn at han skal i hvidt jakkesæt, ja vis kjolen er tung bliver det nok lidt hårdt at skulle stå med ham så lang tid

Anmeld

22. februar 2013

come2

kriknu skriver:

Jeg ville uden tvivl give den hvide kjole på vi har og så med lime grønne bånd.

Det er en kjole der er gået i arv - ellers havde jeg os valgt andet

Anmeld

22. februar 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Cebastian havde en skjorte med sort butterfly (body) sorte bukser, sorte skind sutsko og en lysegrå cardigan med knapper. Han skreg når jeg forsøgte at give ham siN meget smukke dåbskjole på. Så den måtte returneres, selvom mor her havde planer om at det skulle være en familie kjole og der skulle broderes navn i underskørtet hver gang et barn brugte den. Men drengen er åbenbart for meget dreng til at bære kjole :-( men fin var han alligevel:-)

Anmeld

22. februar 2013

Kløver

kriknu skriver:

Til vores søn brugte vi dåbskjolen i kirken, og resten af dagen havde han matrostøj på

Anmeld

22. februar 2013

Janni.

Silas havde en dåbsdragt på. Jeg kan vise dig et billede når jeg får tændt computeren.
Senere på dagen fik han noget mere afslappende tøj på.

Anmeld

22. februar 2013

Mettefpigen

Bassen her havde en lyseblå dpbskjole på med blåt bånd, og efter kirken og en lur (fik vi streng ordrer på) fik han en skjorte og pæne bukser på :-) billeder kommer senere da jeg skriver fra mobil...

Anmeld

27. februar 2013

Frk. K

Vores søn havde det her sæt på, med hvide "laksko" på...

Min kreative veninde lavede den flotteste mørkelilla butterfly til. Vi fik rigtig mange positive kommentarer til at vi ikke havde valgt den traditionelle dåbskjole...

Senere på dagen skiftede vi til en ganske almindelig heldragt fra småfolk, brun (æbler) og mørkeblå. Den var godt nok ny på dagen, men kunne jo bruges i lang tid efter...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.