Hjælp - 5 mdr og være væk fra mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

birthee

Anonym skriver:

Jo, altså det kunne man godt. Men der høre lige lidt forhistorie med. Min kusine og hendes mand ventede barn i januar, men hun fødte 2,5 måned for tidligt og han døde desværre 3 dage gammel. 1,5 uge efter hans død blev hun indlagt med kræft og døde altså i går. Jeg synes bare lidt, at det vil være at jokke på hendes mand ved at komme med vores dreng, når nu de skulle være vokset op sammen osv.
Det kan godt være jeg måske ligger lidt for meget i det.

Så kan jeg godt forstå du vil lade ham blive hjemme... Malk ud og hæld det i et glas, så kan farmor hælde en lille mængde op i et andet glas og give ham med ske!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

Maja_4000

Er han ikke begyndt at få grød? For så kunne hun jo bare give det jeg ville købe en brik mme og en flaske for en sikkerheds skyld i. Så er der da noget hun kan tilbyde ham

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Må jeg spørge om hvorfor i ikke tager ham med? Vi var til begravelse da min datter var 2 måneder og vi havde hende med i kirken og til efterfølgende gravøl. Hun sov fra det hele.

Nå men tilbage til spørgsmålet om mælk - jeg ville bestemt sørge for at der er mad på flaske ellers kan det være at farmor får det strengt hvis han lige pludselig er sulten og du ikke er kommet hjem.

/Fenja

Hvis den var en hvilken som helst anden vi skulle til begravelse med, ville jeg også være taget med. Men min kusine skulle havde født en dreng i januar. Hun fødte så 2,5 måned for tidligt og han døde 3 dage gammel. 1,5 uge efter blev hun indlagt med kræft. Så jeg synes det ville være lidt synd at hendes mand skal se på vores dreng og blive mindt om hans tab. Det kan godt være det bare er mig.

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Christina88 skriver:

Med den info kan jeg bestemt godt forstå du ikke vil tage ham med. Stakkels mand

Jeg ville malke ud og så have et snapseglas eller en sutteflaske så der er mulighed for, at der kan gives lidt mad hvis det skulle være nædvendigt.

Tak, er glad for det ikke bare er mig der synes man ikke kan have ham med. Jeg har virkelig tænkt hele dagen om vi bare skulle tage ham med.
Jeg har også malket lidt ud. Men det er jo ikke særlig meget. Det er jo vildt svært.
Farmor er heldigvis ret cool og der skal en del til at slå hende ud. Så det skal nok gå. Vi kan jo også være heldige at han bare sover.

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Er han ikke begyndt at få grød? For så kunne hun jo bare give det jeg ville købe en brik mme og en flaske for en sikkerheds skyld i. Så er der da noget hun kan tilbyde ham

Nej, det er han nemlig ikke. Hvis bare han var det, var det jo ikke noget problem.

Anmeld

22. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hvis den var en hvilken som helst anden vi skulle til begravelse med, ville jeg også være taget med. Men min kusine skulle havde født en dreng i januar. Hun fødte så 2,5 måned for tidligt og han døde 3 dage gammel. 1,5 uge efter blev hun indlagt med kræft. Så jeg synes det ville være lidt synd at hendes mand skal se på vores dreng og blive mindt om hans tab. Det kan godt være det bare er mig.

Det er også meget betænktsomt og omsorgsfuldt af dig, men du kan jo ikke "gøre for" at i har fået en lille guldklump - og hvis det gør det hele meget nemmere for jer, så synes jeg da at han skal tages med. Det er selvfølgelig ikke til at vide hvad din kusine ville have ment, men sådan plejer jeg at tænke når vi har været til begravelse - hvad ville afdøde have tænkt om det. Din mand kan jo vælge at gå ud med ham, hvis han græder.

Du skal selvfølgelig gøre det du/i har det bedst med, men synes sagtens du kan tage ham - det er jo jeres liv, at i har en lille baby der ikke altid kan undvære sin mor i længere tid.

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

birthee skriver:

Så kan jeg godt forstå du vil lade ham blive hjemme... Malk ud og hæld det i et glas, så kan farmor hælde en lille mængde op i et andet glas og give ham med ske!

Det tror jeg også bliver løsningen. Så får han da lidt.
Men synes godt nok ikke jeg har kunne malke særlig meget ud i dag.

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Det er også meget betænktsomt og omsorgsfuldt af dig, men du kan jo ikke "gøre for" at i har fået en lille guldklump - og hvis det gør det hele meget nemmere for jer, så synes jeg da at han skal tages med. Det er selvfølgelig ikke til at vide hvad din kusine ville have ment, men sådan plejer jeg at tænke når vi har været til begravelse - hvad ville afdøde have tænkt om det. Din mand kan jo vælge at gå ud med ham, hvis han græder.

Du skal selvfølgelig gøre det du/i har det bedst med, men synes sagtens du kan tage ham - det er jo jeres liv, at i har en lille baby der ikke altid kan undvære sin mor i længere tid.

Jeg synes bare stadigvæk det er så tæt på for min kusines mand. Deres lille dreng er ikke blevet begravet endnu fordi min kusine har været indlagt indtil nu. Nu skal de så begraves sammen, så man kan sige at det også lidt er begravelse for ham.
Jeg håber han er en god dreng og bare sover igennem. Han er heldigvis meget nem og kan godt klare sig 4 timer uden mad.

Anmeld

22. februar 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Det har da være dejligt nemt med dem så.
Jeg synes bare man altid er blevet advaret mod at give flaske fordi man så risikere at de ikke gider brystet mere. Jeg elsker at amme så ville nødigt have han ikke gad det mere.

Ja vi blev også advaret - men for os har det aldrig været et problem... Jeg ammede ham til han var næsten 1 år (valgte at stoppe, fordi han begyndte at bide ) men han får stadig natflaske...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.