Selvvalgt KS på herlev - kan man ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
6 svar
2 synes godt om
22. februar 2013

Snartmortil3

Jeg er i 30. uge og jo tættere fødslen kommer jo mere skrækslagen kan jeg mærke at jeg bliver. Jeg fødte 1. gang i august 11, og det var en forfærdelig oplevelse. Veerne kom som lyn fra en klar himmel, og der var ingen pauser imellem. Jeg åbnede mig fra 3-9 cm på noget der minder om en time, og jeg troede vitterligt at jeg skulle dø. Den sidste cm gad ikke at komme med, og min søn stod skævt i bækkenet. Jeg er lidt skæv indvendigt, og han ville bare ikke komme ordenligt ned i bækkenet hvilket resulterede i 4 timer med presseveer før han kom ud. Jeg ved at mange vil tænke at en fødsel på 5 timer er en drømmefødsel. Men jeg troede aldrig jeg ville klare det. jeg pressede og pressede og jeg var så træt. Jeg har ikke tænkt så meget over fødslen siden, men kan mærke nu at jeg er SKRÆKSLAGEN!!!!!!!! Jeg vil ikke igen  jeg tror det vil blive det samme med presseveerne, da mit bækken jo ikke har ændret sig siden sidste fødsel...

Kan man på baggrund af dette få et PKS?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes helt sikkert at du ska snakke med din jordmord om det!! Det ka være at hun bedre ka vejlede dig, og har noget erfaring med skævt bækken osv! Vh stine

Anmeld

22. februar 2013

Nemesis

u skal helt klar snakke med din jordmoder og evt en læge og få lavet en fødselsønske liste. En liste der beskriver hvad du IKKE vil opleve igen. Få snakket om hvordan de bedre er forberedt på at baby står skævt og smertelindring for dig og en tidshorisont der beroliger dig så du VED du ikke igen skal ligge med 4 timers presseveer.

Jo mere de kender din angst jo bedre kan de hjælpe dig.

Jeg vil nu aligevel anbefale dig at starte ud med at prøve at føde selv. Din liste kan sagtens indeholde et ks hvis fx. baby sidder skævt og igen har svært ved at komme ud.

Listen vil også give dig meget mere ro, fordi ALLE vil kunne læse sig til dine ønsker..du skal ikke midt i det hele begynde at forklare dig.

Så snak med din jm.

:-)

Anmeld

16. april 2013

gonefishing

110811 skriver:

Jeg er i 30. uge og jo tættere fødslen kommer jo mere skrækslagen kan jeg mærke at jeg bliver. Jeg fødte 1. gang i august 11, og det var en forfærdelig oplevelse. Veerne kom som lyn fra en klar himmel, og der var ingen pauser imellem. Jeg åbnede mig fra 3-9 cm på noget der minder om en time, og jeg troede vitterligt at jeg skulle dø. Den sidste cm gad ikke at komme med, og min søn stod skævt i bækkenet. Jeg er lidt skæv indvendigt, og han ville bare ikke komme ordenligt ned i bækkenet hvilket resulterede i 4 timer med presseveer før han kom ud. Jeg ved at mange vil tænke at en fødsel på 5 timer er en drømmefødsel. Men jeg troede aldrig jeg ville klare det. jeg pressede og pressede og jeg var så træt. Jeg har ikke tænkt så meget over fødslen siden, men kan mærke nu at jeg er SKRÆKSLAGEN!!!!!!!! Jeg vil ikke igen  jeg tror det vil blive det samme med presseveerne, da mit bækken jo ikke har ændret sig siden sidste fødsel...

Kan man på baggrund af dette få et PKS?

Hejsa.

Jeg var selv henvist ud til Herlev, men valgte at flytte til Roskilde.

Jeg har lige været til samtale, da vi er gravid og venter os igen.
Men vores første fødsel var lidt traumatisk, så jeg ville gerne vide hvordan det ligger med planlagt kejsersnit.

Man skal til en samtale med en læge, der vurdere en læge og en jordmoder hvor stor en grund der er til kejsersnit.

dvs. hvis de IKKE mener din grund er god nok, vil de forsøge at overtale og (stikke lidt til dig), måske lave en mellemløsning.

MEN de må ikke nægte dig kejsersnit, det er helt dit eget valg. I hvert fald i følge den læge jeg talte med.

Anmeld

16. april 2013

lycly

Jeg synes du skal snakke med din jordemor om det, og fortælle hende hvor bange du er for fødslen. Forstår udmærket at du frygter det, jeg synes absolut heller ikke fødslen var nogen god oplevelse, og jeg nåede endda ikke engang til presseveer, da det endte i akut kejsersnit - hvilket absolut ikke gjorden oplevelsen bedre! 

Hun vil højst sandsynlig foreslå dig at få snakket fødslen igennem, i "håb" om at du får det bedre med det og ikke er så bange - for mange jordemødre vil gøre alt for at tale en fra et kejsersnit - har selv oplevet det her 2. gang, men jeg holdt fast og skal have pks. Der er dog også den grund at jeg fik ks sidst.

Men snak med hende om det. Det kan godt være at en alm. fødsel er det bedste, men sgu ikke for enhver pris!

Anmeld

16. april 2013

Kløver

Synes du skal bede din jm henvise dig til snak på sygehuset og undersøgelse i forbindelse med at føde selv, så vil de hjælpe dog med at finde id af om du kan gøre noget andet for at gå en bedre fødsel eller om det er pks i skal ud i

Håber det bedste for dig

Anmeld

17. april 2013

Snartmortil3

Hey alle tak for svar

Jeg har talt fødsel med min jm, og talt om at jeg ikke vil det samme igennem igen, så vi har lavet "en plan" så jeg ikke skal ligge og diskutere hvilke muligheder der er når jeg er helt hen i tågerne

derudover vender min baby pt forkert, og er snart 37+ så vi må se hvad der sker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.