110811 skriver:
Jeg er i 30. uge og jo tættere fødslen kommer jo mere skrækslagen kan jeg mærke at jeg bliver. Jeg fødte 1. gang i august 11, og det var en forfærdelig oplevelse. Veerne kom som lyn fra en klar himmel, og der var ingen pauser imellem. Jeg åbnede mig fra 3-9 cm på noget der minder om en time, og jeg troede vitterligt at jeg skulle dø. Den sidste cm gad ikke at komme med, og min søn stod skævt i bækkenet. Jeg er lidt skæv indvendigt, og han ville bare ikke komme ordenligt ned i bækkenet hvilket resulterede i 4 timer med presseveer før han kom ud. Jeg ved at mange vil tænke at en fødsel på 5 timer er en drømmefødsel. Men jeg troede aldrig jeg ville klare det. jeg pressede og pressede og jeg var så træt. Jeg har ikke tænkt så meget over fødslen siden, men kan mærke nu at jeg er SKRÆKSLAGEN!!!!!!!! Jeg vil ikke igen
jeg tror det vil blive det samme med presseveerne, da mit bækken jo ikke har ændret sig siden sidste fødsel...
Kan man på baggrund af dette få et PKS?
Hejsa.
Jeg var selv henvist ud til Herlev, men valgte at flytte til Roskilde.
Jeg har lige været til samtale, da vi er gravid og venter os igen.
Men vores første fødsel var lidt traumatisk, så jeg ville gerne vide hvordan det ligger med planlagt kejsersnit.
Man skal til en samtale med en læge, der vurdere en læge og en jordmoder hvor stor en grund der er til kejsersnit.
dvs. hvis de IKKE mener din grund er god nok, vil de forsøge at overtale og (stikke lidt til dig), måske lave en mellemløsning.
MEN de må ikke nægte dig kejsersnit, det er helt dit eget valg. I hvert fald i følge den læge jeg talte med.
Anmeld