Farens økonomi når man går fra hinanden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.013 visninger
2 svar
0 synes godt om
21. februar 2013

Anonym trådstarter

Min søns far og jeg vil gå fra hinanden. Vi er i fin dialog, tonen er helt rolig og alt det der. Vi har begge vores søns interesser i højsædet. På sigt er planen, at vi skal have en 5/9-ordning, og vores søn skal have bopæl hos mig. vi er begge studerende, og økonomisk er det slet ikke noget problem for mig at blive enlig mor.

Men er der slet ikke noget økonomisk hjælp at hente for min søns far? Kan han ikke engang få forsørgertillæg som studerende, når han ikke længere bor sammen med min søn og mig? 

Jeg har ikke tænkt mig at søge om børnepenge fra ham, jeg vil hellere have at han har pengene til godt samvær med vores søn, da hans økonomi vil komme til at blive stram. og jeg er også med på, at jeg skal dække alle udgifter i forbindelse med med min søn :-) Men jeg er alligevel bekymret for om han kan få det til at løbe rundt økonomisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

kesuh

Jeg er enlig forsørger og moren har bopæl.

Det eneste faren til dit barn får er almindelig SU og han kan tage et SU-lån og så får han kun 15% i boligstøtte, hvis han søger om det.

Det er det hele han får og intet mere

Uden bopæl-> ingen ekstra støtte eller noget som helst ud over 15% i boligstøtte, som alle kan søge. Uanset om man er forsørger eller ej.. Det er kommunen ligeglad med desværre.

Jeg deler min søn 7/7 med eksen og der er intet ekstra økonomisk at hente desværre, så hvis alt kører fint og i kan enes+du heller ikke vil have han skal ruineres helt(det lyder ihvertfald sådan), så lad være med at søge om børnebidraget. 

Jeg betaler heller ikke børnebidrag til mit barn

Anmeld

25. februar 2013

kesuh

Anonym skriver:

Min søns far og jeg vil gå fra hinanden. Vi er i fin dialog, tonen er helt rolig og alt det der. Vi har begge vores søns interesser i højsædet. På sigt er planen, at vi skal have en 5/9-ordning, og vores søn skal have bopæl hos mig. vi er begge studerende, og økonomisk er det slet ikke noget problem for mig at blive enlig mor.

Men er der slet ikke noget økonomisk hjælp at hente for min søns far? Kan han ikke engang få forsørgertillæg som studerende, når han ikke længere bor sammen med min søn og mig? 

Jeg har ikke tænkt mig at søge om børnepenge fra ham, jeg vil hellere have at han har pengene til godt samvær med vores søn, da hans økonomi vil komme til at blive stram. og jeg er også med på, at jeg skal dække alle udgifter i forbindelse med med min søn :-) Men jeg er alligevel bekymret for om han kan få det til at løbe rundt økonomisk.

poke^ hvorfor glemmer jeg altid citer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.