Knude i Brystet.. Erfaringer..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.037 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej Piger.

Jeg har nu i halvanden måneds tid haft en aflang hård knude i højre bryst og har været ved lægen første gang for halvanden måned siden da jeg mærkede den første gang hvor min læge sagde at det ikke var noget hun var bekymret for men jeg skulle komme igen hvis den ikke var gået væk efter min næste mens. 

Da den så stadig ikke er gået væk efter min mens var jeg oppe ved hende i mandags hvor hun igen mærkede på mig og sagde igen at hun ikke var bekymret men da den havde været der så længe, så sendte hun en alm henvisning afsted til en Mammografi så vi kunne få det gennemtjekket og være hundred procent sikker på det ikke er noget..

Skal lige siges at hun startede med at sige i starten af konsultationen at hvis hun synes hun mærkede noget hun var bekymret for så ville jeg få en akut tid til en mammografi inden for et par dage..

Har så lige en idag fået en tid til Mammografi d. 28/2 og kan godt mærke jeg begynder at blive lidt bekymret..

Søger egentligt lidt nogen som måske har haft en knude i brystet som viste sig at være ufarlig som vil fortælle lidt om det og osse gerne hvis nogen har haft brystkræft hvordan knuden føltes..

Puuhaa det blev lidt langt men kan godt mærke jeg er lidt bange 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Anonym trådstarter

Beklager jeg ikke kan gøre så i kan svare anonymt, men er ikke plusmedlem..

Anmeld

21. februar 2013

Lady Marion <3

Tror du skal tro på din læge , de går med livrem og seler i dag og tro på du havde fået en akut tid hvis din læge troede på noget måske var galt

Jeg havde ikke nogen knude men følte jeg havde noget der fyldte oppe i den ene armhule .. Læge havde mærket flere gange og efter 6 mdr røg jeg til mamografi .. Der var intet at se   Tag det roligt

Anmeld

21. februar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg har nu i halvanden måneds tid haft en aflang hård knude i højre bryst og har været ved lægen første gang for halvanden måned siden da jeg mærkede den første gang hvor min læge sagde at det ikke var noget hun var bekymret for men jeg skulle komme igen hvis den ikke var gået væk efter min næste mens. 

Da den så stadig ikke er gået væk efter min mens var jeg oppe ved hende i mandags hvor hun igen mærkede på mig og sagde igen at hun ikke var bekymret men da den havde været der så længe, så sendte hun en alm henvisning afsted til en Mammografi så vi kunne få det gennemtjekket og være hundred procent sikker på det ikke er noget..

Skal lige siges at hun startede med at sige i starten af konsultationen at hvis hun synes hun mærkede noget hun var bekymret for så ville jeg få en akut tid til en mammografi inden for et par dage..

Har så lige en idag fået en tid til Mammografi d. 28/2 og kan godt mærke jeg begynder at blive lidt bekymret..

Søger egentligt lidt nogen som måske har haft en knude i brystet som viste sig at være ufarlig som vil fortælle lidt om det og osse gerne hvis nogen har haft brystkræft hvordan knuden føltes..

Jeg havde ikke nogen knude, men har været til mammografi via kræftpakkeforløbene alligevel.

Du må gerne skrive en privat besked til mig 

Anmeld

22. februar 2013

AnneBJ

Jeg står i ca. det samme som dig, bortset fra jeg ikke har fået tiden til mammografi endnu.
Jeg var hos egen læge igår, efter at have haft knuden i ca. 3 mdr. Lægen var ikke bekymret, det er jeg egentlig heller ikke, men for en  sikkerheds skyld er jeg henvist. Han sagde, at når det ikke er alvorligt er lang ventetid på mammografi ca. 3-4 uger i mit område - du kan jo være heldig at der har været et afbud, som gør du har fået tiden så hurtigt!

Jeg krydser fingre for, at din læge har ret i, at der ingenting er! 

Anmeld

22. februar 2013

Homemade

Anonym skriver:

Hej Piger.

Jeg har en aflang knude i mit venstre bryst, den er ca 2 cm lang og det syes jeg er STORT.

Fandt den en morgen i efteråret og jeg gik virkelig i chock, men kender også flere tæt på med brystkræft!

Men den er fuldt ud undersøgt og der er intet ondt i den, jeg troede den ville gå væk, men det tyder på at den ikke forsvinder.

Så i mit tilfælde var det helt godartet, men det er svært ikke at blive nervøs og det sætter mange tanker igang!

Knus til dig, godt du har tid i næste uge!

Anmeld

22. februar 2013

Mimbi

Hej

Jeg har en veninder der har været til mamografi fordi hun har følt knude i brystet, men det har ikke været noget ondartet

Hendes læge fortalt at nogle kvinder har op til flere knud i brystet, mælkeknud som han kaldte det, selv om man ikke giver bryst. De kommer fordi man har ammet eller har været gravid

Så tror ikke du skal være bange

Alt det bedste til dig  

Anmeld

22. februar 2013

mrhl

Jeg kan fortælle at min mor har haft rigtig mange knuder i brysterne, som har været godartede. nogle danner dem bare uden det er noget at bekymre sig om. hun får dem dog altid fjernet (faktisk skal hun igen have fjernet en snart) selvom hendes læge siger det ikke er nødvendigt . hun bryder sig bare ikke om at de er der. tror ikke du skal bekymre dig, når din læge virker så rolig omkring det

Anmeld

22. februar 2013

MariaKyedDK

Anonym skriver:

Hej Piger.

Hej du jeg tror du skal stole på din læge, for jeg havde det samme som dig.. og jeg gik os i panik og lægen undersøgte og undersøgte og han sagde det samme til mig ,at hvis han var den mindste bekymret for at der var noget vil jeg blive sendt afsted med det samme, spurgte ham flere gnage. er du sikker, prøv lige at mærk igen ....

det der var med mig var fordi jeg havde haft en MEGET stram og MEGET for lille BH på, i en weekend. som havde generet musklerne i brystet, og havde fået musklerne til at hæve. 

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar piger.. Jeg prøver osse at sige til mig selv jeg skal stole på lægen og tage det roligt.. Men det er godt nok svært.

Venter bare på det bliver Torsdag så jeg kan få en afklaring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.