Forældremyndighed ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
9 svar
2 synes godt om
21. februar 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg gerne vil søge fuld forældremyndighed. Hvordan gør jeg? Hvordan foregår det? 

Det er nemlig sådan at vi stadig har samme adresse, og ikke er flyttet fra hinanden (endnu) ... 

Det er ikke noget vi er enige om.

Mvh Mor. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Leneur

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg gerne vil søge fuld forældremyndighed. Hvordan gør jeg? Hvordan foregår det? 

Det er nemlig sådan at vi stadig har samme adresse, og ikke er flyttet fra hinanden (endnu) ... 

Mvh Mor. 

Tror ikke der er så meget at gøre. Det er meget svært stadigvæk at få den fulde, på trods af fornyelse af forældreansvarsloven. Der skal meget tungtvejende grunde til, at det ville kunne ændres.

Anmeld

21. februar 2013

Rockertand

Anonym skriver:

Mvh Mor. 

Det er temmeligt sikkert spildte kræfter, men hvis han er narkomani, psykisk syg eller lignende, så har du da en chance.
Forældremyndighed og samvær har ikke noget med hinanden at gøre (hvis du spekulerer på det).

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Det er temmeligt sikkert spildte kræfter, men hvis han er narkomani, psykisk syg eller lignende, så har du da en chance.
Forældremyndighed og samvær har ikke noget med hinanden at gøre (hvis du spekulerer på det).

Ville helst ikke starte en "krig" .. Men det kan jeg se nok bliver nødvendigt.. Ved jeg ville "vinde" men så jo helst det ikke behøvede blive en kæmpe sag. men tak for svar  

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Tror ikke der er så meget at gøre. Det er meget svært stadigvæk at få den fulde, på trods af fornyelse af forældreansvarsloven. Der skal meget tungtvejende grunde til, at det ville kunne ændres.

Ville uden tvivl få den, ville helst bare ha gjort det uden den helt store sag.. Men det kan jeg se nok bliver nødvendigt.. 

Hvordan foregår det? Og hvad skal jeg starte med at gøre nu her? 

Og tak for svar

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

hvad skal jeg så starte med nu her? Og hvordan foregår det? 

Anmeld

21. februar 2013

emsaroto

Altså jeg den fulde over Oskar ...

Men det hænger sammen med, at hele Oskars første leveår, ville L ikke skrive under på han var far, så derfor fik jeg den automatisk. 

L har søgt om at få den, men efter halvandet år, har jeg den stadig. Det er grundet at L ikke bor i samme by som os, men nok også fordi L ikke har gidet at kæmåe det store, da jeg ikke er "besværlig" at samarbejde med. 

Jeg synes det ville være bedst hvis man kunne dele den, når nu man har været sammen, sammen om barnet. Jeg har været alene fra starten, men hvis L og jeg havde været sammen om det hele, ville jeg klart foretrække at vi delte den. 

Anmeld

21. februar 2013

hesøth

Anonym skriver:

hvad skal jeg så starte med nu her? Og hvordan foregår det? 

Der er en blanket på statsforvaltningens hjemmeside. Udfyld den og send ind....så kigger de på det i første omgang.

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

emsaroto skriver:

Altså jeg den fulde over Oskar ...

Men det hænger sammen med, at hele Oskars første leveår, ville L ikke skrive under på han var far, så derfor fik jeg den automatisk. 

L har søgt om at få den, men efter halvandet år, har jeg den stadig. Det er grundet at L ikke bor i samme by som os, men nok også fordi L ikke har gidet at kæmåe det store, da jeg ikke er "besværlig" at samarbejde med. 

Jeg synes det ville være bedst hvis man kunne dele den, når nu man har været sammen, sammen om barnet. Jeg har været alene fra starten, men hvis L og jeg havde været sammen om det hele, ville jeg klart foretrække at vi delte den. 

Nu er der jo altså også en meget god grund til at jeg gerne vil have fuld forældremyndighed . Det er ikke "bare" et eller andet . Ville klart ønske det ikke var endt sådan ud.. 

Anmeld

21. februar 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Der er en blanket på statsforvaltningens hjemmeside. Udfyld den og send ind....så kigger de på det i første omgang.

Tak for svar  Lige sådan et svar jeg søgte 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.