puha det er hårdt lige nu :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

716 visninger
10 svar
1 synes godt om
21. februar 2013

Sara.

Hej baby'er...

Ja lige nu kan jeg slet ikke overskue at jeg skal ud og finde mig et job

Jeg blev færdig uddannet som pædagog januar i år

Inden da var december en hård periode hvor vi flyttede, mine børn startede i ny vuggestue og børnehave og jeg skrev bachelor.

Det endte med at dreng startede i vuggestuen for efter en uge få influenza og var syg i halv anden uge. Da han kom tilbage i vug var han så ked af det og stædig at vi i fællesskab med vuggestuen aftalte at beholde Nor hjemme indtil efter jul, da det andet ville være synd for ham når han tog det så hårdt og vi voksne vidste juleferien kom og det så var indkøring på ny.

"heldigvis" skrev jeg som sagt bachelor og måtte bare have ham hjemme imens. I julen nåede resten af familien lige også at ligge sig syge.

Januar kom og nor startede, ikke glad for det men vi talte positivt om det osv..... Men efter en uge blev han syg igen og ny indkøring bagefter.

Jeg tog til eksamen og blev pædagog, endte med et godt 10 tal (rigtig rart med tanke på jeg Gil til eksamens angst kursus i efteråret og altid har haft svært ved de mundtlige eksamene).

Indkøring begyndte at gå bedre, selvom min dreng er stædig og længe nægtede at spise osv.

Min datters indkøring har været helt uden problemer.

Nå men jeg er så vikar i en SFO jeg var i praktik i. Har fast arb hver dag i uge 5-6-7-8. Så kom ferien og nor blev syg igen min mor havde heldigvis fri nogle dage så hum tog ham tirsdag, onsdag og fredag og jeg tog ham torsdag.
Søndag var han rask igen men natten til søndag begyndte min pige at kaste op. Hun har så været hjemme og troede hun var klar til at komme afsted idag. Men nej, hun har grædt hele natten fordi det killede i hendes numse.... Så afsted til læge senere og tjekkes for børneorm.

Puha ja jeg orker det bare slet ikke.... Min mand og jeg har ingen tid sammen vores hus ligner jeg ved ikke hvad....

Og jeg er igang med at søge job. Men al den rid vi har haft børn har jeg studeret.....,.. Ved slet ikke hvad vi skal gøre når jeg får fast job og hvis ungerne fortsætter i samme spor.

Øv puha. Havde lige brug for at få luft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Sara.

Vild egentlig ha været anonym, men det er jeg så ikke..... Mon ikke det går

Anmeld

21. februar 2013

Sara.

Har valgt at tro på ingen svar fordi mine bekymringer mht job at passe og syge børn ikke holder stik

Anmeld

21. februar 2013

Janni.

Hold da helt ferie, håber snart i får vind i sejlene igen. I er da godt nok uheldige.

Føler med jer.

Anmeld

21. februar 2013

wamse

Først et kram Det er ikke let når de er syge og det egentlig bare kører i ring, når de får det på skift

Jeg synes det har været svært, at få det til at hænge sammen, da jeg var på arbejdsmarkedet, og med masser af dårlig samvittighed enten overfor jobbet eller overfor ens barn. Men jeg tænker, at sådan er det for alle forældre med et job, ikke at det er en trøst, men mere, at det desværre er vilkårene

Måske i kunne alliere jer med reserve bedsteforældre, eller håbe på, at det værste er overstået, fordi forår og sommer kommer

Anmeld

22. februar 2013

Sara.

Janni. skriver:

Hold da helt ferie, håber snart i får vind i sejlene igen. I er da godt nok uheldige.

Føler med jer.

Godmorgen
Mange tak for dit svar.... Det håber jeg godt nok også!

Anmeld

22. februar 2013

Loa

Øv for en omgang. Mon ikke bare i har været rigtig bund uheldige....
Håber og tror på det snart går den rigtige vej...

Vores Isabella har også haft rigtig mange sygedage og jeg har da godt nok også tænkt hvordan pokker man skulle kunne beholde et job når man konstant må tage barn syge dage

Anmeld

22. februar 2013

Sara.

wamse skriver:

Først et kram Det er ikke let når de er syge og det egentlig bare kører i ring, når de får det på skift

Jeg synes det har været svært, at få det til at hænge sammen, da jeg var på arbejdsmarkedet, og med masser af dårlig samvittighed enten overfor jobbet eller overfor ens barn. Men jeg tænker, at sådan er det for alle forældre med et job, ikke at det er en trøst, men mere, at det desværre er vilkårene

Måske i kunne alliere jer med reserve bedsteforældre, eller håbe på, at det værste er overstået, fordi forår og sommer kommer

Tak for dit svar

Ja det er sikkert vilkårene, vi har bare været heldig at jeg har været studerende og kunne tage mig af dem ofte...

Det er heller ikke fordi jeg vil lyde forkælet eller fordi jeg ikke ved det også er svært for andre, synes bare det virker meget uoverskueligt i min situation lige nu.

Har tænkt tanken med reservebedste forældre, det vil ku gå med min datter... Men desværre ikke med min søn. I hvert fald ikke før han kender dem enormt godt. Hvordan dår man fat i sådan nogle?

Vores egne forældre arbejder, og har en del år tilbage på arbejdsmarkedet endnu...

Anmeld

22. februar 2013

Dot D

Sikke en omgang

Jeg håber, at I vil komme ind i en god tid, med nyt job til dig og sygdom på lang afstand

Uha, jeg kan følge dig, jeg læser også nu og har en svigermor, der er god til at tage over, hvis der er sygdom eller lange dage. Men jeg har også hverdagen med arbejde i tankerne, for man ved jo aldrig, hvvordan det kommer til at gå, får man job, holder familien sig rask osv osv.... ?

Du får i hvert fald lige et stort knus og en masse held og lykke med arbejdssøgningen sendt din vej

Anmeld

22. februar 2013

wamse

Sara. skriver:

Tak for dit svar

Ja det er sikkert vilkårene, vi har bare været heldig at jeg har været studerende og kunne tage mig af dem ofte...

Det er heller ikke fordi jeg vil lyde forkælet eller fordi jeg ikke ved det også er svært for andre, synes bare det virker meget uoverskueligt i min situation lige nu.

Har tænkt tanken med reservebedste forældre, det vil ku gå med min datter... Men desværre ikke med min søn. I hvert fald ikke før han kender dem enormt godt. Hvordan dår man fat i sådan nogle?

Vores egne forældre arbejder, og har en del år tilbage på arbejdsmarkedet endnu...

Det var slet ikke ment, som om at det ikke er hårdt for jer

Jeg læste faktisk et sted at man kunne søge det gennem en eller anden nødhjælpsorganisation, som røde kors eller lign, men jeg prøver lige at google det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.