Hvornaar er maven normal igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. februar 2013

Karina84

Sebastian har siden natten til søndag været ramt af omgangssyge 

Han er begyndt at spise saadan okay igen, men har stadig tynd mave, især den portion der kommer her om morgenen. 
Han drikker masser af vand, vil gerne ha bananer og rugbrød. Men hvad kan vi ellers gi ham som kan faa maven til at blive normal igen? 
Han faar lov til at spise det han har lyst til, da han jo bare skal ha noget ned i den mavse, tænker vi...

Han bliver to om et par uger. Haaber der sidder nogen med et mirakel kur, for jeg er ved at være godt træt af L***! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Han er begyndt at spise saadan okay igen, men har stadig tynd mave, især den portion der kommer her om morgenen. 
Han drikker masser af vand, vil gerne ha bananer og rugbrød. Men hvad kan vi ellers gi ham som kan faa maven til at blive normal igen? 
Han faar lov til at spise det han har lyst til, da han jo bare skal ha noget ned i den mavse, tænker vi...

Han bliver to om et par uger. Haaber der sidder nogen med et mirakel kur, for jeg er ved at være godt træt af L***! 

Jeg ville kontakte lægen.

Ved omgangssyge spiser man letfordøjelig mad, kiks, revne æbler, suppe, hvidt brød. Jeg ville ikke give rugbrød.

God bedring

kh

Ella

Anmeld

21. februar 2013

Jibbe

Begge mine drenge har haft omgangssyge og begge havde dårlig mave i 7-8 dage inden det blev normalt. Tror bare du skal vente og se - maven er jo slået helt ud og den kan godt være lidt længe om at komme sig igen. Det er noget med at den naturlige bakterieflora skal genoprettes og det tager lidt tid.
Træls mens det står på og god bedring til ham.

Anmeld

21. februar 2013

Karina84

EllaRo skriver:

Jeg ville kontakte lægen.

Ved omgangssyge spiser man letfordøjelig mad, kiks, revne æbler, suppe, hvidt brød. Jeg ville ikke give rugbrød.

God bedring

kh

Ella

Tak 

Jeg ved ikke lige hvad lægen skulle kunne hjælpe med? Er ikke i tvivl om at det er det han fejler/har fejlet, han kaster ikke op mere og har ikke feber. 

Vi har ogsaa prøvet at gi han hvidt brød, ristet toastbrød, men han gider det ikke rigtig, fik logget lidt i ham i mandags. Kiks spiser han ogsaa lidt indimellem, og æble gider han ikke rigtig, spyttede det ud igen.

Men tak for raadende 

Anmeld

21. februar 2013

Karina84

Jibbe skriver:

Begge mine drenge har haft omgangssyge og begge havde dårlig mave i 7-8 dage inden det blev normalt. Tror bare du skal vente og se - maven er jo slået helt ud og den kan godt være lidt længe om at komme sig igen. Det er noget med at den naturlige bakterieflora skal genoprettes og det tager lidt tid.
Træls mens det står på og god bedring til ham.

Tak 

Jah, du har sikkert ret, synes bare ikke det plejer at ta saa lang tid for ham at faa maven i orden igen... Men maa nok bare vente  

Anmeld

21. februar 2013

2721

Da vi var indlagt grundet diarre fik vi at vide at skåne kost osv var en skrøne, intet er bedre end andet. Du skal som du gør lade ham spise det han har lyst til. Du kan evt købe nogle piller på apoteket til at genoprette Tarmfloraen i maven. Det er sådan nogle probiotika til børn, det er tykke piller med smag ligesom
Vitamin piller, de er ret gode

Anmeld

21. februar 2013

Karina84

Bøllemyr skriver:

Da vi var indlagt grundet diarre fik vi at vide at skåne kost osv var en skrøne, intet er bedre end andet. Du skal som du gør lade ham spise det han har lyst til. Du kan evt købe nogle piller på apoteket til at genoprette Tarmfloraen i maven. Det er sådan nogle probiotika til børn, det er tykke piller med smag ligesom
Vitamin piller, de er ret gode

Okay, jamen det tror jeg bare at jeg vil gøre saa, og tak for input 

Anmeld

21. februar 2013

Clisolka

Karina84 skriver:

Hvor gang Bella har haft bøvl med maven, så har vi givet hende noget ristet toastbrød, og det har hjulpet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.