Partarapi ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. februar 2013

TeamRocket

Hvordan fungere det? Og hvordan og hvorledes forgår sådan noget, er det gennem læge eller finder man bare selv en, er der evt noget online halløj hvis man som jeg, ikke er god til at åbne op overfor andre mennesker? Vil i dele jeres erfaringer? :-) evt i privat besked.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2013

Mettefpigen

Vi fik parterapi igennem min psykolog så ved ikk hvordan det fungere normalt.....
Her sad vi og snakkede om problemerne, fik øvelser derinde og med hjem.. Snakkede om forventninger og hvordan vi gerne ville have tingene..

Anmeld

21. februar 2013

Fenja09

TeamRocket skriver:

Hvordan fungere det? Og hvordan og hvorledes forgår sådan noget, er det gennem læge eller finder man bare selv en, er der evt noget online halløj hvis man som jeg, ikke er god til at åbne op overfor andre mennesker? Vil i dele jeres erfaringer? :-) evt i privat besked.

I kan sagtens snakke med egen læge om det, men parterapi er på egen regning, så lægen kan ikke henvise jer. Det eneste han kan er at fortælle jer hvis han kender en som har fået god feedback.

Jeg har ikke selv været til det, men ved at det koster mellem 1200-2000 kr pr time. Joan Ørting giver terapi gennem telefonen og tror det koster omkring 800 -1000 kr. Personligt vil jeg sige at man skal dukke op - du kan måske også få redskaber til at åbne op overfor andre mennesker.

/Fenja

Anmeld

21. februar 2013

TeamRocket

Mettefpigen skriver:

Vi fik parterapi igennem min psykolog så ved ikk hvordan det fungere normalt.....
Her sad vi og snakkede om problemerne, fik øvelser derinde og med hjem.. Snakkede om forventninger og hvordan vi gerne ville have tingene..

Har det virket? Jeg må indrømme jeg er lidt skeptisk, men vi har nogle ting vi er nødt til at snakke om- vi kan bare ikke uden at vi begge bliver sure/frustreret og det ender med vi skændes i stedet:-S

Anmeld

21. februar 2013

Mom

Profilbillede for Mom

Hej,

Jeg ved at nogle kommuner laver(lavede, ved ikke om de gør det mere), ordninger hvor de gav tilskud til parterapi..

Ellers foregår det sådan, at man sammen (og nogle gange hver for sig i starten) snakker om problemerne, og får en anden vinkel på nogle ting.

Vi var igennem en kort omgang parterapi for ca. 2 år siden, hos en psykolog jeg gik til i forvejen, og det gik rigtigt godt!

Kan godt forstå at du er lidt skeptisk, men jeg syntes du skal prøve at give det et forsøg - hvis der er problemstilinger der er så store eller svære, at man påtænker parterapi, så tænker jeg, at parforholdet er nået til et punkt, hvor man ligesom bliver nødt til at gøre forsøget, ellers bliver tingene jo ikke bedre.

Kh Mom

Anmeld

21. februar 2013

Mettefpigen

TeamRocket skriver:

Har det virket? Jeg må indrømme jeg er lidt skeptisk, men vi har nogle ting vi er nødt til at snakke om- vi kan bare ikke uden at vi begge bliver sure/frustreret og det ender med vi skændes i stedet:-S

Hvis man er ærlig og holder fast i det man aftaler så synes jeg det virker :-)

Anmeld

22. februar 2013

Moar2011

TeamRocket skriver:

vi erkendte det overfor os selv, og derefter ringet vi til en..

gør ALDRIG som os, eks'en efter 2gang mete at det kunne vi sagtens selv klare ( på baggrund af et rutjsebane forhold) og fik mig overbevist om at det kunne vi godt klare, og vi købe drømmehuset 2mdr efter skrider han..

dagen idag ønsker jeg at jeg havde stampet lidt i gulvet og sagt FADME NEJ , vi tager de 8-10gange...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.