Anonym skriver:
Er der nogen der ved noget om hvordan det er med boligsikring , lige nu er jeg på dagpenge men skal til at arbejde som vikar og der er det jo forskelligt om man har 20 eller 40 timer på en uge , så hvordan regner de det ud mht boligsikring og delvis friplads ?? Lige nu får jeg det men hvad når jeg kommer i arbejde og ikke ved hvor meget jeg får om måneden ?? Kan man så stadig få hjælp til de ting ??

Jeg ved ikke om det er det samme i din kommune, men her hvor jeg bor fik vi afvide at vi skal sende ansøgningen om boligsikring med den forventede årsindkomst, også hvis der sker en markant ændring så skulle vi lave en ny ansøgning.
Fx havde kæresten et fast arbejde med 37 timer om ugen, men han havde tit nogle ekstra timer så vi regnede hans indkomst ud fra 40 timer om ugen og brugte det beløb til ansøgningen om boligsikring.
Da han så kom på dagpenge for ½ år siden, lavede vi blot en ny ansøgning og så blev støtten reguleret efter det.
Ved gost det er anerledes med et vikar job, men måske du har en lille ide om hvor mange timer du kommer til at få. Regner du fx med 30 timer om ugen, men så ar 20 den ene uge og 40 den anden, så går det jo lige op.
Håber du forstår hvad jeg mener 
Anmeld