Måske skal du bare acceptere, at når man har været sammen fra man er 16 til man er tyve med det samme menneske, er risikoen for at man bliver for forskellige og vil forskellige steder hen i livet, efterhånden som man bliver voksen, altså til stede.
Jeg forstår godt dine tanker, - jeg har selv stået der, bare efter 8 år og med to børn, - men for mig var det meste omkring tryghed, og det at man ikke kan forestille sig noget andet, for det her er jo alt hvad man har kendt. Vi elsker jo hinanden, ja, men kærlighed er måske ikke den følelse der betyder mest i et parforhold, der er noget andet og mere, noget udefinerbart, det at høre sammen, passe sammen. Man kan godt elske et menneske, man ikke passer sammen med, men man kan ikke leve harmonisk sammen med et menneske man ikke passer med.
Jeg siger ikke, at du ikke kan redde jeres forhold. Men når lige pludselig tvivlen er blevet sået, er der store chancer for at den vil blive som en sten i skoen, noget som I kan forsøge at ignorere, men som vil gnave og lave sår, indtil I bliver nødt til at tage den sko af.
For mig at se, er det mest fair over for dig og din kæreste, at være åbne og ærlige over for hinanden og turde tale om det her, - skal I have en chance for at redde det, er I nødt til at sætte ord på de her ting, - og også erkender, at måske skal det ikke reddes, måske er det i begge interesse at komme videre i livet og så være taknemmelige for den tid man har haft. 
Stort knus fra Charlie
Anmeld