Åhh nej dog - hans stakkels bagdel ;-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.693 visninger
9 svar
2 synes godt om
20. februar 2013

simone_jacobsen

Hej damer.

Har en dreng på små 5 uger. Han er røget op supplering i mandags og han numse har siden lignede noget der var løgn. Det startede med hvad der lignede et lille hul, på huden, tæt ved endetarmen og nu er han knald rød omkring hele endetarmen, lidt ud på balderne (dog ikke så galt) og har en masse små knopper med hul på huden. Jeg smørre med zinksalve hvor 'hullerne' er og skifter bleen tit..

Nogle forslag til hvad det kan være og hvad jeg kan gøre?
Måske det bare er fordi, at han skal arbejde for at tømme sig efter han bliver suppleret med flaske??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

LilleChelle

Det kan evt. være svamp. Jeg ville få lægen til at kigge på det. 

Anmeld

20. februar 2013

Sara.

simone_jacobsen skriver:

Hej damer.

Har en dreng på små 5 uger. Han er røget op supplering i mandags og han numse har siden lignede noget der var løgn. Det startede med hvad der lignede et lille hul, på huden, tæt ved endetarmen og nu er han knald rød omkring hele endetarmen, lidt ud på balderne (dog ikke så galt) og har en masse små knopper med hul på huden. Jeg smørre med zinksalve hvor 'hullerne' er og skifter bleen tit..

Måske det bare er fordi, at han skal arbejde for at tømme sig efter han bliver suppleret med flaske??

Jeg tænker også om det kan være noget svamp eller måske trøske.... Ville kontakte lægen

Indtil da vil jeg prøve med kogtvandsklude i stedet for salven....

Anmeld

20. februar 2013

Leonora

Kogt vands klude er det eneste rigtige.
Klip små firkanter af en gammel stof ble. Hæld kogende vand i en skål og lade de små klude ligge i den. Når vandet er koldt lægger du en let vredet klud på numsen og lukker bleen. Dette gentager du ved hver ble skift. Jeg lover dig at det virker. Vil tro at du ser bedrning inden for 24 timer.

Go bedrning med den lilles numse

Knus Louise

Anmeld

20. februar 2013

Merii

Min søn fik slem rød numse og jeg fik anbefalet noget der hedder inotyol og det er det bedste jeg har gjort, det er håndløb på apoteker. Det plejer at forsvinde indenfor 1 døgn

Anmeld

20. februar 2013

modesty

Luft! Lad ham ligge uden ble så meget som muligt. De andre råd der er kommet er også gode, men luft er den aller bedste lindring. Du kan sagtens kombinere det med f.eks kogtvandsklude eller Inotyol når det er nødvendigt med ble.

God bedring til ham. 

Anmeld

20. februar 2013

_-Kathrine-_

Vi føntørrer numsen ved hver bleskift og smørrer med inotyol når det er rigtig slemt..

Anmeld

20. februar 2013

anynom

Det kunne godt lyde som svamp, prøv at få en læge til at kigge på ham. Vi fik noget gel til Isabel (brental gel mener jeg det hedder).
Derudover bruger vi inotyol salve (tjæresalve) når hun er "almindeligt" rød. Og jeg fik at vide, at man ikke må smøre der hvor der er hul på huden, kun rundt om

Anmeld

20. februar 2013

Isabella_mor

Søg læge.. Undgå Zinksalve. og brug IKKE inotyol på Åbne sår (eller huller) Ellers er Inotyol vidundermiddel og fikser rød numse SÅ HURTIGT... 

det kan købes i håndkøb...

Men ring til lægen og få en tid i morgen... for det KAN være svamp eller en anden infektion.. 

og hvis det er svamp, så tror jeg IKKE det hjælper at lægge kolde kogtvandsklude i bleen...

Anmeld

20. februar 2013

Fenja09

simone_jacobsen skriver:

Hej damer.

Når det er så rødt og huden er skallet af, så synes jeg bestemt at du skal opsøge din læge og få ham til at kigge på numsen. Hvis det er svamp skal det have særlig behandling og kan ikke gå væk ved hverken zinksalve, Inotyol eller kogte klude. Vil dog råde dig til at købe Inotyol og bruge det istedet for zinksalve til alm. rød numse.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.