An&Jo skriver:
Jeg endte jo på kontanthjælp i januar af forskellige årsager, og aftalte da med min sagsbehandler at jeg skulle tage hvad jeg kunne få af arbejde, jeg kom så ind som vikar ved hjemmeplejen, og skulle efter aftale med min rådgiver på kommunen starte i noget der hedder et rotationsprojekt her til april..
Nu har jeg så været til infomøde osv, og får afvide at man skal have haft 13 ugers ledighed op til starten, og tænkte det har jeg jo haft, men nej det har jeg åbenbart ikke, for jeg har arbejdet for meget.. 
Nu har jeg så lige fået afvide at fordi jeg har arbejdet så meget at jeg står til at få på den anden siden af 20.000kr før skat, så bliver jeg modregnet i kh i TO måneder, og ikke kun den her, det vil så sige at i april der står jeg lige nu til at få 5000kr før skat hvis ikke jeg kan få nogle timer..
Jeg kan forstå atj eg bliver modregnet i den her måned, men jeg føler mig villedt, for jeg har INTET fået afvide om at de må modregne de her timer over flere måneder.. 
De penge jeg får ekstra den her måned er faktisk øremærket til en tandlægeregning på 4000kr men den kan vi blive tvunget til at undlade betaling på fordi vi ellers ikke har noget at leve for i april, for jeg skal lægge pengene til siden hvis det står til kommunen..
Ville ønske at der var nogen der havde fortalt mig alt det her inden for så havde jeg ikke arbejdet så meget..
Jeg er jo ikke på kontrakt og bliver derfor stadig betragtet som ledig, men åbenbart ikke ledig nok til at komme med i det der rotationsprojekt de har..
hold nu kæft jeg synes det her er noget lort, jeg kunne jo ligeså godt have ladet være med at arbejde..
til info, så er det rotationsprojekt et tilbud om at blive uddannet under nogle mere fordelagtige vilkår, og jeg var egentlig blevet lovet en plads fordi jeg var kandidat til det, og nu kan jeg så vinke farvel til det fordi jeg ikke er blevet informeret korrekt..
Det er SÅ ærgerligt, når systemet dræber motivationen. Særligt det der med, at man skal være så og så "sølle", før man må få lov til det ene eller andet i forhold til kurser, uddannelse, jobtilbud osv. - Smed dog mens jernet er varmt, Fru Skrankepave M/K.
Håber, du holder moralen oppe. Hårdt arbejde er vejen frem. - Du skal nok klare den!
Anmeld