Aktivering og deltid arb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.327 visninger
13 svar
1 synes godt om
20. februar 2013

Anonym trådstarter

Hvordan forgår det ? Hvis man har deltid arb 2-3 gange om ugen men man skal være til rådighed hvis man lige pludselig bliver kaldr på arb 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2013

Jibbe

Det er da ikke lovligt? Hvis du skal i aktivering når du får kontanthjælp kan du da ikke have deltidsarbejde ved siden af?!

Anmeld

20. februar 2013

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hvordan forgår det ? Hvis man har deltid arb 2-3 gange om ugen men man skal være til rådighed hvis man lige pludselig bliver kaldr på arb 

tror da ikke man må det?

Ligesom man ikke må have sit barn hjemme istedetfor i dagpleje/BH, hvis man er på KH. Som du selv skriver skal du jo stå til rådighed i 37 t/ugentligt

Anmeld

20. februar 2013

marieo

man må gerne have arbejde på kh .. de trækker bare det man tjener fra kontanthjælpen.

ved dog ikke med hensyn til at stå til rådighed .. prøv at spørge din sagsbehandler

Anmeld

20. februar 2013

Anonym trådstarter

Jibbe skriver:

Det er da ikke lovligt? Hvis du skal i aktivering når du får kontanthjælp kan du da ikke have deltidsarbejde ved siden af?!

Det er lovligt. Det er supplerende kh, jeg sender min lønseddel hver måned. 

Anmeld

20. februar 2013

Jibbe

Nå okay det vidste jeg ikke fandtes - undskyld. Altså vil da tro de tager hensyn til dit rigtige job så. Regner ikke med at dit rigtige job vil acceptere at de har fuld råderet over dig, men kun i de timer du har fri og får supplerende hjælp til.

Anmeld

20. februar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Den synes jeg er svær at gennemskue. Du må hellere vende den med din sagsbehandler. Ærgerligt, hvis det giver dig problemer at have et arbejde i forbindelse med (supplerende) kontanthjælp.

Anmeld

20. februar 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Den synes jeg er svær at gennemskue. Du må hellere vende den med din sagsbehandler. Ærgerligt, hvis det giver dig problemer at have et arbejde i forbindelse med (supplerende) kontanthjælp.

Ja det må jeg men jeg ved ikk hvem min sagsbehandler er

Anmeld

20. februar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Ja det må jeg men jeg ved ikk hvem min sagsbehandler er

Så må du jo ringe og høre kommunen ad :-)

Anmeld

20. februar 2013

An&Jo

Sørg for at sæt dig ind i reglerne..

Jeg har lige brændt nallerne ved at gøre som jeg fik besked på af min sagsbehandler.. evt læs mit indlæg om at jeg føler mig røvrendt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.