HopinWishin skriver:
Hvornår ved man om et barns er særligt sensitiv? ....
Er der nogle af jer der har børn der er det..? =)
Jeg vil ikke sige min datter er særligt sensitiv men sensitiv det er hun. Det udmønter sig bla. i at når hun skal hentes af andre end mig i børnehaven, skal hun høre det ofte både af mig om morgenen og op ad dagen af personalet dernede, for ellers bliver hun bundulykkelig. Hun bliver meget ked af det, hvis hun skal gøre noget, hun allerede har gjort og vi ikke lige har registreret det. Hun startede i børnehaven i august og det har egentligt gået forbavsende godt, nok fordi en pige fra dp startede på samme tid men det er først nu hun tør begynde at sige noget til de voksne. En dag blev hun så ked af det fordi vi var løbet tør for saftevand at hun også klynkede om natten og snakkede i søvne om det. Hun gemmer sig også lidt i mine skørter, når fremmede taler til hende men det synes jeg nu er ok, for så skal hun nok give lyd fra sig, hvis der en dag er nogen der vil lokke hende og tage hende.
Ellers er hun en pige med krudt i og leger lystigt med alle. Hun er for det meste glad og fræk og er ikke så bange for at kaste sig ud i noget nyt, bare vi snakker meget om det og det sker i hendes tempo.
Anmeld