Hvad køber du på nettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
9 svar
1 synes godt om
19. februar 2013

Ina33

Jeg vil så uendeligt gerne være selvstændig, og gerne med en webbutik. Problemet består dog i, at jeg ikke har den fjerneste idé om hvad jeg skal sælge??

Lad mig blive inspireret, hvad køber du på nettet?

Hvad synes du mangler på nettet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

Rsa

Ina33 skriver:

Jeg vil så uendeligt gerne være selvstændig, og gerne med en webbutik. Problemet består dog i, at jeg ikke har den fjerneste idé om hvad jeg skal sælge??

Jeg køber tøj til min selv, til min datter og af og til brugsting til hjemmet...

Synes ikke der mangler noget på netsiderne, det er en jungle der flyder med alt!

Det der er vigtigst for mig fx. Når jeg køber tøj er, at jeg kan returnere det gratis! Det er ikke mange steder man kan det, men foretrækker websider hvor jeg har gratis retur fragt + de steder, hvor der er flere fragtmuligheder. Nogle webshops har kun post danmarks med omdeling som valgmulighed, hvor andre har GLS mm. Hvilket er billigere.

Anmeld

19. februar 2013

Leneur

Ina33 skriver:

Jeg har også købt tøj til både datteren og mig. Smartpones. Spisestuestole, sofaer og møbelfarvespray, så det er vist lidt allround... Du kan da overveje om der kunne være salg i nogle af dine interesser?
Det jeg mangler er en bogklub, hvor man ikke får tilsendt en bog hver måned, fordi man har glemt at afmelde den men at man selv fysik vælger til. At man får lidt indsigt i hvad der er af nye skriverier.

Anmeld

20. februar 2013

FogL

Ina33 skriver:

Sælg det DU føler, er spændende.. Og dét, som du synes, kunne være et marked for. Det kræver en masse research bagefter, men mærk inden i dig selv, som en start!

Anmeld

20. februar 2013

Lene Unik

Der er helt sikkert mange webshops lige nu, men jeg tænker stadig at antallet af personer der handler på nettet er stigende.

Det er svært at sig hvad der mangler. Jeg vil også anbefale at du lave et stort forarbejde inden du starter. Du skal have lavet en forretningsplan, undersøge muligheder for at købe varer (det er ikke bare noget man kan), forberede hvordan du vil markedsføre din webshop (kæmpe arbejde), have styr på økonomi (banker synes ikke altid det er en god ide med webshop) og meget mere. Der er meget hjælp at hente på nettet. SKAT har vejledning til iværksætter, og så kan jeg anbefale at melde dig ind på iværksætterforummet www.amino.dk. Der er debatter om stort set alt, og skulle man have spørgsmål man ikke kan finde svar på, så er der mange der er villige til at hjælpe.

Jeg deler også gerne ud af mine erfaringer - jeg har godt samarbejde med webshops der brude være mine konkurrenter, men min filosofi er, at jeg lige så godt kan samarbejde med dem i stedet for at "bekrige" dem.

Hilsen Lene

Anmeld

20. februar 2013

Autostol.dk

Ina33 skriver:

Fedt - dejligt at du vil være selvstændig...

Hvis det skal lykkes for dig, skal du finde et emne, du selv synes er interessant og vil bruge 10+ timer om dagen på.

Altså ikke "hvad mangler der på nettet". 

Sæt dig ned og lav en liste med emner du finder interessant og derefter tænk over dem et par dage. Når du så har gjort det, vælger du 5 af dem, som du vil arbejde videre med.

Til de 5 emner finder du en masse produkter, som du kunne sælge.

Når du så har din liste med 5 emner og masser af produkter kunne du lave et indlæg her på siden og spørge os om emnerne.

Det sætter nok din liste ned til 2-3 emner, som er værd at arbejde videre med. Herefter kan du så tjekke, hvor mange, der søger efter produktet via dette link:

https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__c=1000000000&__u=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS

og via  http://www.google.com/trends/ kan du se om det er en sæsonvare eller om der søges efter den hele året.

Her kan du læse lidt om omkostningerne: http://www.webshop-guiden.dk/hvad-koster-en-webshop/

En rigtig god bog om at starte en webshop: http://webshop-hvordan.dk/

En gratis e-bog du bare SKAL læse http://e-pusher.dk/e-pusher_light/ 

Når du har været ovenstående øvelser igennem og læst de 2 bøger, vil du være godt rustet til, at starte en webshop. Du finder også meget hjælp inde på Amino.dk, men for at du kan få mere brugbart hjælp, er det nødvendigt, at du har fundet et enme og sat dig mere ind i det, at drive en webshop.

Held og lykke med det og spørg endelig igen, hvis du har flere spørgsmål.

Anmeld

20. februar 2013

modesty

Som andre også skriver - det skal være noget du selv synes er fedt og som du ved en masse om i forvejen. En fan/nørd vil altid kunne skabe et meget bedre udvalg og ramme sin målgruppe bedre end en som blot bruger lidt tid på at sætte sig ind i et givent emne.

Anmeld

20. februar 2013

Benjamins'mor

Køber sjællendt noget på nettet, synes tøjet i onliNe butikkerne ofte er dyrere end i butikkerne hvor jeg kan gå ind og købe det.

Anmeld

20. februar 2013

Sahara82

Ina33 skriver:

Må lige være lyseslukker et kort øjeblik. Køber absolut INTET på nettet. Min mand er selvstændig i den by vi bor, og byen er ikke den største, og for at vores gågade skal "overleve" støtter jeg udelukkende lokalt. Det er vigtigt for mig at bevare lokalsamfundet.

Men good luck anyway

Anmeld

20. februar 2013

Asta&Alfred

Ina33 skriver:

Det er super fedt at starte sit eget projekt op, hvis man har fundet et område man brænder 110 % for. Taler af egen erfarring:-)

Men du skal også være forberedt på, at det er et MEGET stort arbejde at starte eks. en ny web-shop op - det bliver nemt en 7 dags arbejdsuge over rigtig land tid, fordi der i starten ikke er andre end dig selv og måske en sød familie til at tage dig af ALT. Der er mange flere elemanter i en sådan process end man kan forstille sig. Der er selvfølgelig alle de oplagte ting, som at udarbejdet et koncept, bygge hjemmesiden op, få styr på alle de økonomiske aspekter og den daglig drift. Dertil kommer det store benarvejde med at markedsføre hjemmesiden via SEO-optimering af siden, forsøge at gennemskue google, vedligeholde en facebook side og meget mere.

Du må have held og lykke, hvis du beslutter dig for at gå i krig med et kommende projekt og huske at "ting tager tid", men hvis dte er noegt du virkelig brænder for skal det nok lykkedes:-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.