Hvor meget ACD-dråber skal man give?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.113 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. februar 2013

Enirt

Synes det er lidt svært at forstå indlægssedlen i de ACD-vitamin dråber jeg har købt. Der står:

For tidligt fødte børn i alderen 1 uge til 3 måneder: 1 ml = 1 pipette dagligt. Gives gennem munden.
Giv 1 pipette dagligt. Dråberne kan gives med en ske eller blandes i barnets mad.

Men min søn er ikke fortidlig født, han kan bare ikke tåle den kokosloie der er i D-dråberne

Nogen der har erfaring med ACD-vitamin?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2013

_-Kathrine-_

Yes, der er en streg øverst i pipetten, så meget (1 ml) giver du dagligt

Anmeld

19. februar 2013

StudPsyk

_-Kathrine-_ skriver:

Så de må godt få dem selvom de ikke er for tidlig fødte, ved du det? tænkte på at spørge lægen.. Jeg har nemlig også lige købt dem til lillebror, fordi Rose fik mega ondt i maven af dem med kokosolie.

Anmeld

19. februar 2013

Enirt

_-Kathrine-_ skriver:

okay, synes bare det var meget i forhold til de 5 dråber man skulle give ved D-vitamin dråberne

Anmeld

19. februar 2013

_-Kathrine-_

Janne T. skriver:

Så de må godt få dem selvom de ikke er for tidlig fødte, ved du det? tænkte på at spørge lægen.. Jeg har nemlig også lige købt dem til lillebror, fordi Rose fik mega ondt i maven af dem med kokosolie.

Jeps, det må de gerne... begge mine drenge har fået dem(Laurits får stadig) fordi de fik ondt i maven af de alm. D dråber!

Anmeld

19. februar 2013

Enirt

Janne T. skriver:

Det går jeg ud fra det var min SP der sagde god for det og hun ved godt min søn blev født 13 dage over tid

Anmeld

19. februar 2013

_-Kathrine-_

Enirt skriver:

okay, synes bare det var meget i forhold til de 5 dråber man skulle give ved D-vitamin dråberne

Ja, det er fordi det andet er ren d-vitamin, her er der også andet i...!

Anmeld

19. februar 2013

Kløver

Vi brugte det til vores søn, og ja en pipette om dagen, der hvor stregen er. Du kan få d-dråber uden kokosolie, er billigere end at købe abc dråberne

Anmeld

20. februar 2013

Enirt

Maja84 skriver:

Vi brugte det til vores søn, og ja en pipette om dagen, der hvor stregen er. Du kan få d-dråber uden kokosolie, er billigere end at købe abc dråberne

hvor kan man få dem? for dem har jeg kunne finde

Anmeld

20. februar 2013

Kløver

Enirt skriver:

hvor kan man få dem? for dem har jeg kunne finde

Mener de fåes både på apoteket og helsekost, ellers ved apoteket hvor de fåes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.