Eksperthjælp: Knapt 4 år, har mareridt om natten og sover dårligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. februar 2013

Lisbeth Jess

"Knapt 4 år, har mareridt om natten og sover dårligt."

Hej Lisbeth..
Jeg skriver til dig fordi jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre.. Jeg har en datter der snart er på vej til de 4år. Hun sover ikke ret godt om natten. Rimelig tit vågner jeg af at hun ligger i søvne og græder og skriger helt vildt.. Og så bliver jeg nød til at vække hende før hun holder op igen.. Hendes farmor har lige haft hende på ferie og har fortalt at hun også gør dette hjemme ved hende. Men der snakker hun også i søvne om nogle spøgelser som skal gå væk... Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Om der overhovedet er noget jeg kan gøre for at hun kan sove en hel nat igennem..
Mvh Jenner

Lisbeths svar

Hej Jenner!
En knapt 4 årig reagerer om natten på mange af dagens hændelser. Hun går formentlig i børnehave. hendes alder er en alder, hvor mange ting kan skræmme.historier, fjernsyn,høje stemmer, mørke m.m.
Det bedste i kan gøre er at sikre hun ikke ser fjernsyn uden en voksen. ingen tv avis eller slemme film.
Har I fred og harmoni i hjmmet så den grundlæggende tryghed er i orden. Hvordan trives hun i Børnehaven. er hun udadvendt eller lidt frygtsom?
Faste kærlige harmoniske ritualer i hjemmet giver en grundlæggende tryghed,en lille lampe i værelset hvor hun sover, og en betryggende go nat historie kan løse mange ting.Er sengetiden i orden, får hun den søvn hun skal?
Jo mere ro hos jer jo mere ro hos hende.
held og lykke med ehndes søvn.
Varme hilsner
Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.