Hvordan giver jeg flydende pencillin??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.276 visninger
9 svar
1 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

Min datter har været syg siden lørdags aften.. med opkast, meget høj feber og hoster.. tog til lægen idag og hun havde 40,8 i feber og halsbetændelse..  
Hun skal så være på pencillin 6 dage.. det er flydende.. hun har intet spist i 2 dage kun drukket.. så kan ikke blande det i maden.. Så prøvede jeg købe en kakao og blande lidt kakao i de 5 ml hun skal have 3 gange daglig.. til aften fik hun ikke sin dosis pencillin.. hun ville simpelthen ikke drikke det kakao fordi hun kunne smage det smager anderledes.. What to do?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Dinna88

Det er ikke sjovt for nogle af jer,men hvis du sprøjter det langt nok ind, så sætter synkemusklerne igang, og så kan hun ikke undgå at synke det 

Anmeld

18. februar 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Min datter har været syg siden lørdags aften.. med opkast, meget høj feber og hoster.. tog til lægen idag og hun havde 40,8 i feber og halsbetændelse..  
Hun skal så være på pencillin 6 dage.. det er flydende.. hun har intet spist i 2 dage kun drukket.. så kan ikke blande det i maden.. Så prøvede jeg købe en kakao og blande lidt kakao i de 5 ml hun skal have 3 gange daglig.. til aften fik hun ikke sin dosis pencillin.. hun ville simpelthen ikke drikke det kakao fordi hun kunne smage det smager anderledes.. What to do?? 

Du må forsøge at sprøjte det ind bagest i munden med en engangssprøjte.
Vær parat med brækspand...
Hvilket mærke er det? Primicilin smager ad helvede til. Måske I kan få lov at forsøge med zinnat, som ikke er så slemt..

Anmeld

18. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Giver hende det med en indgangssprøjte. Sprøjter det lige så forsigtigt ind i munden. Hvis hun ikke vil synke det så hold hende på næsen og så synker hun det automatisk. Det lyder måske lidt "voldsomt", men hellere det end, at hun ikke får sin pencillin.

Rigtig god bedring med hende

Anmeld

18. februar 2013

Loa

Anonym skriver:

Åh hvor vi har se samme problemer. Isabella er på pencillin konstant og nu gider hun det ikke længere..
Enten er det i kakao, mælk eller yoghurt. Eller også virker det simpelthen at hælde det i et lille shots glas og så skåler hendes far med hende (ham i mælk og hende i medicin) og så syntes hun det er lidt sjovt og så ryger det ned

Anmeld

18. februar 2013

Mother-love

Vi har bare blandet det i mælk ellers drak isabella det bare. Selvom jeg synes det virkelig smager af lort så synes hun det smager ok. Hun har fået pencilin to gange. Og det er den der primilin eller hvad den nu hedder.

Tror du er nødtil at tvinge det i hende med en engangs sprøjte hvis hun ikke vil have det. Det er ikke rart men hun skal jo have det.

Anmeld

18. februar 2013

MorDk

Ja her virker kakaoen indtil videre... Vi startede idag med kakaoen. Men sidn lørdag tvang vi det i ham med sprøjte. Ikke sjovt. Han spyttede og spruttede så han fik jo ikke det hele

Anmeld

18. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Vi har altid givet vores datter flydende medicin i sprøjte - det er bare det nemmeste og man ved at de får alt det de skal have. Det ved man ikke hvis man blander det i kakao og i en kop. Hvis medicinen må blandes med andet væske kan du hælde lidt op i en kop og blande det sammen og samle det i en sprøjte.

/Fenja

Anmeld

18. februar 2013

vitapigen

Vores datter ELSKER flydende antibiotika Vi giver det altid med en sprøjte

Anmeld

18. februar 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Vi brugte en pipette og sprøjtede det ind i siden af munden på vores søn - godt nok ikke penicillin, men junior panodil - virkelig ækelt stærkt jordbærduft men det skal jo ned og med sprøjten er det nemmere at få lirket ind i en meget ked af det dreng (barn) måske af flere sprøjt men altså jo hurtigere jo bedre. Nu er Elias blevet 3 år og forstår det bedre så nu bruger vi den vedlagte ske der følger med panodilen, heldigvis har vi kun skulle gøre det to gange pågrund af feber - og der har han været modtagelig, men skulle det knibe igen så bruger vi igen sprøjten (pipetten)  og så med noget lækkert drikkelse efterfølgende uanset tidspunkt - bare noget der kan tage det grimme ud af munden. Vigtigst er væske. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.