er det lovligt? arbejdsrelateret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
8 svar
0 synes godt om
18. februar 2013

frkanonym

på onsdag har jeg overarbejde. jeg går på en produktionsskole og har mødetid fra 8-15.00, men onsdag har jeg overarbejde til klokken 22.00. dvs jeg har 14 timers arbejde i træk. der er snak om, vi så skal møde klokken 07.00 om torsdagen, ellers skal vi møde klokken 8.00 ..

er det lovligt? at have 14 timers arbejde i træk og kun have fri 9-10 timer, inden vi skal møde igen?

vi har overarbejde, dels fordi vi er bagud, men også fordi vi skal spare op, så vi kan holde fri i påsken.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Benjamins'mor

Man skal vidst have 11 timer fri mellem 2 arbejds dage.

Anmeld

18. februar 2013

frkanonym

Benjamins'mor skriver:

Man skal vidst have 11 timer fri mellem 2 arbejds dage.

mente også, der var noget med det. men jeg ved ikke, om det også gælder, når det er en produktionsskole.

Anmeld

18. februar 2013

Benjamins'mor

frkanonym skriver:

mente også, der var noget med det. men jeg ved ikke, om det også gælder, når det er en produktionsskole.

Det ved jeg så heller ikke lige..

Anmeld

18. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
frkanonym skriver:

på onsdag har jeg overarbejde. jeg går på en produktionsskole og har mødetid fra 8-15.00, men onsdag har jeg overarbejde til klokken 22.00. dvs jeg har 14 timers arbejde i træk. der er snak om, vi så skal møde klokken 07.00 om torsdagen, ellers skal vi møde klokken 8.00 ..

er det lovligt? at have 14 timers arbejde i træk og kun have fri 9-10 timer, inden vi skal møde igen?

vi har overarbejde, dels fordi vi er bagud, men også fordi vi skal spare op, så vi kan holde fri i påsken.

Jeg kender intet til reglerne for produktionsskoler, men i mit fag er der flere undtagelser fra 11-timersreglen. Jeg er lærer, og vi ville jo fx ikke kunne tage på lejrskoler, hvis vi skulle have hviletid på 11 timer. Det samme gælder ved skolefester og visse aftenmøder, som slutter senere end kl. 21. 

Anmeld

18. februar 2013

Dot D

Der er 11 timers regler de fleste steder, men der er også mange mulige måder at "undvige" dem på. Hvis det feks kun er denne ene gang og ikke fire dage i træk, så er jeg ret sikker på, at det går

Da jeg var i praktik, skete det også ind imellem, at jeg havde mindre end 11 timer, så det er ganske lovligt de fleste steder

Bare husk - ingen regler uden undtagelser - men regler skal ikke brydes hele tiden, for så er det ikke lovligt

Anmeld

18. februar 2013

frkanonym

Dot D skriver:

Der er 11 timers regler de fleste steder, men der er også mange mulige måder at "undvige" dem på. Hvis det feks kun er denne ene gang og ikke fire dage i træk, så er jeg ret sikker på, at det går

Da jeg var i praktik, skete det også ind imellem, at jeg havde mindre end 11 timer, så det er ganske lovligt de fleste steder

Bare husk - ingen regler uden undtagelser - men regler skal ikke brydes hele tiden, for så er det ikke lovligt

det kommer til at ske igen. for denne gang sparer vi kun en dag op, og vi skal spare op, så vi kan holde fri mandag, tirsdag og onsdag før påske så minimum to gange mere.

Anmeld

18. februar 2013

frkanonym

Mor og meget mere skriver:

Jeg kender intet til reglerne for produktionsskoler, men i mit fag er der flere undtagelser fra 11-timersreglen. Jeg er lærer, og vi ville jo fx ikke kunne tage på lejrskoler, hvis vi skulle have hviletid på 11 timer. Det samme gælder ved skolefester og visse aftenmøder, som slutter senere end kl. 21. 

det er bare ikke et arrangement, det her det er bare arbejde fra 8-22.

Anmeld

18. februar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
frkanonym skriver:

det er bare ikke et arrangement, det her det er bare arbejde fra 8-22.

Arbejde er vel arbejde... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.