Hårdt at høre sandheden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
6 svar
11 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har en dejlig kæreste. Vi har været sammen lidt over du år og har boet sammen siden i sommers.
Jeg har børn, som bor hos os 24/7. Han har ingen børn.
Det sidste stykke tid har jeg kunne mærke på ham at han ikke er så glad, som han plejer og være - men har ladet ham få lidt plads, da jeg selv kan have perioder hvor humøret bare ikke er i top. I dag da jeg var på arbejde sender han så en hel smøre på sms om at han godt ved at han har været ved siden af sig selv og at det er fordi han har rundt og tænker på om det her er det han vil. Jeg bliver selvfølgelig rigtig ked af det og skriver om der er noget jeg kan gøre og at jeg er føler mig lidt til grin, da det kommer så uventet. Oghan siger at han ikke ved endnu hvad alle de tanker ender med. Jeg bliver nok lidt vred og skriver at det skal han finde ud af nu, da jeg ikke bare kan stå og vente på at han tager den ene eller anden afslutning. Og hvis han ikke vil give det en chance, så skal han ud af mit liv.det er han så helt uforstående over for. Han mener at man skal hjælpe hinanden lige meget hvad beslutningen bliver. Hvortil jeg kun kunne svare at der ikke er langt fra kærlighed til had. Gud hvor jeg håber at han bliver og giver det en chance. Jeg elsker den mand så højt og kan slet ikke se hvordan der skulle være nogen anden for mig. Men er jeg forkert på den, hvis jeg siger at han straks skal flytte, hvis han vælger at bakke ud af voret forhold? Han er flyttet ind hos os og kan aldrig selv få råd til at bo her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

1990h

Anonym skriver:

Hej

Jeg har en dejlig kæreste. Vi har været sammen lidt over du år og har boet sammen siden i sommers.
Det sidste stykke tid har jeg kunne mærke på ham at han ikke er så glad, som han plejer og være - men har ladet ham få lidt plads, da jeg selv kan have perioder hvor humøret bare ikke er i top. I dag da jeg var på arbejde sender han så en hel smøre på sms om at han godt ved at han har været ved siden af sig selv og at det er fordi han har rundt og tænker på om det her er det han vil. Jeg bliver selvfølgelig rigtig ked af det og skriver om der er noget jeg kan gøre og at jeg er føler mig lidt til grin, da det kommer så uventet. Oghan siger at han ikke ved endnu hvad alle de tanker ender med. Jeg bliver nok lidt vred og skriver at det skal han finde ud af nu, da jeg ikke bare kan stå og vente på at han tager den ene eller anden afslutning. Og hvis han ikke vil give det en chance, så skal han ud af mit liv.det er han så helt uforstående over for. Han mener at man skal hjælpe hinanden lige meget hvad beslutningen bliver. Hvortil jeg kun kunne svare at der ikke er langt fra kærlighed til had. Gud hvor jeg håber at han bliver og giver det en chance. Jeg elsker den mand så højt og kan slet ikke se hvordan der skulle være nogen anden for mig. Men er jeg forkert på den, hvis jeg siger at han straks skal flytte, hvis han vælger at bakke ud af voret forhold? Han er flyttet ind hos os og kan aldrig selv få råd til at bo her.

Jeg syntes du takler det forkert , altså den måde du svare ham på og nærmest smider ham for døren allered.

Jeg syntes du skal værdsætte at han melder så klart ud og at han går og tænker over fremtiden. Selvfølgelig skal du ikke vente flere måneder men han har ret i at i skal hjælpe hinanden både inden og efter beslutningen.

Beslutningen må du acceptere ligegyldigt hvad udfaldet bliver. Men ved at skrive han skal vælge nu og kærlighed bliver til had osv tror jeg kun du skubber ham endnu længere væk så han ender med at træffe et forhastet valg fordi du virker kold og kynisk.

Det var min mening og ikke for at være ond.
Og ydermere syntes jeg i skal snakke det igennem face to face i rolige omgivelser og ikke over sms. Så kan i finde ud sammen hvorfor han pludselig er i tvivl.

Anmeld

18. februar 2013

TeamRocket

Tror også jeg ville få et hysterisk føl på tværs hvis jeg fik sådan en besked :-S altså, wtf?! Men når det så er sagt, tror jeg kun det skubber ham endnu længere væk. Mænd hader hysteriske kvinder, trusler, skænderier og alt der ikke er Nice and easy ;-) hvordan ville du gerne ha han reagere hvis du en dag står med de tanker?

Anmeld

18. februar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej

Stort knus til dig 

Ja , det er rigtig hårdt at høre sandheden hvis det ikke er det man vil høre . 
håber det bedste for jer 

Anmeld

18. februar 2013

Moar2011

Hej

jeg synes du svare ham lige lovlig hårdt tilbage, og ved godt at der fare en masse følelser igennem dig, såre og vrede - men måske du skulle have spurgt om i kunne snakke om det i aften osv osv .. ved ved bevare roen ..

han siger det jo til dig, for at du skal vide det og for at i kan snakke óm det .

det er lidt synd for ham at du regere så hårdt når intet er blevet besluttet endnu om han vil det ene eller det andet ..

ved SELV hvor svært det er at bevare roen når man får sådan en besked, og jeg taklet den heller ikke pænt, men det fortyrder jeg dagen idag ..

Anmeld

18. februar 2013

Loa

Jeg syntes bestemt også du skal være glad for han melder sådan ud, og ikke venter til løbet er kørt.
Idet han gør det er det jo et tegn på han er interesseret i at få hjælp til forholdet. Ellers var han jo ligeglad og var bare skredet. Hvis du virkelig har det som du skriver, burde du bestemt give ham plads og spørge/lytte til hvad du/i kan gøre for at få forholdet på plads igen...

Men jeg kan godt forstå du går lidt i forsvarsposition. Det er nok meget normalt at man gør hvad man kan for at undgå at blive såret...

Håber i finder ud af det

Anmeld

18. februar 2013

LittleSteps

Jeg synes du er alt for hård mod ham og er  hurtig i dine udtalelser. Giv ham en chance, han har trods ikke sagt, nu smutter jeg!

Dernæst synes jeg, at det er i orden han sender en lang smøre, og endda af den slags.  Det er sommetider svært at sætte ord på alt det man sidder inde med. Så kan man efterfølgende tage den snak sammen face to face. Jeg synes det er dumt at diskutere og forlange ting og sager via SMS. Ting kan blive skrevet og læst, så det misforståes af den anden part. 

Jeg håber I får løst tingene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.