Anonym skriver:
Hej
Jeg har en dejlig kæreste. Vi har været sammen lidt over du år og har boet sammen siden i sommers.
Jeg har børn, som bor hos os 24/7. Han har ingen børn.
Det sidste stykke tid har jeg kunne mærke på ham at han ikke er så glad, som han plejer og være - men har ladet ham få lidt plads, da jeg selv kan have perioder hvor humøret bare ikke er i top. I dag da jeg var på arbejde sender han så en hel smøre på sms om at han godt ved at han har været ved siden af sig selv og at det er fordi han har rundt og tænker på om det her er det han vil. Jeg bliver selvfølgelig rigtig ked af det og skriver om der er noget jeg kan gøre og at jeg er føler mig lidt til grin, da det kommer så uventet. Oghan siger at han ikke ved endnu hvad alle de tanker ender med. Jeg bliver nok lidt vred og skriver at det skal han finde ud af nu, da jeg ikke bare kan stå og vente på at han tager den ene eller anden afslutning. Og hvis han ikke vil give det en chance, så skal han ud af mit liv.det er han så helt uforstående over for. Han mener at man skal hjælpe hinanden lige meget hvad beslutningen bliver. Hvortil jeg kun kunne svare at der ikke er langt fra kærlighed til had. Gud hvor jeg håber at han bliver og giver det en chance. Jeg elsker den mand så højt og kan slet ikke se hvordan der skulle være nogen anden for mig. Men er jeg forkert på den, hvis jeg siger at han straks skal flytte, hvis han vælger at bakke ud af voret forhold? Han er flyttet ind hos os og kan aldrig selv få råd til at bo her.
Jeg syntes du takler det forkert , altså den måde du svare ham på og nærmest smider ham for døren allered.
Jeg syntes du skal værdsætte at han melder så klart ud og at han går og tænker over fremtiden. Selvfølgelig skal du ikke vente flere måneder men han har ret i at i skal hjælpe hinanden både inden og efter beslutningen.
Beslutningen må du acceptere ligegyldigt hvad udfaldet bliver. Men ved at skrive han skal vælge nu og kærlighed bliver til had osv tror jeg kun du skubber ham endnu længere væk så han ender med at træffe et forhastet valg fordi du virker kold og kynisk.

Det var min mening og ikke for at være ond.
Og ydermere syntes jeg i skal snakke det igennem face to face i rolige omgivelser og ikke over sms. Så kan i finde ud sammen hvorfor han pludselig er i tvivl.
Anmeld