HJÆLP!! Supplering - hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2013

simone_jacobsen

FruK skriver:

haharHvor gammel er han?

Jeg fik at vide af sp, da min var omkring 3-4 uger, at jeg skulle supplere op, fordi hun ikke havde taget nok på. 

Hun sagde at det var vigtigt at gøre det i forbindelse med amningen, for at holde gang i den. Dvs. jeg skulle amme 10-15 min ved det ene bryst, 10-15 minutter ved det andet bryst og derefter tilbyde hende en flaske med 50 ml mme.

Jeg kunne dog ikke helt få det til at fungere, for inden jeg nåede til flasken, var hun forlængst faldet i søvn. Så nu giver jeg hende bare en flaske med 50-100 ml mme 1-2 gange om dagen, når det føles som om hun har suget hvad hun kan hos mig - så får de lidt ekstra tid til at blive "fyldt op". 

SP har ikke sagt noget specifikt - hun skulle ringe i dag, når jeg havde været til lægen, for at høre hvad han havde taget på men hun har ikke ringet og jeg kan ikke få fat på hende.
Derfor må jeg bare prøve mig frem ??

William spiser kun 10-15 minutter ad gangen og så sover han, men fjerner jeg har fra brystet er han begyndt, at søge med det samme igen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Merii

simone_jacobsen skriver:

Gav ham bryst klokken 9 og klokken 11 og har lige givet ham 125ml mme - det tog ham 7 minutter at spise, så kan da slet ikke have nok mælk i babserne :-(

Ja den følelse kender jeg godt

Mærkeligt at sundhedsplejersken ikke rigtig har informeret dig !

Men du siger du har ham ammet ham kl. 9 og giver erstatning kl 11 det er faktisk ikke en god ide da din mælkeprodruktion kan nedsættes fordi du burde at give din egen bryst når der går 2 timer fremfor flasken. ellers går det for lang tid mellem amningen.

Når man suplere er det vigtigt du ammer ham først og derefter giver ham en flaske ligeefter så han bliver mær og det samme fortsætter du.

Det har jeg gjort håber det bliver bedre.

Anmeld

18. februar 2013

simone_jacobsen

Merii skriver:

ammedehha

Ja den følelse kender jeg godt

Mærkeligt at sundhedsplejersken ikke rigtig har informeret dig !

Men du siger du har ham ammet ham kl. 9 og giver erstatning kl 11 det er faktisk ikke en god ide da din mælkeprodruktion kan nedsættes fordi du burde at give din egen bryst når der går 2 timer fremfor flasken. ellers går det for lang tid mellem amningen.

Når man suplere er det vigtigt du ammer ham først og derefter giver ham en flaske ligeefter så han bliver mær og det samme fortsætter du.

Det har jeg gjort håber det bliver bedre.

Nej ammede han både klokken 9 og klokken 11 og da klokken var 12.40 åd han 120 ml på flaske på 7 minutter - drengen er jo sulten.

Har aftalt med min læge, at jeg skal amme ham 1-2 gange hver anden time og supplere med flaske en gang hver 2-3 time. Han skal have lidt - jeg har lavet 60ml - og så flere gange så hans mave kan vende sig til, at få noget mad.

Anmeld

18. februar 2013

L&V

simone_jacobsen skriver:

JeHej alle.

Min lille dreng tager ikke nok på og skal derfor suppleres med NAN 1 - men jeg har INGEN idé om, hvordan pokker man gør. Hvor meget skal han have når det kun er supplering osv. Og hvordan skal han så have NAN og hvornår skal han have bryst???

Og det haster lidt

Jeg lagde til ved begge bryster og når jeg ku mærke de var "tomme" fik hun en flaske med 120ml og spiste så det hun ku det virkede rigtig fint

Anmeld

18. februar 2013

Mettefpigen

Da jeg startede med at supplere ammede jeg først og gav en flaske bagefter....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.