Vil ikke have sin pencillin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
14 svar
9 synes godt om
18. februar 2013

MorDk

Bassen er i beh. for mellemørebetændelse. Han startede på penicillin i lørdags da vi kom hjem fra lægevagten.

Han nægter at drikke det selv. Derfor må vi give det med en sprøjte ned i halsen på ham. Problemet er bare at han får spyttet noget af det ud! Så får han jo ikke alt det han skal? Hvad skal vi gøre? Hvad gør I?

Føler det er overgreb, men det er jo omsorgssvigt at undlade at give ham medicinen  HJÆLP MIG!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

Team Putte

MorDk skriver:

Bassen er i beh. for mellemørebetændelse. Han startede på penicillin i lørdags da vi kom hjem fra lægevagten.

Han nægter at drikke det selv. Derfor må vi give det med en sprøjte ned i halsen på ham. Problemet er bare at han får spyttet noget af det ud! Så får han jo ikke alt det han skal? Hvad skal vi gøre? Hvad gør I?

Føler det er overgreb, men det er jo omsorgssvigt at undlade at give ham medicinen  HJÆLP MIG!

Kan du ik blande det i noget der smager godt? Kakao f.eks

Anmeld

18. februar 2013

Valle81

Jeg ville ringe til lægen og få alm. piller.

Dem kan du knuse mellem to te-skeer. Så vender du en teskefuld Danonyoughurt i og så ned med det:0)

Anmeld

18. februar 2013

MorDk

Team Putte skriver:

Kan du ik blande det i noget der smager godt? Kakao f.eks

Jo det overvejer jeg faktisk. Han elsker Kakao. Køber sgu noget idag! Så ser jeg om det hjælper! TAK!

Anmeld

18. februar 2013

MorDk

Valle81 skriver:

Jeg ville ringe til lægen og få alm. piller.

Dem kan du knuse mellem to te-skeer. Så vender du en teskefuld Danonyoughurt i og så ned med det:0)

Det siger jeg næste gang!!!

Anmeld

18. februar 2013

Jibbe

Og ellers kom mængden i en danineyoughurt og rør rundt. Sørg derefter for at han spiser det hele. Det virker herhjemme

Anmeld

18. februar 2013

Ciss

Det der er ikke enkelt! - og føles helt forfærdeligt...

Vi har haft lidt held med at fylde sprøjten efter anvisningen, men så sprøjter vi kun en lille smule ind ad gangen og har saft/juice klar, som han får med det samme, og så veksler vi. En lille dose, en slurk eller to, en lille dose, en slurk eller to. Så bliver det ikke så let spyttet ud, og han får ikke så meget dårlig smag i munden.

De første 2-3 dage er de vanskeligste. Efter det går det lettere og lettere. Vi er næsten lige færdige med en 10-dageskur med Lillebror, og de sidste dage tog han selv sprøjten og medicinen og var bare så dygtig.

Lykke til med det hele og god bedring til sønnen.

Anmeld

18. februar 2013

Mor010711

Det hjælper selvfølgelig ikke så meget nu, men man kan få noget, der smager af jordbær.Imacillin hedder det. Min datter er vild med det. Bare et tip til en anden gang

Du får også lige et link, så du kan se hvad det er for noget

http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/Imacillin-id521.html

Anmeld

18. februar 2013

MorDk

Jibbe skriver:

Og ellers kom mængden i en danineyoughurt og rør rundt. Sørg derefter for at han spiser det hele. Det virker herhjemme

Køber kakao og danon youghurt idag!

Anmeld

18. februar 2013

Laulund87

Her vi så upædagogiske at hvis man tager sin medicin, udløser det slik.. Virker hver gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.