Igangsætning for/imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.959 visninger
22 svar
0 synes godt om
18. februar 2013

Anonym trådstarter

Jeg er og har været meget besværret pga. bækken, hofter og hårde plukveer, og har derfor valgt at takke ja til min JM tilbud om en samtale med en fødselslæge imorgen. Jeg er idag 39+2 og skulle kunne forvente igangsætning omkring termin hvis lægen er enig i at gøre det. Men min bekymring ligger lidt på bla. ve-stimulering, da jeg er bange for måske at få en hård fødsel i forhold til sidste gang, hvis kroppen ikke selv er klar til det? Hvad har i af erfaringer med igangsætning, og har andre prøvet at blive sat igang før tid pga. lignende problemer?

(Sidste gang blev jeg også hjulpet igang da jeg gik 14 dage over tid, men vandet gik så tidligt i processen at de mener at kroppen også selv har været klar til det, så det tog ikke længere end 6,5 time og gik rigtig godt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

Jeg er og har været meget besværret pga. bækken, hofter og hårde plukveer, og har derfor valgt at takke ja til min JM tilbud om en samtale med en fødselslæge imorgen. Jeg er idag 39+2 og skulle kunne forvente igangsætning omkring termin hvis lægen er enig i at gøre det. Men min bekymring ligger lidt på bla. ve-stimulering, da jeg er bange for måske at få en hård fødsel i forhold til sidste gang, hvis kroppen ikke selv er klar til det? Hvad har i af erfaringer med igangsætning, og har andre prøvet at blive sat igang før tid pga. lignende problemer?

(Sidste gang blev jeg også hjulpet igang da jeg gik 14 dage over tid, men vandet gik så tidligt i processen at de mener at kroppen også selv har været klar til det, så det tog ikke længere end 6,5 time og gik rigtig godt)

Jeg blev sat igang på termin og gør det aldrig igen.. Det tog tre dage med konstante veer, veestorm, grønt fostervand da hun blev stresset og hun fik lavet mange skrab for at tjekke ilt. Det gik i stå 199gange og var bare en rigtig hård omgang

Anmeld

18. februar 2013

baby012

Nu har jeg ikke selv prøvet at blive hjulpet igang.. 

Men jeg er altid for igangsættelse, så længe det er over termin, relæer der er god grund til det.. 

moderkagens funktion bliver jo dårligere, så det giver fir mig fint mening at man hjælper børnene ud, inden dens funktion er så ring at de kan være medtaget ved fødslen .. 

Håber du får en rigtig god fødsel, uanset om det kommer af sig selv, eller du skal have hjælp.. 

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jeg blev sat igang på termin og gør det aldrig igen.. Det tog tre dage med konstante veer, veestorm, grønt fostervand da hun blev stresset og hun fik lavet mange skrab for at tjekke ilt. Det gik i stå 199gange og var bare en rigtig hård omgang

Det lyder jo helt forfærdeligt! Hvor meget undersøgelse foregik forinden din igangsætning? Og "hvor klar" vurderede man din krop til evt. selv at gå igang - hvis du forstår...

Anmeld

18. februar 2013

L&V

Anonym skriver:

Det lyder jo helt forfærdeligt! Hvor meget undersøgelse foregik forinden din igangsætning? Og "hvor klar" vurderede man din krop til evt. selv at gå igang - hvis du forstår...

Jamen jeg var til jm hver uge og havde en samtale på sygehuset.. Mener jeg var en cm åben men kan ski ikke helt huske det

Anmeld

18. februar 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Jeg følger lige med her, har samme problemstillinger som dig, så er lidt nysgerrig...

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Jamen jeg var til jm hver uge og havde en samtale på sygehuset.. Mener jeg var en cm åben men kan ski ikke helt huske det

Okay, men mange tak for dit input. Er måske en smule mere nervøs nu, men ifølge JM kan lægen også være både for/imod igangsætning, så jeg er meget spændt på hvor meget de gør ud af det.

Håber inderst inde på at de tjekker mig ordenligt - og forhåbentlig ser at kroppen selv er næsten klar så det slet ikke er nødvendigt - men ja, det er nok drømmetænkning, for mon de overhovedet kan vurdere dette...

Anmeld

18. februar 2013

lilledittemor

Anonym skriver:

Jeg synes det var rart at blive sat i gang.
Selvom jeg havde både vestorm og vestop og det tog 21 timer, så ville jeg gerne gøre det igen. Jeg var i meget gode hænder jeg synes ikke at det var slemt.

Anmeld

18. februar 2013

Anonym trådstarter

Janne T. skriver:

Jeg følger lige med her, har samme problemstillinger som dig, så er lidt nysgerrig...

Jeg vil prøve at huske en opdatering efter imorgen, og hvad der evt. sker i fremtiden. Synes ikke jeg har kunne finde noget om det andre steder, og er derfor så meget i tvivl om jeg nu er på vej på et sidespor, eller det kan være den rigtige løsning.

Kan bare ingenting - og der er langt tid endnu ikke at kunne noget i, og finde sig i smerter, når man er kørt ned fysisk og mentalt.

Anmeld

18. februar 2013

Tulle28

Jeg nåede lige præcis at undgå igangsættelse (fik veer om natten kl. 4.00 da jeg var 41+3 og havde tid til igangsættelse kl. 10.00), men var meget imod det. Jo længere hen jeg kom mod termin og over, jo mere "økologisk" i min tilgang til fødslen blev jeg. Jeg er meget imod de piller man får som er mavesårsmedicin, hvilket dog ikke ville blive et issue for mig, fordi jeg tidligere har fået KS.
Man kan blive sat igang vha et ballonkateter og det skulle være mere skånsomt. Så det kan du jo starte med evt.? Derudover gik jeg til akupunktur, hvilket også kan sætte gang i en fødsel og hvis ikke så modne kroppen, så fødslen (efter sigende) skulle gå hurtigere og kroppen restituere hurtigere bagefter. Om det virker ved jeg ikke, men jeg ved at min fødsel tog 4 timer fra jeg var i aktiv fødsel (og 10 fra den første spæde ve) og jeg var hurtigt på benene efter den 3. grads bristning, jeg desværre fik Jeg fik akupunktur første gang da jeg var 40+0 og nåede at få 3 gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.