Hvad er nu det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.090 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. februar 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.
Håber I lige kan hjælpe mig.

Jeg har i denne måned tydeligt kunne mærke min ægløsning, og havde symptomer på det fra mandag til onsdag, så ægløsning må jo have været deromkring. Sidder så her i dag, på dag 21 i min cyklus, og er begyndt at bløde en smule. Der er 10 dage til jeg forventer mens, med en cyklus på 30-31 dage. Det startede som brunligt udflåd, men der er også kommet en smule rødt.
Kan min menstruation komme så meget for tidligt? Og så kort til efter ægløsning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Hej piger.
Håber I lige kan hjælpe mig.

Jeg har i denne måned tydeligt kunne mærke min ægløsning, og havde symptomer på det fra mandag til onsdag, så ægløsning må jo have været deromkring. Sidder så her i dag, på dag 21 i min cyklus, og er begyndt at bløde en smule. Der er 10 dage til jeg forventer mens, med en cyklus på 30-31 dage. Det startede som brunligt udflåd, men der er også kommet en smule rødt.
Kan min menstruation komme så meget for tidligt? Og så kort til efter ægløsning?

Hmm.. Jeg har prøvet noget lignende. Fik tydelige ÆL-symptomer, og så mens kun en uge efter (7-8 dage før forventet), men mig bekendt kan ÆL ikke ligge så kort tid før mens (det har den i hvert fald aldrig gjort ved mig før), så jeg har måttet konkludere, at min krop snød mig med falske symptomer og at ÆL lå tidligere end forventet i den cyklus.

Der er selvfølgelig også en mulighed for, at det er et æg, der er ved at sætte sig fast, men så skal din blødning ikke udvikle sig til noget, der minder om egentlig mens, men stoppe igen.

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

Stivdie skriver:

Hmm.. Jeg har prøvet noget lignende. Fik tydelige ÆL-symptomer, og så mens kun en uge efter (7-8 dage før forventet), men mig bekendt kan ÆL ikke ligge så kort tid før mens (det har den i hvert fald aldrig gjort ved mig før), så jeg har måttet konkludere, at min krop snød mig med falske symptomer og at ÆL lå tidligere end forventet i den cyklus.

Der er selvfølgelig også en mulighed for, at det er et æg, der er ved at sætte sig fast, men så skal din blødning ikke udvikle sig til noget, der minder om egentlig mens, men stoppe igen.

Tak for svar

Har heller aldrig hørt om at ægløsning kan være så tæt på mens. Håber på det sidste så ellers synes jeg godt nok det er vildt, at ens krop kan have så tydelige ægløsningstegn, uden den er der.
Jeg har ikke blødt siden imorges. Så

Anmeld

17. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Desværre kan man godt få mens før 14 dage efter ÆL,så lider man bare af corpus luteum insufficiens,eller på dansk progesteron mangel,så det gule legme stopper med at fungere.

Anmeld

17. februar 2013

Anonym trådstarter

Mor_til_2_unger skriver:

Desværre kan man godt få mens før 14 dage efter ÆL,så lider man bare af corpus luteum insufficiens,eller på dansk progesteron mangel,så det gule legme stopper med at fungere.

Er det rigtigt?
Hvordan finder jeg ud af det?
Jeg har nogle gange førhen haft nogle små pletblødninger i perioden mellem ægløsning og menstruation. Men den rigtige menstruation er altid først startet mellem dag 26 og 32. De sidste mange måneder 30-31 dage.
Kan det godt bare komme fra den ene måned til den anden så?

Anmeld

19. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det kan det desværre godt.

Som udgangspunkt,lider man af progesteron magel,hvis der er under 10 dage ( fratrukket dagen for ÆL og 1.blødningsdag) mellem ÆL og mens. 

Anmeld

19. februar 2013

ekebiv

Anonym skriver:

Tak for svar

Har heller aldrig hørt om at ægløsning kan være så tæt på mens. Håber på det sidste så ellers synes jeg godt nok det er vildt, at ens krop kan have så tydelige ægløsningstegn, uden den er der.
Jeg har ikke blødt siden imorges. Så

Jeg har testet positiv æl 9 dage før mens og det er ikke så ualmindeligt endda. Det er ikke så heldigt hvis man gerne vil være gravid da ægget helst skal have min 9 dage til at blive befrugtet og sætte sig godt fast. Jeg googlede det dengang og fandt ud af at det var helt normalt, man siger at "normen" er at æl ligger 12-16 dage før mens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.